Właściwości soku z marchwi

W jego składzie znajdziemy moc witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowej pracy całego organizmu. Pozytywnie wpływa na oczy, cerę, włosy i paznokcie. Smaczny i zdrowy sok z marchewki przygotujesz samodzielnie w domu.

1. Moc marchwi

W marchewce znajdziemy moc witamin: A, E, H, K, PP oraz tych z grupy B. Niektóre z nich (A, E, K) rozpuszczają się w tłuszczach. Właśnie dlatego przed wypiciem marchewkowego soku warto dodać do niego odrobinę oliwy lub oleju roślinnego.

Sok to także źródło składników mineralnych: kwasu foliowego, cynku, wapnia, żelaza, potasu, fosforu, miedzi, krzemu, kobaltu oraz magnezu. Znajdują się w nim zdrowe tłuszcze, białka, pektyny oraz flawonoidy wykazujące właściwości przeciwutleniające.

Zobacz film: "Naukowcy: najzdrowsza dieta to dieta wiktoriańska"

Poznaj korzyści z jedzenia marchewki
Poznaj korzyści z jedzenia marchewki [10 zdjęć]

Marchewka stanowi doskonały dodatek do wielu dań – urozmaica ich walory smakowe, a także ze względu na...

zobacz galerię

2. Skład soku z marchwi

Sok z marchwi smakuje znakomicie – zarówno sam, jak i z dodatkiem innych owoców. Przed zakupem warto jednak przeczytać jego etykietę. Zdarza się, że producenci dodają do napojów wiele chemicznych dodatków, które wzmacniają ich smak oraz kolor.

W soku z marchwi kryje się wiele substancji odżywczych
W soku z marchwi kryje się wiele substancji odżywczych (123rf)

Warto także pamiętać, że najwięcej substancji odżywczych posiada ten przygotowywany samodzielnie w domu. Tylko wtedy mamy pewność, że w szklance znajduje się tylko naturalny sok, bez zbędnych zagęstników i konserwantów.

 

Przeczytaj koniecznie

3. Komu polecany jest sok z marchwi?

W soku z marchwi znajduje się wiele cennych dla oczu składników: beta-karoten, luteina oraz zeaksantyna. Jego częste picie pozwoli na zmniejszenie ryzyka wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej czy zaćmy. Sok polecany jest w szczególności osobom, które nadwyrężają wzrok i noszą okulary korekcyjne.

Marchew pozytywnie wpływa również na stan naszej cery – poprawia koloryt oraz sprawia, że skóra staje się promienna i napięta. Znikają również różnego rodzaju problemy skórne i zaczerwienienia. Nie warto jednak przesadzać – zbyt duża ilość soku marchewkowego w diecie może przyczynić się do żółto-pomarańczowego koloru skóry.

Duże ilości wypijanego soku pobudzają do pracy wątrobę, która pozbywa się szkodliwych toksyn. Często jest ich tak wiele, że nerki nie dają sobie rady z filtracją. Organizm wydala je więc poprzez układ limfatyczny. W efekcie nasza skóra staje się żółta.

Zawarta w soku witamina E wpływa również na hamowanie procesów starzenia się skóry. To silny antyoksydant, który chroni przed szkodliwym działaniem promieni UV oraz zanieczyszczeniami środowiska. Według wielu naukowców sok z marchwi wykazuje również działanie antyrakowe. Wraz z sokiem z jabłek znajduje się nawet z jednej z najbardziej popularnych diet stosowanych w profilaktyce raka – terapii Gersona.

Regularne spożywanie soku marchewkowego poprzez obniżenie stresu oksydacyjnego, wpływa również na nasze serce. W jego składzie znajduje się również potas oraz pektyny, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Marchew optymalizuje także ciśnienie tętnicze oraz reguluje produkcję insuliny. Dzięki temu zmniejszone zostaje ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia oraz cukrzycy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.