Trwa ładowanie...

Sposób parzenia herbaty, dzięki któremu szybciej zaśniesz

Gorąca herbata doskonale rozgrzewa. Może też uspokajać, a wieczorem - ułatwiać zasypianie. Jest jednak jeden warunek.

Zobacz film: "Co warto wiedzieć o herbacie?"

1. Składnik o wielu właściwościach

Herbata jest źródłem teiny. Związek ten ma właściwości pobudzające. Znajduje się zarówno w herbacie białej, zielonej, jak i czarnej. Biała zawiera go najwięcej, najmniej – odmiany czerwone.

Sprawdź również:

Na zawartość teiny w herbacie wpływa sposób parzenia. Z suchych liści związek uwalnia się już na początku parzenia. Po upływie ok. 3 min. zaczynają wytrącać się garbniki. O ile jednak teina ma działanie energetyzujące i pobudzające, o tyle garbniki – uspokajające. Ich działanie neutralizuje więc właściwości teiny. Jednocześnie nadają herbacie charakterystyczny, gorzkawy smak.

2. Jaką herbatę pić wieczorem?

Jeśli masz w planach pracę w nocy – wybierz herbatę parzoną krótko. Teina pobudzi cię, doda energii i wpłynie na pracę mózgu.

5 herbat, które szkodzą zdrowiu
5 herbat, które szkodzą zdrowiu [6 zdjęć]

Herbata to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Pije się ją w wielu krajach, a w niektórych...

zobacz galerię

Kiedy natomiast idziesz spać, zrezygnuj z lekkiej herbaty. Zastąp ją tą mocniejszą, dłużej parzoną. Ma ona właściwości uspokajające, właśnie dzięki temu, że garbniki zneutralizowały działanie teiny.

Możesz też zastąpić ją melisą, rumiankiem czy herbatą z lipy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.