Pokaż kategorie Parenting.pl

Dieta w ciąży

Za kilka miesięcy zostaniesz mamą. Najwyższy czas zastanowić się nad właściwą dietą w czasie ciąży. Musisz pamiętać, że to, co jesz, ma nie tylko wpływ na przebieg ciąży i rozwój dziecka w czasie jej trwania, ale również na wzrost, rozwój i ogólny stan jego zdrowia po urodzeniu. Jedz urozmaicone posiłki, należące do wszystkich grup w piramidzie żywieniowej, a co za tym idzie: mięso, mleko, pieczywo, świeże owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, ryby morskie, produkty zbożowe. Dbaj o dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości wapnia i żelaza. Jedz dla dwojga, a nie za dwoje. Kobieta o właściwej masie ciała powinna zjadać o 300 kalorii więcej niż przed ciążą. Kobieta pod koniec ciąży powinna ważyć od 11-15 kg więcej niż przed ciążą. Jedz często, ale w małych ilościach, a wtedy Twoje dziecko i Ty będziecie mieli stały dopływ substancji odżywczych.


Nie jedz surowego mięsa, surowych jaj, mleka, serów pleśniowych, surowych ryb. Ograniczaj spożywanie białego pieczywa, napojów gazowanych i słodyczy, ponieważ sprzyjają nadwadze. Nie pij alkoholu, gdyż może spowodować u dziecka wady rozwojowe. Pij kawę i herbatę w ograniczonych ilościach. Teina i kofeina obniżają przyswajanie żelaza. Nie rezygnuj z posiłków oraz nie rób dużych przerw między nimi, gdyż po pierwsze grożą Ci nudności, a po drugie pozbawiasz dziecko wartościowych substancji odżywczych. Zdrowa dieta w czasie ciąży powinna zapewnić zdrowie nie tylko przyszłej mamie, ale przede wszystkim rosnącemu w jej łonie dziecku. Warto zaplanować dietę bogatą w witaminy i składniki odżywcze.

DYSKUSJE NA FORUM

Kiedy co?

młoda_mama17 • ostatni post 2 miesiące temu

5

ciąża

~malinka92 • ostatni post 2 miesiące temu

1
Artykuły Dieta w ciąży
Dieta w ciąży

8 produktów bogatych w magnez

8 produktów bogatych w magnez

Mała rzecz, ogromny wpływ Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest magnez dla naszego zdrowia. Jest istotny ze względu na każdą funkcję i tkankę ciała, wspomaga zdrowie układu odpornościowego, zapobiega stanom zapalnym związanym z niektórymi rodzajami raka, jest dobry na serce i może nawet zmniejszyć ryzyko zawału. Badania na Uniwersytecie Harvarda wykazały, że codzienna dawka

Dieta w ciąży

Cała prawda o kwasach omega-3

Cała prawda o kwasach omega-3

Czym są kwasy omega-3? Kwasy tłuszczowe omega-3 - to nienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a zwłaszcza układów krwionośnego oraz nerwowego. Organizm ludzki nie jest w stanie sam wytworzyć tych kwasów, dlatego należy dostarczać je z pożywieniem. Sprawdź, które produkty zawierają te cenne dla zdrowia składniki.Orzechy włoskie - doskonałe źró

Dieta w ciąży

Sekrety zdrowego odżywiania

Sekrety zdrowego odżywiania

Co zrobić, aby zacząć zdrowo się odżywiać? Zdrowe odżywianie jest modne i promowane przez wiele gwiazd światowego formatu. Co zrobić, aby rozpocząć przygodę ze zdrowym odżywianiem? Oto rady dla ciebie!Zrezygnuj z produktów wysokokalorycznych Większość kalorii pochodzi z produktów bogatych w cukier oraz tłuszcz, a więc wszelkiego rodzaju słodyczy, cukierków, ciastek, ale także dań typu fast fo

Dieta w ciąży

Napoje dla kobiety w ciąży

Napoje dla kobiety w ciąży

Napoje podczas ciąży Podczas ciąży należy uważać nie tylko na to, co się je, ale również na to, co się pije. Drinki są oczywiście zakazane (...) ciąży. Pij przynajmniej 2,5 do 3 litrów wody dziennie, co nawodni organizm, złagodzi huśtawki nastrojów i dostarczy energii.Smoothie Smoothie to zdrowy

Dieta w ciąży

9 rodzajów sera, które możesz bezpiecznie jeść w ciąży

9 rodzajów sera, które możesz bezpiecznie jeść w ciąży

Jakie sery można jeść w ciąży? Na pewno wiesz, że kobiety w ciąży nie powinny jeść niektórych produktów spożywczych. Na liście rzeczy zakazanych (...) i ma charakterystyczny, lekko kwaśny i orzechowy smak. Bez obaw możesz po niego sięgnąć nawet w ciąży. Wyśmienicie smakuje jedzony solo, ale nadaje się też do zapiekania

Dieta w ciąży

Czego unikać w ciąży?

Czego unikać w ciąży?

Czego unikać w ciąży? W diecie kobiety ciężarnej istnieją niejakie ograniczenia. Aby zadbać o zdrowie dziecka i jego prawidłowy rozwój, należy (...) zrezygnować z picia alkoholu i napojów zawierających kofeinę. Kobieta w ciąży nie powinna spożywać produktów wysokoprzetworzonych, np. dań z puszki i innych

Dieta w ciąży

Dieta - pierwszy trymestr

jest momentem przełomowym - musimy dbać o siebie i o dziecko. Dieta na pierwszy trymestr ciąży powinna gwarantować odpowiednie ilości witamin i składników (...) stracić dodatkowe kilogramyjuż w pierwszych miesiącach po porodzie. Dieta na pierwszy trymestr ciąży Na początku najważniejsze jest uświadomienie

Dieta w ciąży

Składniki odżywcze

Składniki odżywcze ważne dla prawidłowego przebiegu ciąży i rozwoju płodu, to między innymi kwas foliowy, żelazo, jod, cynk oraz niezbędne (...) nienasycone kwasy tłuszczowe. Tylko urozmaicanie jadłospisu w ciąży i wykorzystywanie w przygotowywaniu posiłków różnych produktów spożywczych zmniejsza ryzyko

Dieta w ciąży

Dieta w nadciśnieniu ciążowym

Dieta w nadciśnieniu ciążowym

Regularna kontrola ciśnienia w ciąży jest jednym z obowiązków przyszłej mamy. Ze względu na fakt, że ciśnienie tętnicze krwi odzwierciedla stan (...) jest także stosowanie się do prostych reguł żywieniowych w leczeniu nadciśnienia. Zatem co powinna zawierać dieta na nadciśnienie ciążowe