Trwa ładowanie...

Dlaczego lepiej nie wylewać wody po gotowaniu brokułów? Duże zaskoczenie (WIDEO)

Warzywa i owoce powinny być stałym elementem w zdrowej diecie. Warto uczyć dzieci, aby już od najmłodszych lat sięgały po kolorowe jedzenie na talerzu.

Zawartość witamin, minerałów i przeciwrakowych substancji to tylko niektóre z atutów warzyw.

Kapusta pekińska to doskonałe źródło witaminy A. Jeśli dbasz o piękne włosy i paznokcie, nie może jej zabraknąć w diecie. Ten przysmak idealnie sprawdza się w sałatkach oraz jako dodatek do dań na ciepło.

Pomarańczowa dynia wygląda bardzo apetycznie. Zawarty w niej beta karoten przeciwdziała procesom starzenia. Zapewnia również idealny koloryt na twarzy, latem pomaga się pięknie opalić.

Rukola to idealne źródło witaminy K. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy borykają się z krwotokami z nosa.

Ponadto witamina K korzystnie działa na układ kostny. Rukola jest również źródłem witamin z grupy B i witaminy C. Zawiera także korzystnie działający na procesy trawienia błonnik.

Równie zielony jarmuż przeciwdziała nowotworom i hamuje namnażanie bakterii.

Warto również wzbogacać dietę o różne odmiany papryk. Kapsaicyna zawarta w ostrych papryczkach może przeciwdziałać nowotworom. Ponadto, jak zauważono, to sprzymierzeniec w walce z nadmiarem tłuszczu.

Na liście najzdrowszych warzyw znajdują się również brokuły. Jakie są ich atuty? Zobacz WIDEO i sprawdź

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.