Trwa ładowanie...

Jedz banany. Będziesz żyć dłużej (WIDEO)

Zobacz film: "Jedz banany. Przedłużysz swoje życie"

Banany to wysokokaloryczne owoce. Średniej wielkości banan dostarcza ponad 100 kalorii, dlatego wiele osób, zwłaszcza dbających o sylwetkę, się ich obawia. Nie trzeba jednak rezygnować z bananów, ponieważ oprócz kalorii mają wiele cennych składników, które korzystnie wpływają na zdrowie.

Zawierają witaminy A, C, E, K i witaminy z grupy B. Są bogate w składniki mineralne: magnez, mangan, miedź, fosfor, cynk, żelazo, a przede wszystkim potas, który reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi. Zapewnia też lepszą koncentrację.

Banany obniżają poziom złego cholesterolu i trójglicerydów. Są źródłem łatwo przyswajalnego błonnika, który wspomaga pracę układu pokarmowego. Jedzenie bananów zapobiega zgadze, wrzodom, pomaga przy nudnościach i wymiotach. Kwas foliowy, witamina B6 i magnez pozytywnie wpływają na układ nerwowy, uspokajają i poprawiają nastrój. Zawarte w bananach antyoksydanty hamują procesy starzenia.

Jedzenie bananów zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy, zawału serca, udaru mózgu i nowotworów.

Ze względu na dużą ilość cukru i wysoki indeks glikemiczny nie można ich jednak jeść bez ograniczeń. Dr Sarah Brewe i dietetyczka Juliette Kellow w książce "Eat Better Live Longer" zalecają spożywanie określonej liczby bananów tygodniowo. Sprawdź, ile bananów powinniśmy zjadać, aby dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem.

Chcesz wiedzieć więcej? Obejrzyj WIDEO

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.