Trwa ładowanie...

Mama założyła firmę i uczy rodzicielstwa bliskości. Przez social media

Avatar placeholder
Monika Rosmanowska 06.07.2021 16:29
Mama założyła firmę i uczy rodzicielstwa bliskości. Przez social media
Mama założyła firmę i uczy rodzicielstwa bliskości. Przez social media

Darina Asiedu wie, jak tworzyć wartościowe i bliskie relacje z dziećmi. Firmę, która miała w tym pomagać rodzicom założyła… 13 dni przed wybuchem pandemii. Biznes uratowały media społecznościowe. W jeszcze skuteczniejszym wykorzystywaniu ich narzędzi i usług wsparli właścicielkę Mocy Relacji eksperci Facebooka, w ramach programu #FirmaNaNowo z Facebookiem.

Materiał powstał we współpracy z Facebookiem.

Pandemia trwale zmieniła relacje. Z jednej strony stworzyła nowy trend – social distancing, czyli utrzymywanie bezpiecznej odległości od innych, by zmniejszyć rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Z drugiej przeniosła spotkania rodzinne, towarzyskie i biznesowe do sieci. Takie pojęcia jak zdalna edukacja, praca czy rozrywka na stałe wpisały się w nasze życie. Koncerty, pokazy filmowe, szkolenia i warsztaty w formie online stały się normą.

Natomiast dzięki platformom do webinariów i wideokonferencji, a także mediom społecznościowym, jak Facebook czy Instagram, mogliśmy nie tylko być w stałym kontakcie z bliskimi i współpracownikami, ale też – pomimo lockdownu – pracować i prowadzić biznes.

Tak jak Darina Asiedu, mama dwóch córek, właścicielka firmy Moc Relacji, uczestniczka programu #FirmaNaNowo z Facebookiem. To inicjatywa skierowana do małych i średnich przedsiębiorców, którzy planują rozpoczęcie przygody z e-commerce lub zajmują się sprzedażą online i chcą ulepszyć swój biznes w sieci za pomocą narzędzi Facebooka.

Darina Asiedu jest edukatorką pozytywnej dyscypliny, propagatorką rodzicielstwa bliskości, z wykształcenia socjolożką. Prywatnie także mamą dwóch dziewczynek, kilku- i kilkunastoletniej.

Zobacz film: "#FirmaNaNowo: Moc Relacji"

"Wezmę udział"? To za mało

– Pomagam rodzicom tworzyć wartościowe relacje z dziećmi, budować więź pełną zrozumienia. Uczę dorosłych uważności, odczytywania emocji i wspierania rozwoju dziecka. Dzielę się też z nimi pomysłami na zmierzenie się z wychowawczymi wyzwaniami – tłumaczy.

W jaki sposób? Prowadząc warsztaty i indywidualne spotkania dla tych, którym bliska jest idea świadomego rodzicielstwa i którzy chcą wychowywać swoje dzieci z łatwością i miłością.

Firmę Moc Relacji Pani Darina założyła… 13 dni przed wybuchem pandemii koronawirusa. A to wymusiło szybką weryfikację dotychczasowych założeń biznesowych.

– Stwierdziłam, że nie mogę się poddać. I choć początkowo zamierzałam prowadzić warsztaty dla rodziców i opiekunów stacjonarnie, to szybko musiałam z tego pomysłu zrezygnować i przenieść się do sieci. Pierwszym wyzwaniem, z którym przyszło mi się zmierzyć było przełamanie wewnętrznej bariery przed prowadzeniem zajęć w interakcji z innymi przez internet – zdradza Darina Asiedu.

Zgłaszając się do udziału w programie #FirmaNaNowo z Facebookiem, właścicielka Mocy Relacji szukała przede wszystkim odpowiedzi, jak może pozyskać klientów na organizowane przez siebie szkolenia i jak budować jeszcze lepszy kontakt z osobami śledzącymi jej fanpage.

Czy treści, które publikuje na Facebooku i Instagramie, mogą się powielać?

Gdzie i jak się reklamować?

Czy musi zainwestować w specjalistyczny sprzęt, by móc publikować wartościowe treści i tworzyć reklamy?

I – nad czym zastanawia się wielu przedsiębiorców – co zrobić, by posty lajkowali nie tylko znajomi, by zainteresowani wydarzeniami rzeczywiście stali się ich uczestnikami, a nie tylko klikali "wezmę udział"?

Wsparciem dla Dariny Asiedu w programie #FirmaNaNowo z Facebookiem była Sylwia Barthel de Weydenthal, Client Partner CEE w firmie Facebook, wcześniej dyrektor marketingu z 20-letnim doświadczeniem. Prekursorka Lean In w Polsce, organizacji zapoczątkowanej przez Sheryl Sandberg (COO Facebooka) i wspierającej równe traktowanie kobiet w biznesie oraz ich rozwój na najwyższych stanowiskach w organizacjach.

– Moc Relacji to bardzo ciekawy biznes z dużym potencjałem. Tym bardziej cieszę się, że mogłam doradzić jego właścicielce, jak dalej się rozwijać i docierać do nowych klientów. Sugerowałam Darinie przede wszystkim założenie profesjonalnego konta na Instagramie, przyjrzenie się gronu rodziców obserwujących ją na profilach w różnych mediach społecznościowych i dostosowywanie treści do potrzeb i oczekiwań konkretnych grup rodziców - inne tematy będą przecież interesować tych z nas, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym, inne tych wychowujących nastolatków – zwraca uwagę Sylwia Barthel de Weydenthal.

Ekspertka przygotowała Darinie Asiedu szereg rekomendacji odnośnie m.in. komunikacji z odbiorcami, analizy poszczególnych grup docelowych oraz tworzenia atrakcyjnych treści i reklam.

Zbuduj firmę na nowo z Facebookiem

Jak wynika z badania Ipsos, 63 proc. właścicieli małych i średnich firm w Polsce przyznaje, że korzystanie z Facebooka zapewnia im lepszy dostęp do nowych klientów.

Co drugi twierdzi, że serwis przyczynia się do poprawy satysfakcji klientów. Pomimo to, wciąż niewielu przedsiębiorców potrafi w pełni wykorzystywać narzędzia i usługi, które oferuje im platforma.

To właśnie z myślą o nich stworzono program #FirmaNaNowo z Facebookiem.

– Facebook oferuje polskim przedsiębiorcom wiele możliwości rozwoju w zakresie prowadzenia biznesu online, m.in. cykle bezpłatnych szkoleń czy webinariów. Ostatnie miesiące jednak znacznie wpłynęły na rynek firm działających w świecie online, ponieważ pojawiły się nowe wyzwania i potrzeby. Wszystko dzieje się bardzo dynamicznie. Formuła nowego programu #FirmaNaNowo z Facebookiem wpisuje się w ten krajobraz biznesowy – przekonuje Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii.

Podczas spotkań z ekspertami Darina Asiedu i pozostali uczestnicy programu dowiadują się, jak za pomocą Facebooka rozwijać biznes online. W przyjaznej i luźnej atmosferze wspólnie szukają też rozwiązań dla wyzwań, z którymi się mierzą.

Efekt? Wideoprzewodniki dostarczające wiedzy o sprzedaży online dla przedsiębiorców – zarówno doświadczonych właścicieli e-biznesów, jak i firm, które dopiero zaczynają internetową przygodę.

Dla każdego, kto ma pomysł na biznes

Darina Asiedu jest bohaterką drugiego odcinka programu. W pierwszym wystąpili Małgorzata i Kamil Purowie, właściciele Omega Skydive, jednej z najstarszych w Polsce szkół spadochronowych. Z kolei w trzecim przyjrzymy się bliżej firmie Bäckerei Bytom, marce miejskich, kolorowych i ekologicznych ubrań z lnu

Gospodarzem każdego odcinka jest Karol Paciorek, popularny twórca internetowy z 10-letnim doświadczeniem w branży, autor programów "Imponderabilia" i "Lekko Stronniczy".

Dwa wideoprzewodniki po świecie e-biznesu są już dostępne na stronie Przestrzeń From Facebook. Premiera kolejnego wkrótce.

Pod koniec czerwca ruszyła także seria bezpłatnych webinarów dla małych i średnich firm. Szkolenie "Zbuduj swoją obecność na Facebooku i Instagramie" można obejrzeć na stronie Przestrzeń From Facebook.

Kolejne spotkanie na temat tego, jak zwiększyć świadomość klientów dotyczącą marki i zarządzać obecnością w sieci, odbędzie się już 7 lipca. Start o godz. 13.

Materiał powstał we współpracy z Facebookiem.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze