Akcja "#Kaszanka BTD"
Bałtycki Teatr Dramatyczny chce pomóc najbardziej potrzebującym dzieciom. Sprawić im radość i dać trochę słońca w samym środku zimy. Już dziś zapraszamy Państwa do włączenia się do akcji "#KASZANKA BTD", którą prowadzimy wspólnie z koszalińską Filią Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci oraz z waszyngtońskim korespondentem radia RMF FM Pawłem Żuchowskim, inicjatorem i organizatorem akcji „#KASZANKA 2.0” (informacje o akcji – patrz niżej).
1. Skąd pomysł na włączenie się w akcję?
Wszystko zaczęło się od pomysłu dyrektora Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w Koszalinie Zdzisława Derebeckiego, który postanowił, że tegoroczna premiera bajki, która odbędzie się 07. grudnia 2019 roku będzie inspirowana "Opowieścią Wigilijną" Charlesa Dickensa. Tak powstała baśń dla dzieci od lat 6 do 106: "Wigilia Pani Skurcz". Tekst sztuki, osadzony w realiach współczesnego Koszalina napisał dramaturg BTD Tomasz Ogonowski, prywatnie wieloletni kolega Pawła Żuchowskiego i wielki fan akcji "#KASZANKA".
Tomasz Ogonowski wplótł w akcję sztuki wolontariuszy koszalińskiej filii Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci i namówił dyrektora Z. Derebeckiego na przyłączenie się do akcji. Dyrektor zapalił się do pomysłu i… nawiązaliśmy współpracę z koszalińską filią Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci. W tym samym czasie ruszyły próby do sztuki "Wigilia Pani Skurcz" w reż. Piotra Krótkiego. Reżyser spektaklu i grająca w nim dziewiątka aktorów BTD oraz pozostali pracownicy Teatru również postanowili włączyć się do akcji.
2. W jaki sposób możemy wszyscy pomóc?
Od 27.10.2019 rozpoczęliśmy w kasie Bałtyckiego Teatru Dramatycznego (Plac Teatralny 1 w Koszalinie) dystrybucję zaproszeń uprawniających do wejścia na premierę sztuki "Wigilia Pani Skurcz", która odbędzie się w sobotę 07 grudnia 2019 o godz. 16.00.
Zaproszenia można odebrać w Kasie Teatru po przekazaniu datku w wysokości minimum 30 zł za miejsce.
To nie wszystko. W kasie BTD stanie specjalna puszka (będzie tam stała do końca bieżącego roku) Fundacji Zachodniopomorskie Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych. Do tej puszki możecie Państwo wrzucać dobrowolne datki.
Kasa Bałtyckiego Teatru Dramatycznego jest czynna w: poniedziałek – piątek od godz. 8:00 do godz. 19:00, w sobotę i niedzielę od godz. 13:00 do godz. 19:00 oraz na dwie godziny przed każdym spektaklem. W razie pytań prosimy o kontakt - e-mail: bilety@btd.koszalin.pl, tel. 94 342 22 67 / 502 341 700 / 515 530 253.
UWAGA! W ramach akcji "#KASZANKA BTD" istnieje także możliwość bezpośrednich wpłat na konto Fundacji Zachodniopomorskie Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych.
Numer konta: 67 1090 1711 0000 0001 3154 0669.
W tytule przelewu prosimy wpisać: KASZANKA BTD.
Wpłat można dokonywać do 31.12.2019.
Dochód z akcji #KASZANKA BTD zostanie przekazany na rzecz koszalińskiej filii Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci w ramach akcji „#KASZANKA 2.0”.
3. Atrakcje związane z premierą 07.12.2019 r.
Premiera baśni „Wigilia Pani Skurcz” rozpocznie się w sobotę 07.12.2019 o godzinie 16.00. Natomiast już o godzinie 14.00 w foyer Bałtyckiego Teatru Dramatycznego rozpocznie się kiermasz świąteczny.
Całkowity dochód ze sprzedaży: ciast, kartek i ozdób świątecznych zostanie przeznaczony również na konto koszalińskiej filii Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci.
O kolejnych atrakcjach związanych z premierą spektaklu „Wigilia Pani Skurcz”, nad którymi w tej chwili pracujemy, będziemy Państwa informować na bieżąco.
3. Czym jest akcja "KASZANKA 2.0"?
Akcja "KASZANKA2.0" to kontynuacja ubiegłorocznej zbiórki, która rozpoczęła się od żartu słynnego koszykarza Marcina Gortata na Twitterze. Marcin napisał do swoich fanów, żeby Ci znaleźli mu obywatela USA, który zje kaszankę zasmażaną z jajkiem i zaoferował za to… 1000 dolarów. Wtedy do akcji wkroczył waszyngtoński korespondent radia RMF FM Paweł Żuchowski, który poprosił o zjedzenie obcej dla Amerykanów potrawy byłego amerykańskiego żołnierza, weterana wojny w Iraku.
Paweł i Mark nie chcieli jednak pieniędzy dla siebie, a poprosili, aby Gortat przelał obiecaną kwotę na konto Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci. Słynny koszykarz ostatecznie przelał nie 1000 dolarów, tylko równowartość 20. tysięcy złotych. Kiedy akcja nabrała rozgłosu ludzie zaczęli spontanicznie wpłacać pieniądze. W tytule przelewu wpisywali "#KASZANKA" a w Internecie publikowali swoje filmy nagrane podczas jedzenia kaszanki. Ostatecznie udało się kupić sprzęt za prawie 70 tysięcy złotych.
Początkowo Paweł Żuchowski, nieco zaskoczony, ale i ucieszony rozmiarami całej akcji sądził, że będzie to jednorazowa zbiórka. Ale po prośbach i namowach chętnych do kolejnych wpłat postanowił, że w tym roku jesienią ruszy akcja „#KASZANKA 2.0”. Akcja właśnie trwa i zakończy się na przełomie roku 2019/2020.
Iwłaśnie do tegorocznej edycji akcji postanowiliśmy jako Bałtycki Teatr Dramatyczny dołączyć. Nasza zbiórka, towarzysząca jej premiera i kiermasz będą jednak prowadzone konkretnie na rzecz koszalińskiej filii Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci.
Informacja prasowa