Recenzja "Nadzwyczajni Studio projektowe: Wynalazki" od Rebel
Wynalazki zawsze wzbudzają ciekawość i zainteresowanie, szczególnie dzieci. Na dodatek, gdy trzeba zaprojektować przydatną rzecz dla nadzwyczajnej postaci, np. Superbohaterki czy Czarodzieja. Na wymyślaniu i projektowaniu, czyli uruchamianiu wyobraźni polega właśnie „Nadzwyczajni Studio projektowe: Wynalazki" od Rebel!
Zabawa opiera się na opracowaniu nadzwyczajnej wersji wynalazku dla wybranej z puli postaci - jednego Nadzwyczajnego. Pomocny jest panel projektowy, który zawiera wszelkie elementy i wskazówki, aby zaprojektować coś niepowtarzalnego. Co znajduje się w Panelu projektowym? Przede wszystkim karty Nadzwyczajnych, czyli postaci, dla których projektujemy dany wynalazek, a są nimi: Pirat, Wróżka, Astronauta, Ninja, Czarodziej oraz Superbohaterka. Ponadto Notatnik, w którym projektujemy za pomocą Pisaka dołączonego do zestawu. Każdy uczestnik zabawy losuje jednego Nadzwyczajnego, Kartę projektu i jego zadaniem jest opracowanie nadzwyczajnej wersji tego wynalazku dla wylosowanego bohatera. Przykładowo, należy zaprojektować źródło światła dla Superbohaterki lub coś, w czym można przenosić rzeczy dla Wróżki. W ramach ukierunkowania można wylosować Kartę inspiracji, która zawiera pytania pomocne w projektowaniu. Karty można umieścić w specjalnych otworach w Panelu, aby móc stale mieć je na oku podczas pracy, co zdecydowanie ją ułatwia. W Notatniku rysujemy nasz projekt, przy czym nie trzeba być artystą, liczy się pomysł, którym można później podzielić się z przyjaciółmi i rodziną. Wynalazek można zaprezentować, nadając mu chwytliwą nazwę oraz wyjaśniając, dlaczego Nadzwyczajny go potrzebuje. Dla tych projektantów, którzy chcą ćwiczyć i próbować swoich sił, producent Studia projektowego przygotował dodatkowe Notatniki, które można ściągnąć w formacie PDF ze strony. Możliwości projektowania jest wiele, dlatego w zabawę może być zaangażowana cała rodzina!
Moim zdaniem „Nadzwyczajni Studio Projektowe: Wynalazki” to świetna zabawa nie tylko dla dzieci, ale i dorosłych. Rozwija kreatywność i dzięki projektowaniu niezwykłych wynalazków rozbudza wyobraźnię i pomysłowość dziecka. Każdy projekt jest oddzielnym wyzwaniem i wymaga myślenia. Należy zastanowić się, co może być potrzebne Nadzwyczajnemu, jak to ma wyglądać, jakie mieć cechy oraz w jaki sposób działać i pomóc bohaterowi. Dzięki wyzwaniom dziecko rozwija w sobie żyłkę projektanta. W moim mniemaniu gra zaskoczy nie tylko 8-latka, a to jest dolna granica wieku, od której można rozpocząć projektowanie w Studiu Projektowym, ale i niejednego dorosłego. Może to być świetny wstęp i inspiracja do dalszych kierunków rozwoju!