Omlet ze szpinakiem

Szpinak w sztuce kulinarnej jest ceniony jako bogate źródło witamin, błonnika, białka i soli mineralnych. Dodany do klasycznego omletu urozmaici dietę, dając energię na cały dzień. Co więcej, danie owo jest niskokaloryczne – z powodzeniem mogą po nie sięgać osoby dbające o linię.

Składniki (na 2 porcje):

  • 4 jaja,
  • puszka liści szpinaku,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki mąki,
  • wegeta do smaku,
  • oliwa.

Zobacz film: "Sycące potrawy dla zajętych"

Przygotowanie:

Odsączony szpinak z wciśniętym czosnkiem i wegetą poddusić chwilę na łyżce oliwy. Ubić mikserem białka jaj z odrobiną wegety, dodać żółtka i mąkę, następnie delikatnie dodać szpinak, lekko mieszając, żeby ciasto nie stało się zielone. Smażyć na oliwie z obu stron w dwóch turach na złoto pod przykrywką. Można podać z kawałkiem pieczeni lub sosem pomidorowym.

Wartość odżywcza 1 porcji (150 g):
Kalorie 218,21 kcal
Białka 13,71 g
Węglowodany 10,48 g
Tłuszcze 12,81 g
Błonnik 1,44 g
Następny artykuł: Omlety, placki, racuchy

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!