Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Uczeń

Uczeń

Okres spędzony przez dzieci w szkole to jeden z najbardziej burzliwych etapów ich życia.To początek okresu dojrzewania, uniezależniania się od rodziców, odnajdywania, własnej indywidualności. Już pierwsze kroki bywają trudne. Początek edukacji wczesnoszkolnej to prawdziwa rewolucja dla dziecka. Zmieniają się metody wychowawcze i sposób nauczania. Inna jest organizacja zajęć lekcyjnych. Również wymagania względem dziecka, które stało się uczniem, rosną. Oczekuje się od niego samodzielności, samodyscypliny, koncentracji, przyswajania wiedzy, odrabiania prac domowych. Nawet w domu zostają mu wyznaczone nowe obowiązki.


Gdy dojrzałość szkolna sześciolatka, który znalazł się w pierwszej klasie, nie jest wystarczająca, może mieć on kłopoty z przystosowaniem się do nowej sytuacji. Tym bardziej, gdy w ławkach szkolnych spotkają się sześciolatki i siedmiolatki. Poziom rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, decydujący o tym, czy dziecko może rozpocząć naukę w szkole nie zależy wyłącznie od wieku. Istotne jest indywidualne tempo rozwoju dziecka. Wielkie znaczenie ma też model wychowania, jaki przyjęto w jego rodzinie. Niebagatelną rolę odgrywają doświadczenia przedszkolne naszego dziecka.

Wraz nowymi wymaganiami dziecko uzyska swobodę, jakiej jeszcze nie miało. Stopniowo będzie uniezależniać się od rodziców. Odnajdzie inne autorytety. Początkowo w osobie nauczyciela, później w grupie rówieśniczej. Wpływ kolegów i koleżanek będzie rósł z każdym rokiem. Może to być potencjalnym źródłem problemów. Pojawi się, tzw. bunt nastolatka. Dziecko będzie negować większość wpojonych mu zasad. To moment, w którym część uczniów przechodzi, tzw. inicjację nikotynową, alkoholową lub narkotykową. Niektórymi kieruje ciekawość, innymi potrzeba zademonstrowania swej dorosłości. Niektórzy, ci z niską samooceną, nieasertywni, chcący przypodobać się rówieśnikom, robią to pod presją innych. Bez względu na pobudki, jakie dzieckiem kierują rodzic musi odnaleźć właściwy sposób by mu pomóc.

Przed rodzicami ucznia, tak jak przed nim samym, stawiane są zupełnie inne niż dotychczas wymagania. Należy dać dziecku odrobinę swobody, szanując jego potrzeby, zdanie i uczucia. Choć rodzicielska troska musi przejść transformacje, nie może zniknąć. Dziecko,które jest uczniem, nadal potrzebuje czuć miłość, wsparcie i akceptację. Nadmierna krytyka, wygórowane wymagania, chęć dalszego kierowania dzieckiem i brak poszanowania prywatności, działają destrukcyjnie. Nie sprawdza się również całkowite zrzucenie funkcji wychowawczej na szkołę i wypełnienie wolnego czasu dziecka zajęciami dodatkowymi. Wspólnie spędzany czas nadal ma ogromne znaczenie.Tak samo, jak spotkania z rówieśnikami, aktywność fizyczna, hobby i odpoczynek.

Od tego, jak przebiegną pierwsze lata edukacji szkolnej dziecka, w znacznym stopniu zależą dalsze jej losy. Istotne jest, by we wczesnym okresie szkolnym,na bieżąco, uzupełniane były wszelkie braki w wiedzy i umiejętnościach. Problemy w nauce nie zawsze wynikają z lenistwa ucznia. Czasem ich podłoże jest znacznie poważniejsze. Istotną rolę w ich wychwytywaniu i diagnozie mają nauczyciele i pedagog szkolny. Dysponują oni odpowiednią wiedzą, by wyłapać takie problemy, jak dysortografia, dysleksja czy dyskalkulia.