Masaż nóg

Każdego dnia nasze nogi wykonują ciężką pracę – codziennie niosą nas w różne miejsca. Z tego względu bardzo istotna jest ich odpowiednia pielęgnacja. Warto od czasu do czasu zwolnić tempo życia, ograniczyć napięcia i stres. Nie tylko ze względu na nasze zdrowie, ale również z uwagi na kondycję nóg. Bardzo istotną rolę odgrywa również regularne wykonywanie masażu, który usprawni krążenie nóg, zniweluje uczucie zmęczenia i ewentualne obrzęki kończyn. Taki masaż nie jest trudny i możesz wykonać go w domu partnerowi.

1. Masaż przedniej części nóg

Połóż partnera wygodnie na brzuchu i powiedz, aby wyciągnął prosto nogi. Ramiona niech ułoży luźno po bokach. Pamiętaj o tym, aby zawsze wykonywać masaż w kierunku serca (w tym przypadku od końca stóp ku górze). Uchwyć lewą ręką piętę partnera, a prawą rękę połóż z tyłu kolana. Delikatnie unieś nogę kilka centymetrów, tak aby zgięła się ona w kolanie. Następnie opuść ją. Celem tego biernego ruchu nogi twojego partnera jest jej rozluźnienie. Powtórz ten ruch 5 razy.

Zobacz film: "Czego unikać w ciąży?"

Masowanie stóp zobacz galerię
Masowanie stóp

Nanieś na powierzchnię dłoni odrobinę olejku do masażu i ogrzej go delikatnie, pocierając dłońmi o siebie. Połóż dłonie płasko do skóry w obrębie kostki. Dosyć szybkim, posuwistym ruchem przesuń równocześnie obie dłonie w kierunku tyłu kolana, a następnie przesuń je na zewnątrz w kierunku dołu uda i wykonaj ruch w kierunku kostki (jest to tzw. ruch głaskania). Taką serię powtórz 3-5 razy.

Następnie chwyć dłońmi nogę z obu stron i w podobny sposób jak wyżej wykonaj koliste ruchy za pomocą opuszków palców. Cofając dłonie do kostki, wykonaj ruch głaskania. Podobnie jak powyższą serię, wykonaj około 3-5 powtórzeń. Teraz uchwyć kostkę jedną dłonią w taki sposób, aby kciuk znajdował się po jej wewnętrznej stronie, a reszta palców po zewnętrznej i dociśnij ją z umiarkowaną siłą. W taki sposób przesuń całą dłoń, aż do miejsca zgięcia kolana. Z powrotem wykonaj ruch głaskania. Na koniec ponownie wykonaj serię ruchów głaskania.

Teraz kolej na masaż tylnej części uda. W tym przypadku wykonujesz takie same ruchy jak powyżej, ale początkowo układasz ręce po obu stronach uda i masujesz zewnętrzną i wewnętrzną część uda, a następnie jedną ręką masujesz tylną część uda. Wykonujesz ruchy w seriach powtarzanych 3-5 razy. Po zakończeniu masażu nogi, dokładnie te same czynności wykonaj na drugiej nodze.

2. Masaż przedniej części nogi

Masaż wykonujesz, wykorzystując powyższe ruchy i ułożenie dłoni. Jednak w przypadku przedniej części nogi, a dokładnie w obrębie przedniej części łydki, gdzie zlokalizowany jest piszczel, nie wykonujesz ruchu na jego powierzchni, tylko po bokach. W tej partii ciała omijasz także ruch, w którym dłoń obejmowała całą kostkę z obydwu stron.

Następnie wykonujesz masaż przedniej części uda. Postępuj dokładnie tak samo jak w przypadku tylnej części uda. Po wykonaniu masażu przedniej części nogi wykonaj masaż przedniej części drugiej nogi.

Masaż to idealna metoda umożliwiająca rozluźnienie mięśni. Stosując się do wyżej wymienionych wskazówek, możesz zafundować partnerowi profesjonalny zabieg rozluźniający. Odpowiednio wykonany masaż może wspomóc redukcję skurczów łydek, redukcję stresu oraz obrzęków. Pamiętaj jednak o tym, aby zabiegu nie wykonywać u osoby chorej lub w niedługim czasie po okresie złamania kończyny.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.