Pokazała klasówkę wzorowej uczennicy. "Tego się nie spodziewałam"

Sprawdziany wiedzy to integralna część szkolnego życia. To narzędzie, dzięki któremu nauczyciele mogą ocenić stopień zrozumienia materiału przez uczniów oraz ich zaangażowanie w proces nauki. Oprócz standardowych wyników, które odzwierciedlają zdobyte umiejętności, czasami zdarzają się sytuacje, które przypominają nam, że ludzka kreatywność nie zna granic.

Tego nauczycielka się nie spodziewała. Zabawna odpowiedź uczennicy wskazuje też na problemTego nauczycielka się nie spodziewała. Zabawna odpowiedź uczennicy wskazuje też na problem
Źródło zdjęć: © Getty Images / Facebook

Klasówka z języka polskiego

W dobie internetu, śmieszne odpowiedzi na sprawdzianach oraz reakcje nauczycieli na nietypowe rozwiązania uczniów szybko stają się viralami, a niektóre z nich na długo zapadają w pamięć użytkowników sieci.

Niedawny przykład, który obiegł media społecznościowe, dotyczy sprawdzianu z języka polskiego, który nieoczekiwanie przyniósł zabawną sytuację, rozśmieszając zarówno nauczyciela, jak i internautów.

Zadanie, przed którym stanęli uczniowie, wydawało się proste, zwłaszcza dla tych, którzy regularnie uczestniczyli w lekcjach i przygotowywali się do klasówek. Pytanie brzmiało: "Wyjaśnij, dlaczego Jana Kochanowskiego można określić mianem humanisty".

Mieszane uczucia maturzystów po egzaminie

Jednak odpowiedź jednej z uczennic, która dotąd uchodziła za wzorową i osiągała najwyższe wyniki w nauce, zaskoczyła nie tylko nauczycielkę, ale i wszystkich, którzy później zobaczyli jej pracę w sieci. Dziewczyna, najprawdopodobniej z powodu stresu lub braku przygotowania, nie potrafiła sformułować odpowiedzi.

Zaczęła pisać coś na temat Kochanowskiego jako artysty, ale po chwili wyraźnie straciła wątek. Ostatecznie jej odpowiedź brzmiała: "Kochanowski jest... nikim". Nauczycielka osłupiała, ale odniosła się do tego z humorem, wpisując komentarz: "Chyba tego się nie spodziewałam po zawsze wzorowej uczennicy".

Wypalenie wśród młodzieży

Odpowiedź ta szybko trafiła do sieci, gdzie wywołała lawinę śmiechu i komentarzy. Użytkownicy internetu docenili błyskotliwość i odwagę uczennicy, która w tak nieoczekiwany sposób postanowiła poradzić sobie z trudnym pytaniem. Część z nich sugerowała, że być może odpowiedź była świadomie ironiczną próbą odpowiedzi na pytanie, które przerosło uczennicę.

Inni natomiast zwracali uwagę na presję, z jaką muszą się mierzyć młodzi ludzie w szkołach, co czasem prowadzi do takich momentów, w których nawet najlepsi uczniowie popełniają błędy. W kontekście takich sytuacji, jak ta, warto zwrócić uwagę na coraz częściej występujący problem wypalenia wśród dzieci i młodzieży.

Choć syndrom wypalenia jest powszechnie znany w kontekście dorosłych, to niestety coraz częściej dotyka także młodsze pokolenia. Nadmiar obowiązków, presja wyników, niezdrowa rywalizacja i oczekiwania mogą prowadzić do chronicznego stresu i wyczerpania emocjonalnego. Coraz więcej badań pokazuje, że młodzież, zwłaszcza ta osiągająca bardzo dobre wyniki w nauce, jest szczególnie narażona na wypalenie.

"Wypalenie dosięgło najmłodszych. Wyczerpane oraz depresyjne dzieci i młodzież ostatnimi laty wyzwoliły u mnie refleksję. Wypalone dzieci domagają się naszej uwagi i właśnie dlatego powstała ta książka" - stwierdził profesor Michael Schulte-Markwort, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży oraz autor ksiązki "Wypalone dzieci".

Rok szkolny ledwo się zaczął, a już po pierwszym miesiącu nauki uczniowie muszą mierzyć się z kartkówkami, sprawdzianami i pracami domowymi. Nauczyciele zadają pytania, by sprawdzić wiedzę, a uczniowie starają się na nie odpowiedzieć najlepiej, jak potrafią. I właśnie z tego drugiego scenariusza narodziła się zabawna sytuacja, którą opisywała nauczycielka języka polskiego jednej z polskich szkół.

Warto więc zwrócić uwagę na to, aby w procesie edukacji, oprócz przekazywania wiedzy i oceniania jej poziomu, dawać młodym ludziom przestrzeń na błędy oraz możliwość radzenia sobie ze stresem. Nauka szkolna nie powinna być wyłącznie wyścigiem po najlepsze oceny, ale także okazją do rozwijania umiejętności radzenia sobie z emocjami, trudnościami i presją, z którą będą musieli mierzyć się w dorosłym życiu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródła

  1. X (Twitter)
Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące