Kampania "Zostań Skin Checkerem"
La Roche-Posay ogłasza kampanię profilaktyczno-edukacyjną „Zostań Skin Checkerem” i zachęca do regularnego badania znamion!
Marka La Roche-Posay ogłasza międzynarodową kampanię profilaktyczną „Zostań Skin Checkerem”, której celem jest wzrost świadomości oraz profilaktyka nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie społeczeństwa do oglądania znamion u osób ze swojego otoczenia oraz u siebie. Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
La Roche-Posay. Zostań Skin Checkerem
Marka La Roche-Posay ogłasza międzynarodową kampanię profilaktyczną „Zostań Skin Checkerem”. Na celu ma ona wzrost świadomości o profilaktyce nowotworów skóry, w tym czerniaka. W Polsce pierwszymi ambasadorkami kampanii została Ada Fijał i Natalia Kukulska.
Pionierska i odpowiedzialna społecznie marka od ponad 10 lat zwraca uwagę społeczeństwa na niebezpieczeństwa związane z nieodpowiednią ekspozycją na słońce i promuje odpowiednie nawyki dot. przebywania na słońcu.
Inspiracją do stworzenia kampanii były wyniki badań firmy Ipsos dla La Roche-Posay, z których wynika, że bardziej dbamy o zdrowie bliskich niż o swoje własne, dlatego też przesłanie nowej kampanii, która wykorzystuje silny potencjał mediów digitalowych oraz przekazu wiralowego, jest bardzo proste: „Zaopiekuj się osobami ze swojego otoczenia, zwróć uwagę na ich znamiona i zostań Skin Checkerem! Chroń ich przed nowotworem skóry, wykrywając nietypowe zmiany na skórze i zachęcaj ich, by odwiedzali dermatologa co najmniej raz w roku!”.
Poprzez troskę o siebie i swoich bliskich marka zachęca ludzi, aby przekazywali sobie informacje i wiedzę, a co za tym idzie, wyrobili w sobie nawyk regularnego sprawdzania znamion oraz dołączyli do międzynarodowej społeczności Skin Checkerów!
Międzynarodowymi symbolami kampanii zostały dalmatyńczyki, których wizerunek został pokazany w filmie wiralowym oraz materiałach graficznych. Dalmatyńczyki uważnie przyglądają się nawzajem plamkom na całym swoim ciele, zgodnie z systemem ich monitorowania, opracowanym przez dermatologów: najpierw twarz, skóra głowy, następnie przednia i tylna część nóg, plecy, nie zapominając też o uszach i korzystaniu z lusterka, by przyjrzeć się niewidocznym w inny sposób obszarom. Dlatego właśnie wzajemna pomoc jest tak przydatna!
To nowoczesne, nietypowe i emocjonalne podejście do kreacji nowej kampanii profilaktycznej jest bardziej efektywne i ma zachęcić ludzi do oglądania znamion.
„Naszym głównym celem jest zachęcenie wszystkich do aktywnego monitorowania znamion u osób ze swojego otoczenia i siebie. Dlatego też w kampanii chcemy wykorzystać media digitalowe i ich zdolność do błyskawicznego rozpowszechniania informacji. Dodatkowo podeszliśmy do kreacji kampanii profilaktycznej w nowatorski sposób, unikając alarmistycznego podejścia i wzbudzania w ludziach poczucia winy” mówi MAÏTÉ CRISTIANI, zastępca Dyrektora Generalnego La Roche-Posay International.
W ramach kampanii marka uruchamia specjalną platformę. Strona zachęca użytkowników do zostania Skin Checkerami i obserwacji znamion u siebie oraz członków swoich rodzin oraz do konsultacji z dermatologiem w przypadku pojawienia się podejrzanych objawów. Zawiera mnóstwo informacji o zagrożeniach związanych z nowotworem skóry i wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze słońca, a także demonstruje prostą metodę ABCDE, stosowaną w dermatologii, pomagającą zidentyfikować podejrzane pieprzyki gołym okiem.
W Polsce kampania rozpoczyna się 13 kwietnia, film będzie można obejrzeć
na stronie La Roche-Posay, Facebooku i innych portalach społecznościowych.
Zwiększenie świadomości zagrożeń związanych ze słońcem.
Priorytet dla marki La Roche-Posay i jej gamy Anthelios od 30 lat!
Nowotwór może być widoczny gołym okiem. Laboratoria La Roche-Posay, by zwiększyć świadomość tego rodzaju zagrożeń, od 10 lat współpracują z dermatologami, organizując kampanie profilaktyczno-edukacyjne podnoszące świadomość ryzyka nowotworu skóry. Marka w 25 krajach jest partnerem Euromelanoma Day (Dzień Walki z Czerniakiem), podczas którego wykonywane są bezpłatne badania dermoskopowe skóry. Uczestniczyły w nich tysiące dermatologów, a od 1998 roku udało się zbadać ponad 220.000 pacjentów i wykryć 1600 zmian nowotworowych.
La Roche-Posay jako jedna z pierwszych marek wykazała wpływ promieni UVA na powstawanie nowotworów skóry, a w roku 2010 doprowadziła do powstania [MySkincheck.com] - publicznej strony zdrowotnej, mającej na celu podnoszenie świadomości, pomoc w identyfikacji podejrzanych znamion i zachęcanie do wizyty u dermatologa. Marka uczyniła walkę z czerniakiem jednym ze swoich priorytetów.
Gama Anthelios to ochrona przeciwsłoneczna numer 1 rekomendowana przez dermatologów w Polsce2. Posiada 25 badań klinicznych. Zapewnia bardzo wysoką ochronę UVB oraz UVA dla całej rodziny.