Z tą ekipą nie zginiesz w internecie. Uczniowie stworzyli "Labirynt tajemnic"
Ta historia mogła wydarzyć się naprawdę. Arcyciekawa gra na telefonie wciąga szóstoklasistów. Z mozołem pokonują kolejne poziomy i rozwiązują zagadki. Nagle na czacie odzywa się do nich ktoś, kto twierdzi, że może im dać wskazówki, jak pokonać następną przeszkodę, ale chce coś w zamian. Czy chłopcy w ferworze zabawy zapomną o zasadach cyberbezpieczeństwa?
Słuchowisko "Labirynt tajemnic" wciąga jak najlepiej napisany kryminał czy thriller. Trudno uwierzyć, że scenariusz napisali młodzi ludzie, m.in. uczniowie 6. klasy Szkoły Podstawowej nr 400 w Warszawie: Jan Senk, Kuba Strumik, Ignacy Oprządek oraz Artur Kochanowski. Nad ich pracą czuwała nauczycielka języka polskiego, pani Anna Zawadzka. Chłopcy udzielili też głosu bohaterom słuchowiska. Temat – jak bezpiecznie korzystać z internetu i gier komputerowych – nie jest przypadkowy. Za pomysł odpowiada WP Parenting i partner: firma Samsung.
1. Wiedza dla wszystkich
Znacie "Stację Galaxy. Bezpieczne Miejsce w sieci"? Ogromny i wielokierunkowy program edukacyjny, uczący zasad zachowania w sieci, przygotowała firma Samsung. Obejmuje stronę internetową, sieć edukacyjną, scenariusze zajęć i konkurs dla szkół podstawowych Aktywna Stacja Galaxy, grę na platformie Roblox oraz nowoczesną i mądrą przestrzeń nauki przez zabawę Smart Kids Planet w warszawskiej Fabryce Norblina. Samsung próbuje wypełnić lukę w systemie edukacyjnym. Oferuje ogromny i różnorodny pakiet wiedzy przeznaczonej nie tylko dla dzieci, ale także nauczycieli, pedagogów i rodziców.
Słuchowisko "Labirynt tajemnic" to kolejny element tej układanki, która ma sprawić, by dzieci w wieku 7-10 lat wchodziły w świat internetu z dużą wiedzą i znajomością zasad, które zapewnią im bezpieczeństwo. Zdobycze technologiczne są dostępne dla wszystkich, ale ich użytkownicy często nie potrafią prawidłowo się nimi posługiwać. Wiedza o niebezpieczeństwach kryjących się w internecie nie jest powszechna, a zasady bezpiecznego korzystania ze smartfonów ciągle nie brzmią wystarczająco głośno i dobitnie. Tym cenniejsze jest to, że scenariusz tej edukacyjnej opowieści wymyśliły dzieci.
2. Labirynt z bezpiecznym wyjściem
Krótka, 10-minutowa audycja opowiada historię czterech przyjaciół z podstawówki. Jeden z nich, Maciek, gubi swój telefon. Dzięki wsparciu przyjaciół: Szymona, Kuby i Bartka oraz rodzicielskiej aplikacji pokazującej lokalizację telefonu, jaką w swoim smartfonie zainstalowała mama Maćka, szybko odnajdują zgubę.
Nie jest już jednak taka jak kiedyś. Ktoś na smartfonie Maćka zainstalował arcyciekawą grę "Labirynt tajemnic". Chłopcy natychmiast próbują lepiej poznać aplikację. Kolejne zadania są coraz trudniejsze, ale ekipa dzięki współpracy jakoś sobie radzi. Na czacie odzywa się do nich inny gracz. Shadow Master proponuje im pomoc. Dzięki jego wskazówkom koledzy przechodzą dalej w grze. Tajemniczy rozmówca zagaduje grających i próbuje wydobyć od nich różne informacje. Czy zaaferowane zabawą dzieci mu ulegną? Zwycięży chęć pokonania kolejnych poziomów czy rozsądek? Skąd wzięła się gra i co kryje w sobie? Chcecie się przekonać, posłuchajcie.
https://open.fm/podcasty/labirynt-tajemnic/odcinek-202950