Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają

Cellulit to problem naszych czasów. Po porodzie w wyniku magazynowania wody cellulit staje się bardziej widoczny. Jest to częsta przyczyna gorszego samopoczucia i kompleksów. Ważną rolę w walce z cellulitem odgrywają ćwiczenia na cellulit. Aby jednak ćwiczenia na cellulit dawały oczekiwane efekty, należy je wykonywać bardzo regularnie, nawet kilka razy w tygodniu.

1. Ćwiczenia na cellulit - charakterystyka

Ćwiczenia na cellulit są najskuteczniejsze na cellulit znajdujący się na brzuchu, udach i pośladkach. Dobre ćwiczenia na cellulit nie tylko zniwelują tkankę tłuszczową, ale też zmniejszą obrzęki i cellulit wodny. Wśród pozytywnych efektów ćwiczeń na cellulit jest również poprawa kondycji fizycznej, a dzięki temu poprawa wyglądu i elastyczności naszej skóry.

Każde ćwiczenia, a więc również ćwiczenia na cellulit należy poprzedzić rozgrzewką. Wykonując ćwiczenia na cellulit w domu, wystarczy poskakać na skakance, zrobić kilka pajacyków lub skłonów. W ramach rozgrzewki przed ćwiczeniami na cellulit można również pobiegać na bieżni lub pojeździć na rowerku stacjonarnym. Pamiętajmy jednak, że dobrze wykonana rozgrzewka przed ćwiczeniami na cellulit powinna trwać 15 minut.

Zobacz film: "Jak zwalczyć cellulit?"

Ćwiczenia na cellulit wymagają dużej systematyczności
Ćwiczenia na cellulit wymagają dużej systematyczności (123rf)

2. Ćwiczenia na cellulit - hula hop

Jest to najpopularniejsze i najskuteczniejsze ćwiczenie na cellulit. Wystarczy wprawić plastikowe koło w ruch, tak jakbyśmy tańczyli taniec hula. Wykonując to ćwiczenia na cellulit, stajemy w lekkim rozkroku, wciągamy brzuch i kręcimy umieszczonym w okolicy talii kołem hula hop. To ćwiczenie na cellulit jest bardzo skuteczne, ponieważ wymaga od nas pracy zarówno ud, brzucha, jak i pośladów. Pamiętaj jednak, aby odpowiednio dobrać rozmiar i wagę koła do swoich możliwości.

8 domowych sposobów na zwalczenie cellulitu
8 domowych sposobów na zwalczenie cellulitu [10 zdjęć]

Cellulit to przypadłość dotykająca duży odsetek kobiet. Defekt ten charakteryzuje się nieprawidłowym...

zobacz galerię

3. Ćwiczenia na cellulit - przysiady

Przysiady to bardzo skuteczne ćwiczenie na cellulit. Stajemy w rozkroku na szerokość naszych bioder. Plecy proste, łopatki ściągnięte i wykonujemy przysiad, wysuwając pośladki maksymalnie do tyłu. Jednocześnie napinamy mięśnie brzucha. Ważna jest postawa i to, aby kolana nie wysuwały się poza linię stóp. Takie ćwiczenia na cellulit należy wykonać 20 razy.

4. Ćwiczenia na cellulit - unoszenie pośladków

Wykonując to ćwiczenie, leżymy na plecach. Ręce kładziemy wzdłuż ciała, a nogi uginamy w kolanach, tak, aby stopy były ustawione na szerokość bioder. Z wydechem podnosimy pośladki i napinamy je przez chwilę. W czasie tego ćwiczenia na cellulit ciężar ciała opieramy na palcach stóp.

W tym ćwiczeniu na cellulit ważne jest to, aby głowa, plecy i barki przylegały do podłogi. Gdy schodzimy do dołu, starajmy się, aby pośladki nie dotykały podłogi, tylko od razu unośmy je do góry. Powtarzamy 10 razy.

ZOBACZ TAKŻE:

5. Ćwiczenia na cellulit - interwały

Interwały to doskonały sposób, aby pozbyć się cellulitu i szybko stracić na wadze po ciąży. Dzięki tym ćwiczeniom na cellulit nie tylko ujędrnimy nasze ciało, ale też sprawimy, że szybko pozbędziemy się pozostałych po ciąży kilogramów. Dodatkowym atutem tych ćwiczeń na cellulit jest fakt, że nie zajmują one dużo czasu. Takie ćwiczenia na cellulit zajmują tylko od 4 do 20 minut.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!