Trwa ładowanie...

By młode ciało dobrze się miało.

Treść sponsorowana Tarczyński

Sport i aktywność fizyczna, pełnią ogromną funkcję w życiu każdego małego człowieka. Zarówno sport, jak i zabawy ruchowe wspomagają rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny dziecka, ucząc go cech takich jak wytrwałość, sumienność, świadomość i praca w grupie. Tyle z teorii, ale czym tak naprawdę powinna być aktywność fizyczna najmłodszych?

spis treści
    (Materiał Tarczyński)

    Ruch dla naszych dzieci.

    Dzieci tak jak i dorośli różnią się od siebie usposobieniem. Czasem w domu mamy cichych introwertyków, a czasem niepohamowane wulkany energii. Dlatego rodzice powinni indywidualnie przyglądać się preferencjom i talentom swoich dzieci, podsuwając im nowe zabawy i aktywności, jednocześnie nie zmuszając do żadnej z nich, bo może to spowodować efekt odwrotny do zamierzonego.

    Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje 180 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie dla dzieci w przedziale 3-5 lat. Natomiast dla starszej grupy wiekowej, co najmniej 60 minut powinien zajmować ruch o wysokiej intensywności.

    Zalecane jest też, aby starsze dzieci kilka razy w tygodniu poświęciły kilkadziesiąt minut na gimnastykę ogólnorozwojową, która sprzyjać będzie prawidłowemu kształtowaniu się układu kostnego i mięśniowego.

    Zobacz wywiad z ekspertem, by dowiedzieć się więcej:

    Zobacz film: "Jak zainteresować dziecko sportem?"

    Najważniejsze to robić (i jeść) co się lubi!

    Ważne jest, aby pozwolić dziecku samemu znaleźć ulubioną formę ruchu. Korzystny wpływ na zdrowie mają nie tylko profesjonalne treningi sportowe, ale też taniec, spacer z mamą i tatą, albo zwykłe przekomarzanie się z rodzeństwem. I choć głośne zabawy, podskoki i biegi, czasem mogą być męczące dla opiekunów, pamiętajmy, że takie zachowanie, jest potrzebne naszym pociechom, aby zdrowo się rozwijać.

    Wiadomo, że w parze ze sportem zawsze powinna iść dieta. W menu każdego dziecka przyda się pełnowartościowe białko, które jest podstawowym budulcem kości i mięśni. Świetnym jego źródłem są przekąski mięsne Gryzzale. Małe kabanoski i paróweczki dziecko bez trudu może wziąć w rączkę i zjeść bez brudzenia się. Niewielkie opakowanie możemy mieć zawsze pod ręką na placu zabaw albo spacerze. Gryzzale bez trudu zmieszczą się też w plecaku starszego dziecka jako małe co nieco na wyprawie rowerowej lub posiłek po basenie. Produkty te nie zawierają dodatku konserwantów, fosforanów, glutaminianów, barwników i glutenu. Ponadto kabanoski Gryzzale mają obniżoną zawartość soli i tłuszczów.

    (Materiał Tarczyński)

    Przykład płynie z góry.

    Często słyszy się głosy narzekające na “dzisiejsze pokolenie”. Mówi się o tym, że sport bardzo często przegrywa z komputerem i coraz więcej dzieci nie chce ćwiczyć na lekcjach wychowania fizycznego. Co robić, jeżeli nasze dziecko również nie garnie się do sportu? Przede wszystkim należy spojrzeć na własne przyzwyczajenia, być może sami nie dajemy dobrego przykładu. Wielu z nas cały dzień spędza przed laptopem lub telewizorem, tymczasem ruch i sport to doskonała okazja do spędzenia rodzinnego popołudnia. Wspólne gry i zabawy, nie tylko zachęcą dzieciaki do samodzielnego kontynuowania tych nawyków, ale też pozwolą rodzinie zbliżyć się do siebie.

    W zdrowym ciele…

    Regularne zażywanie ruchu jest konieczne, aby zachować dobre samopoczucie niezależnie od wieku, jednak to właśnie dla najmłodszych jest on koniecznym warunkiem zdrowego rozwoju. Dzięki regularnym ćwiczeniom szkielet i mięśnie dziecka mają szansę prawidłowo się kształtować. Wysiłek poprawia krążenie krwi i dotlenia organizm a wraz z nim mózg, a dzięki temu twój malec ma lepszą pamięć i łatwiej się uczy. Częsty ruch wpływa pozytywnie na budowanie odporności, która w czasie pandemii jest wyjątkowo cenna i potrzebna. Dlatego zachęcamy wszystkich do stałego ruchu fizycznego, ponieważ sprzyja on nie tylko pięknej sylwetce, ale też jest niezbędny, aby organizmy nasze i naszych dzieci funkcjonowały zdrowo. A to na pewno pozwoli nam radośnie przejść przez ten trudny czas.

    Co robić w czasie ograniczeń?

    Niestety w czasie pandemii, wiele zajęć i aktywności, zostało ograniczone. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia! Przy odrobinie chęci i kreatywności we wszystkich domach znajdzie się okazja i sposób na ruch dla milusińskich, wystarczy tylko odrobina wyobraźni. Dzieci mogą pomagać w porządkach lub gimnastykować się razem z dorosłymi, co na pewno dodatkowo zmotywuje też nas - rodziców do systematycznego dbania o ruch.

    (Materiał Tarczyński)

    Wiele pomysłów na domowe zabawy i gry znajdziemy na stronie internetowej Gryzzali. Dobrze odwiedzać stronę systematycznie. Znajdziecie tam wiele nieoczywistych sposobów na aktywne spędzanie wolnego czasu. Zabawy te bez trudu zorganizujecie nawet w najmniejszym mieszkaniu.

    A dla trochę starszych dzieci, Gryzzale przygotowały taneczne wyzwania w serwisie TikTok, gdzie dzieciaki razem z naszymi bohaterami - Gryzzalami mogą odtworzyć układ taneczny, nagrać go za pomocą telefonu i udostępnić swoim rówieśnikom. Na uczestników konkursu #GryzzaleDance czekają atrakcyjne nagrody: konsola PS4 z kontrolerem Move i grą taneczną, głośniki bluetooth oraz plecaki i zestawy produktów Gryzzale. A może spróbujecie nakręcić swojego własnego TikToka z Gryzzalami całą rodziną?

    Koniecznie zajrzyj na stronę gryzzale.pl.

    Treść sponsorowana Tarczyński

    Polecane dla Ciebie

    Pomocni lekarze

    Szukaj innego lekarza

    Komentarze

    Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.