Ogórkowe smoothie dla dzieci i dorosłych

Sezon na ogórki trwa. Te małe, zielone warzywa aż w 97 procentach składają się z wody, dlatego są w stanie skutecznie ugasić pragnienie. A do tego jak smakują! Spróbuj ogórkowego smoothie - posmakuje zarówno dzieciakom, jak i dorosłym.

 

Zielony, słodki, pachnący i soczysty. Taki jest dobry ogórek. Choć to warzywo jest dość powszechne, nie zawsze go doceniamy. To błąd, ponieważ ogórki są bardzo zdrowe.

Zobacz film: "Jak zacząć gotować z dziećmi? Placuszki bananowo-kokosowe"

Przede wszystkim zawierają witaminę C, która wspomaga odporność i jest niezbędna w procesach tworzenia krwi. Za lekko gorzki smak ogorków odpowiadają substancje zwane kukurbitacynami - mają one jednak właściwości przeciwnowotworowe. Dowiedli tego naukowcy w badaniach opublikowanych na łamach „Cancer Letter” w 2014 roku.

W trakcie upalnego dnia powinniśmy docenić zwłaszcza wysoką zawartość, potasu w ogórkach. Pierwiastek ten jest jednym z najważniejszych elektrolitów w organizmie. Nawadnia, orzeźwia i odpowiada za prawidłową pracę serca i innych mięśni. Reguluje też ciśnienie krwi.

Dlatego ogórek będzie idealny i dla dzieci, i dla dorosłych. Świetnie ugasi pragnienie i zapobiegnie odwodnieniu podczas słonecznych dni. Przyrządź zatem z niego pyszne smoothie. Oto dwie wersje: dla rodziców i dla dzieci.

1. Ogórkowe smoothie dla dzieci:

  • pół szklanki wody,
  • pół ogórka,
  • sok z połowy cytryny,
  • pół jabłka,
  • pół kiwi,
  • kilka liści szpinaku lub jarmużu,
  • połowa banana,
  • lód.

Przygotowanie:

123RF
123RF

Ogórka obierz i wydrąż nasiona, pokrój. Do blendera wlej wodę, sok i wsyp resztę składników. Zmiksuj. Jeśli chcesz, możesz dodać lód. Podaj udekorowane np. malinami lub innymi owocami. Jeśli twoje dziecko woli rzadszą konsystencję – dodaj wody.

2. Smoothie dla dorosłych

  • 2 szklanki wody,
  • sok z połowy cytryny,
  • pół awokado bez skórki,
  • kilka liści szpinaku lub jarmużu,
  • łyżeczka startego imbiru,
  • pół łyżeczki nasion chia,
  • ogórek bez skórki,
  • lód.

Przygotowanie:

123RF
123RF

Z ogórka wydrąż nasiona i pokrój go w kostkę. Do blendera wlej wodę i sok z cytryny, włóż resztę składników (oprócz nasion chia) i zblenduj. Teraz dodaj nasiona i odstaw koktajl na pół godziny do lodówki. Po tym czasie wyjmij i dokładnie wymieszaj. Podaj z lodem.

Następny artykuł: Prosta i orzeźwiająca lemoniada bez cukru

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!