Trwa ładowanie...

5 urządzeń, które sprawią, że polubisz ćwiczenia w domu

Artykuł sponsorowany

spis treści
    (Materiał partnera)

    Rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa niepokoi chyba każdego. Warto spędzać więcej czasu w domu, ale jak organizować sobie czas, by nie dopadła nas nuda? Jednym z rozwiązań jest aktywność fizyczna — uwierzcie, że ćwiczyć można nawet w kawalerce! Te przyrządy ułatwią Wam zadbanie o odpowiednią dawkę ruchu.

    Druga fala pandemii niepokoi swoją skalą. Wiele osób przebywa na kwarantannie, reszta stara się pozostawać w domu, gdy tylko jest to możliwe. Tylko ile czasu można oglądać filmy i seriale? W końcu nawet najwytrwalsi fani kina mają dość i poszukują odmiany. Świetnym wyborem są ćwiczenia w domu. Urozmaicą nasz dzień i pozwolą zadbać o aktywność fizyczną. Dzięki temu możemy poprawić swoją kondycję, zrzucić zbędne kilogramy, a także wzmocnić odporność i poprawić sobie nastrój. Ćwiczenia w domu są dobre dla wszystkich — zarówno dla osób, które zwykle regularnie odwiedzały siłownię, jak i dla tych, które niewiele ćwiczą i nie mają doświadczenia. Wystarczy dopasować intensywność i rodzaj wysiłku do naszych potrzeb i możliwości.

    1. Mata do ćwiczeń

    Spośród akcesoriów mata do ćwiczeń jest najbardziej wszechstronna i stanowi podstawę naszego wyposażenia. Jeśli zwykle ćwiczyliśmy na podłodze, dywanie lub kocu, docenimy komfort, który daje ten niedrogi przyrząd. Mata jest antypoślizgowa i dobrze przylega do podłogi, a miękka pianka, z której jest wykonana, zapewnia wygodę podczas ćwiczeń i zapobiega kontuzjom. Możemy wykorzystać matę do rozpoczęcia przygody z jogą lub do ćwiczeń na różne partie ciała (przysiady, pompki, deska i wiele innych).

    2. Rower stacjonarny

    Rower stacjonarny to popularny sprzęt do ćwiczeń w domu, lubiany przez wiele osób. W porównaniu do innych specjalistycznych sprzętów jest stosunkowo niedrogi i zajmuje niewiele miejsca. Dzięki niemu możemy ćwiczyć, równocześnie oglądając filmy czy seriale, słuchając muzyki lub audiobooka. W ciągu godziny spędzonej na rowerze stacjonarnym spalamy od 300 do 750 kalorii. Świetnie sprawdza się on w przypadku osób ze słabszą kondycją, osób starszych i po urazach różnego typu, ponieważ możemy dostosować tempo i opór według własnego uznania.

    3. Hantelki

    Wcale nie musimy wybierać ciężkich hantelków! W internecie i sklepach stacjonarnych znajdziemy nawet półkilogramowe hantelki, które mogą urozmaicić nasz trening, a po skończonych ćwiczeniach zmieszczą się w każdej szafie. Specjaliści przekonują, że ćwiczenia siłowe (czyli także te z wykorzystaniem hantli) są niezbędne do spalenia tkanki tłuszczowej i oczywiście do zbudowania tkanki mięśniowej. Ich używanie jest bezpieczne, a przy tym pozwala na większy wysiłek niż trening oparty wyłącznie na pracy z własnym ciężarem ciała. Na dodatek istnieje tyle różnych ćwiczeń z hantelkami, że nawet osoby, które szybko się nudzą, nie będą mogły narzekać na brak odmiany!

    4. Taśmy do ćwiczeń

    Taśmy do ćwiczeń (czy też gumy oporowe) są świetnym sposobem na urozmaicenie treningów i zwiększenie stopnia trudności, jeśli czujesz, że do codziennych ćwiczeń wkradła się rutyna. Dużą zaletą taśm jest niska cena i niewielki rozmiar, a przy tym ich wykorzystanie jest bezpieczne i praktycznie nie stwarza ryzyka kontuzji. Warto wiedzieć, że taśmy do ćwiczeń mają kilka stopni oporu i warto dostosować stopień do własnych umiejętności. Świetnie sprawdzają się w ćwiczeniach siłowych oraz rozciągających, na dodatek możemy użyć ich do treningu każdej partii ciała. Doskonale ujędrniają ciało, wzmacniają kręgosłup i stawy, a w internecie znajdziemy wiele pomysłów na ćwiczenia z taśmami.

    5. Skakanka

    Wymaga nieco więcej miejsca, ale jest niezawodnym sposobem na dostarczenie organizmowi endorfin (hormonu szczęścia) i rozgrzanie się przed treningiem. Już dawno przestała się kojarzyć z dziecięcą zabawką i jest typowym wyposażeniem siłowni oraz klubów fitness. Skakanka rewelacyjnie rzeźbi dolne partie ciała, poprawia wytrzymałość i koordynację ruchową, wzmacnia stawy. To znakomity trening oddechowy. Z pewnością skakankę polubią osoby, które ze względu na pandemię musiały przerwać regularne bieganie.

    Zakup nowego sprzętu do ćwiczeń sam w sobie jest motywujący dla wielu osób! Bez względu na to, czy kupujemy rower stacjonarny, czy zwykłą skakankę, nowy przyrząd wprost prosi się, by go wypróbować. Warto pójść za ciosem i ćwiczyć regularnie (świetnie mobilizują do tego 30-dniowe wyzwania dostępne w sieci), a po jakimś czasie zauważymy, że codzienny trening stał się naszym nawykiem. To jedna z najlepszych rzeczy, które możemy dla siebie zrobić — regularny ruch wpływa na nasz organizm oraz psychikę bardzo pozytywnie i pozwala uniknąć wielu chorób. Sprawia też, że czujemy się lepiej i świetnie wyglądamy!

    Polecane dla Ciebie

    Pomocni lekarze

    Szukaj innego lekarza