IKEA i Grupa LEGO nawiązały współpracę, by tworzyć jeszcze większe możliwości zabawy i rozwoju kreatywności!
Wszyscy wiemy, że zabawa to ważna część życia, niosąca olbrzymi potencjał rozwoju: pozwala nam być kreatywnym, eksplorować świat, eksperymentować, marzyć i odkrywać. IKEA i Grupa LEGO połączyły siły, by poszerzać możliwości zabawy i zachęcać do niej.
Zabawa to klucz do rozwoju i niezbędny element codziennego życia, który czyni je lepszym. Zabawa może być tak różna, jak różni są ludzie. Na co dzień napotyka jednak bariery, a część z nich wynika z perspektywy dorosłych, którzy czasem postrzegają ją jako bałagan i chaos. Dlatego próbują zaprowadzić w niej porządek. Tymczasem dzieci czerpią radość z zanurzania się w zabawie pełnej swobody.
- Zaczęło się od zaproszenia od Grupy LEGO zatytułowanego "Czy chcesz się pobawić?". Odpowiedzieliśmy oczywiście, że tak. Teraz wspólnie chcemy dać dzieciom większe możliwości zabawy, wprowadzając ją w czynności codziennego życia. W IKEA chcemy przede wszystkim w twórczy, humanistyczny i wesoły sposób zmienić postrzeganie zabawy, odchodząc od myślenia, że jest to coś, co wprowadza bałagan. Wierzymy, że zabawa sprawia, iż dom i świat stają się lepszym miejscem do życia - mówi Fredrika Inger, Business Area Manager for Children’s IKEA w Szwecji.
W badaniu IKEA Play Report, IKEA spytała dzieci czego pragną. 47 proc. odpowiedziało, że chce więcej czasu spędzać na zabawie z rodzicem1. Jednocześnie 90 proc. ankietowanych rodziców, uznało, że zabawa jest ważna, jako że jest kluczowa dla dobrego samopoczucia i szczęścia. W badaniu przeprowadzonym z kolei przez Grupę LEGO, aż 95 proc. rodziców stwierdziło, że zabawa jest istotna dla rozwoju ich dzieci, a klocki LEGO pomagają rozwijać kreatywność. Dlaczego zatem nie bawimy się więcej?
Współpraca obu firm ma na celu zwiększenie możliwości dobrej zabawy, a pierwszym krokiem jest uczynienie domu jako miejsca bardziej funkcjonalnego i przyjaznego zabawie.
- Misją Grupy LEGO, od zawsze było i nadal jest inspirowanie oraz rozwijanie dzieci poprzez zabawę. To ekscytujące wyzwanie, by znaleźć takie rozwiązania, które zachęcą maluchy do twórczej zabawy klockami LEGO, a jednocześnie zadowolą rodziców w kwestii wyglądu mieszkania, oraz stworzą okazję, by dzieci i dorośli chcieli i mogli wspólnie się bawić. Wiemy, że kreatywność to kluczowa umiejętność dla przyszłości naszych dzieci, ale zdajemy sobie również sprawę z tego, że majsterkowanie, eksperymentowanie, bycie kreatywnym czy próbowanie nowych rzeczy może wprowadzać nieporządek. Poprzez naszą współpracę z IKEA chcemy sprostać wyzwaniu chaosu, który - jak postrzegają to niektórzy rodzice - generuje wspaniała i twórcza zabawa - mówi Lena Dixen, Senior Vice President, Product Development w Grupie LEGO.
- Zbliżanie ludzi poprzez zabawę i stwarzanie możliwości do częstej, radosnej i twórczej zabawy to kluczowe cele, zarówno dla nas, jak i dla Grupy LEGO, bazujące na naszej wizji, misji i wartościach. Dlatego chcemy sprawdzić, co może wyniknąć z naszej wspólnej pracy, skoncentrowanej na tym, aby więcej osób chciało powiedzieć "tak" zabawie - mówi Fredrika Inger, Business Area Manager for Children’s IKEA w Szwecji.
Już w najbliższych latach klienci sklepów IKEA zobaczą pierwsze efekty współpracy z Grupą LEGO.
O IKEA Range & Supply
IKEA to jedna marka i wiele firm. Na całym świecie wiele firm działa pod szyldem znaków towarowych IKEA.
IKEA Range & Supply, składająca się z IKEA of Sweden w Älmhult i IKEA Supply, jest odpowiedzialna za rozwój, projektowanie, produkcję i zaopatrywanie sklepów IKEA na całym świecie w rozwiązania w zakresie wyposażenia wnętrz, które są dostępne masowego odbiorcy. Każdego roku IKEA Range & Supply wprowadza 2000 nowych produktów w sklepach IKEA, a cała oferta to dziś blisko 10 000 produktów.
O Grupie LEGO
Grupa LEGO jest prywatną spółką rodzinną z siedzibą w Billund (Dania) i głównymi oddziałami w Enfield (USA), Londynie (Wielka Brytania), Szanghaju (Chiny) i Singapurze. Firma, założona w 1932 roku przez Ole Kirka Kristiansena i bazująca na ikonicznym klocku LEGO®, jest jednym z wiodących producentów zabawek na świecie.
Zgodnie ze swoim mottem: "Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre", spółka angażuje się w rozwój dzieci, a jej misją jest inspirowanie przyszłych budowniczych do rozwijania swoich umiejętności poprzez twórczą zabawę i naukę. Produkty LEGO sprzedawane są na całym świecie. Z ofertą można zapoznać się na stronie www.LEGO.com.
Informacja prasowa