Szczęsny i Krychowiak mówią stop dokuczaniu i opowiadają o sile swojej przyjaźni w czwartej edycji kampanii społecznej Cartoon Network
Znamy się już od ponad 14 lat, teraz razem chcemy zachęcić dzieciaki do bycia dobrymi kumplami i pokazać im, jak daleko można zajść z przyjacielem u boku. – mówią Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak. Piłkarze reprezentacji Polski zostali ambasadorami startującej właśnie czwartej edycji kampanii społecznej Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj".
W spocie promującym kampanię panowie opowiadają o sile swojej przyjaźni, o wspólnym przeżywaniu sukcesów i podnoszeniu się po porażkach. Organizatorzy akcji chcą posłużyć się przykładem popularnych piłkarzy, aby pokazać uczniom i uczennicom szkół podstawowych wartość koleżeńskich relacji:
– Jako ludzie mamy naturalną potrzebę przynależenia, bycia akceptowanym i zrozumianym. Dzięki przyjaciołom życie nabiera kolorów, staje się interesujące, pełne przygód i doświadczeń. Historia tegorocznych ambasadorów mocno podkreśla siłę przyjaźni, wzajemnego wspierania się i wspólnego sięgania po marzenia. Dobry kumpel u boku to nie tylko inspiracja do działania ale też oaza bezpieczeństwa. Nadając rozgłos tego typu postawom, kierujmy uwagę najmłodszych na to, co w życiu ważne: przyjaźń. – mówi Marta Żysko-Pałuba, psycholog dziecięcy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nintu, która jest partnerem kampanii "Bądź kumplem, nie dokuczaj".
1. Przybij piątkę i #BądźKumplem
W ramach promowania koleżeńskich zachowań Cartoon Network zachęca w tym roku do przybijania piątki ze swoimi kumplami i zamieszczania wspólnych zdjęć z hashtagiem #Bądźkumplem. Wzmocnienie pozytywnego przekazu w sieci jest szczególnie istotne dlatego, że w tegorocznej edycji kampanii organizatorzy chcą również zwrócić uwagę na kwestie związane z cyberprzemocą:
– We współpracy z Cartoon Network mamy do wykonania ważną misję - chcemy uświadomić rodziców i dzieci, że dokuczanie w sieci jest, niestety, bardzo powszechnym problemem. Ale jest to też problem, z którym możemy sobie poradzić. Według raportu NIK aż 40 proc. młodzieży w wieku szkolnym zetknęło się ze zjawiskiem cyberprzemocy, a blisko połowa przyznała, że w przypadku jej doświadczenia nie szukałaby pomocy u bliskich. Dlatego tak istotne jest uczulanie oraz uświadamianie rodziców, że Internet nie zawsze jest miejscem bezpiecznym dla ich dzieci. – mówi Paweł Stano, prezes Lifetube, tegorocznego partnera akcji.
2. Materiały dla dzieci, nauczycieli i rodziców na stronie kampanii
Szczegółowe informacje o najnowszej edycji kampanii można znaleźć pod adresem badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Oficjalna strona została zaktualizowana o zupełnie nowe materiały. Oprócz przydatnych porad i wskazówek dla dzieci i rodziców na temat radzenia sobie z dokuczaniem w szkole i w Internecie, znalazł się tam również bogaty pakiet materiałów dla nauczycieli (scenariusze lekcji oraz obszerny przewodnik metodologiczny) przygotowany przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
3. Konkurs dla klas
W ramach kampanii Cartoon Network zaprasza też klasy I-VI szkół podstawowych do udziału w konkursie "Wymarzony Dzień Kumpla". Do wygrania są vouchery na zakup wyposażenia szkolnego oraz tablety, a zadaniem konkursowym jest przygotowanie przez klasę pod opieką wychowawcy kreatywnego pomysłu na obchody "Dnia Kumpla". Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 13 maja. Wszystkie szczegóły zabawy i regulamin dostępne są na stronie kampanii.
Akcja "Bądź kumplem nie dokuczaj" potrwa miesiąc i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, w wybranych kanałach platformy nc+ i w Internecie emitowany będzie spot z udziałem ambasadorów.
Spot kampanii Cartoon Network "Bądź kumplem nie dokuczaj": https://www.youtube.com/watch?v=AtArL6mFR-0&feature=youtu.be
O Cartoon Network EMEA
Cartoon Network to kanał dla dzieci wypełniony ekscytującą mieszanką komedii i przygody. Seriale z ramówki stacji nawiązują do uniwersalnych motywów humoru, przyjaźni, wyobraźni, akcji oraz przygody. Główną grupą docelową stacji są chłopcy i dziewczynki w wieku 6-12 lat. Angażujące i uznane na całym świecie produkcje Cartoon Network mają zachęcać dzieci do bycia sobą. Ramówka kanału obejmuje takie seriale komediowe jak: „Niesamowity świat Gumballa”, „Pora na przygodę”, „Zwyczajny serial”, „Clarence”, „Steven Universe” i „Wujcio Dobra Rada”, a także animowane seriale przygodowe: „Atomówki”, „Ben 10” i „Młodzi Tytani: Akcja!”
Cartoon Network jest dostępny w 20 językach w ponad 174 milionach domów w 111 krajach. Z produkowanych przez kanał treści można również skorzystać dzięki wielokrotnie nagradzanej strony internetowej, a także poprzez gry, wideo na żądanie, urządzenia mobilne i szeroki wachlarz artykułów licencyjnych. Właścicielem marki Cartoon Network jest Turner, firma należąca do Time Warner.
O Turner International
Turner International odpowiada za takie czołowe marki jak CNN, TNT, Cartoon Network i TCM, jak również inne kanały oraz działalność nadawcy w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce i regionie Azji i Pacyfiku. Nadaje kanały płatnej i darmowej telewizji, jak również dostarcza usługi poprzez Internet, współpracuje komercyjnie z różnymi partnerami przy przedsięwzięciach z dziedziny mediów; działa w porozumieniu z Warner Bros. i HBO, by zwiększyć globalny zasięg Time Warner. Turner odpowiada za 48 marek telewizyjnych nadawanych jako 180 kanałów, w 34 językach w ponad 200 krajach. Turner International jest spółką zależną Turner, części koncernu Time Warner.
Informacja prasowa