3 z 6Matki-bohaterki
Kim są kobiety przedstawione na fotografiach? To wolontariuszki, które same zgłosiły się do projektu. Irmina Walczak wraz z mężem pracę nad projektem rozpoczęli od publikacji zaproszeń w mediach. Szukali odważnych matek.
Kobiety szczerze pisały o problemach z jakimi muszą się zmagać podczas karmienia piersią w miejscach publicznych. Niektóre chciały wziąć udział w sesji, chociaż nie doświadczyły z tego powodu żadnych przykrości. Chciały to jednak zrobić dla innych matek.
Kampania zainspirowana została inicjatywą przeprowadzoną w Brazylii, w sierpniu 2015 roku. Wspólnie zainicjowały one projekt "Anytime Anywhere".
"W odróżnieniu od brazylijskiej edycji, która poruszała kwestie poczucia dyskomfortu i zagrożenia, związanych z dynamiką funkcjonowania kobiet i mężczyzn w miejskiej przestrzeni publicznej, polska edycja zwraca uwagę na kwestię karmienia na żądanie, uznaną za najodpowiedniejszy sposób karmienia piersią, a także na różnicę pomiędzy tym, co prawnie jest dozwolone, a tym, co uznane jest za odpowiednie" - piszą twórcy.
Sprawdź również: Ważne dla rodziców. Jest nowy kalendarz szczepień na 2018 rok