Trwa ładowanie...

Grillowany bakłażan

Dania z grilla nie muszą wyglądać tucząco i przerażać dbających o linię. Wystarczy, że zamiast tłustej karkówki wrzucimy na ruszt jakieś warzywo. Dziś proponujemy smaczne bakłażany z grilla.

Zobacz film: "Naukowcy: najzdrowsza dieta to dieta wiktoriańska"

Składniki:

  • 2 bakłażany,
  • oliwa z oliwek,
  • sól,
  • pieprz,
  • ulubione zioła.

Przygotowanie:

Bakłażany pokrój na plastry grubości około 1 centymetra. Przesyp solą i pozostaw na 40 minut. Po tym czasie osusz papierowym ręcznikiem. Do oliwy dodaj sól, pieprz i zioła. Plastry bakłażana smaruj tą zaprawą i kładź na dobrze rozgrzanym grillu, dość nisko nad węglami. Przekładaj na obie strony. Gdy nakłuty widelcem bakłażan będzie miękki, nadaje się do podania.

Wartość odżywcza 1 porcji (200 g):
Kalorie64,56 kcal
Białka2,17 g
Węglowodany12,48 g
Tłuszcze1,77 g
Błonnik4,95 g

Komentarz:

Bakłażan na polskich stołach wciąż nie jest zbyt popularny. A szkoda, ponieważ jest naprawdę bardzo zdrowy i zawiera szereg ważnych dla naszego organizmu składników odżywczych. Bakłażan jest bogaty w minerały – m.in. w żelazo, potas, wapń i fosfor, a także zawiera glukozę i błonnik.

Tego ostatniego składnika ma o połowę więcej niż np. jabłko, czy brzoskwinia. Do tego jest świetnym źródłem witaminy A, C i B2. Bakłażan może nawet wydłużyć nasze życie, ponieważ warzywo to jest w stanie obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza