Trwa ładowanie...

Allegro ze skargą za Świętego Mikołaja. Poszło o "magię Świąt"

Avatar placeholder
15.12.2023 13:19
Święty Mikołaj
Święty Mikołaj (Pixabay )

Allegro jest mistrzem w tworzeniu świątecznych reklam. Od kilku lat raczy nas wzruszającymi scenkami poruszającymi ważne kwestie. Nie każdy jest jednak z nich zadowolony. Jeden z konsumentów napisał skargę do Komisji Etyki Reklamy. Nie spodobała mu się pewna scena.

spis treści

1. Świąteczne reklamy

Okres Świąt Bożego Narodzenia to dla chrześcijan magiczny czas. Odliczają do niego dni nie tylko dzieci, ale nierzadko także dorośli. Starszy pan z białą brodą pojawia się wówczas wszędzie, także w reklamach.

Przedświąteczne reklamy Allegro zapadają w pamięci i różnią się od innych kampanii. Dostarczają wielu emocji i nierzadko doprowadzają do łez wzruszenia. Zapewne z tego powodu trudno przejść obok nich obojętnie.

2. Allegro niszczy magię świąt?

Wiele osób jest pod wrażeniem świątecznych kampanii utworzonych przez Allegro. Zawsze jednak znajdzie się ktoś, kto będzie miał odmienne zdanie. Pewien konsument był na tyle oburzony, że postanowił napisać skargę.

Zobacz film: "Pytanie mamy - odc. 5. Sezon infekcyjny u dzieci"

Kością niezgody okazał się spot świąteczny z 2022 roku. Widzimy na nim, jak dziecko tworzy listę prezentów do Świętego Mikołaja, a następnie mama kupuje te produkty w serwisie sprzedażowym. Niezadowolony konsument uważa to za naruszenie zasad etyki reklamy, biorąc pod uwagę ochronę najmłodszych. Jak pisze portal "Nowy Marketing", zdaniem skarżącego kampania reklamowa sugeruje, że tak naprawdę Święty Mikołaj nie istnieje, a prezenty kupują rodzice. To - jego zdaniem - niszczy całą magię świąt, bo do dzieci dociera prawda, że sympatyczny staruszek, który ma tego dnia okrążać planetę i odwiedzać dzieci, nie istnieje.

3. Co na to Allegro?

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy poinformował platformę Allegro o skardze, która wpłynęła. Przedstawiciel platformy tłumaczy, że grupą docelową spotu nie byli najmłodsi, lecz osoby dorosłe. Choć reklama była emitowana w ogólnopolskiej telewizji, to nie pojawiała się bezpośrednio przed lub po programach przeznaczonych dla dzieci. Nie emitowano jej również w kinach przed seansami dla najmłodszych.

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy podał, w reklamie widać sceny przedstawiające wzajemne obdarowywanie się prezentami, a to jak najbardziej wpisuje się w świąteczny klimat. Komisja Etyki Reklamy przeanalizowała argumentację obu stron i poinformowała, że materiały stworzone przez Allegro nie naruszają kwestii opisanych w skardze, więc zostaje ona odrzucona.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze