Ważny komunikat MEN-u. Infolinia dla uczniów, rodziców, nauczycieli

Reagując na dynamiczną sytuację związaną z klęską żywiołową na terenie południowej Polski Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchomiło w środę 18 września specjalną telefoniczną linię wsparcia dla uczniów, rodziców i nauczycieli z terenów dotkniętych powodzią. Oto numery, pod które mogą dzwonić potrzebujący.

MEN uruchamia linię wsparcia. "Pojawiły się nowe wyzwania"MEN uruchamia linię wsparcia. "Pojawiły się nowe wyzwania"
Źródło zdjęć: © Facebook MEN
Marta Słupska

Wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli

W wyniku powodzi wielu Polaków straciło dobytek życia i zdrowie. Wdzierająca się wszędzie woda zalała nie tylko domy, ale też zakłady pracy, żłobki, przedszkola i szkoły, gdzie prowadzenie zajęć od kilku dni jest niemożliwe.

"W wyniku powodzi w czterech województwach (dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim) zajęcia zawieszono w 495 szkołach, przedszkolach i placówkach, z czego najwięcej w województwie opolskim - 222, w województwie dolnośląskim - 219 i w województwie lubuskim - 52" - informuje na Facebooku Ministerstwo Edukacji Narodowej.

W związku z trudną sytuacją MEN we współpracy z IBE Instytut Badań Edukacyjnych, Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES) uruchomiło działania wspierające pomoc psychologiczną dla uczniów, ich rodzin oraz nauczycieli z obszarów dotkniętych lub zagrożonych powodzią.

Co jedzą dzieci w szkołach? Odpowiedź może zaskoczyć

Do kogo można dzwonić?

W środę 18 września zaczęła działać telefoniczna linia wsparcia dla uczniów, rodziców i nauczycieli z terenów dotkniętych powodzią. Wśród osób do dyspozycji dzwoniących są interwentka kryzysowa i psychotraumatolożka oraz doradczynie metodyczne w zakresie pomocy psychologicznej i psychologiczno-pedagogicznej.

"Przed dyrektorami i nauczycielami, w tym nauczycielami specjalistami, pojawiły się nowe wyzwania. Są wśród nich zarówno działania o charakterze organizacyjnym, jak również kwestie związane z zapewnieniem wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieciom i młodzieży" - czytamy na stronie MEN.

"Nauczyciele, rozmawiając z uczniami, powinni pamiętać, aby nie wzbudzać dodatkowego lęku, a także pozwolić dzieciom i młodzieży mówić o swoich emocjach. Ważne jest wskazanie sposobów radzenia sobie w trudnej sytuacji. Istotna jest obserwacja dziecka/ucznia czy dziecko i jego rodzina nie potrzebują dodatkowej pomocy" - dodają eksperci.

Szczegóły dotyczące dyżurów oraz pełna lista osób dyżurujących dostępne są na stronie MEN.

Marta Słupska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródła

  1. Facebook
Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące