Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Klaps na cenzurowanym

 Agnieszka Gotówka
15.11.2016 12:34
46 proc. Polaków akceptuje klapsy
46 proc. Polaków akceptuje klapsy (123RF)

Tylko jedna trzecia Polaków kategorycznie sprzeciwia się stosowaniu kar cielesnych wobec dzieci. I choć to i tak lepszy wynik niż jeszcze kilka lat temu, nadal na tym polu jest dużo do zrobienia.

Sprawie przyjrzał się Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak, który od 6 lat prowadzi monitoring akceptacji społecznej dla przemocy w wychowaniu.

Z najnowszych danych wynika, że zmniejszyła się liczba osób, które akceptują klapsy stosowane jako narzędzie kary. Nadal jednak 46 proc. Polaków nie widzi w nich nic złego. 17 proc. respondentów jako element wychowawczy aprobuje również lanie.

1. Klaps niczego nie uczy

Dorośli coraz częściej wyrażają sprzeciw wobec stosowania kar cielesnych u dzieci. Nie boją się reagować, gdy najmłodszym dzieje się krzywda. Wiedzą bowiem, jakie to może mieć konsekwencje. Zagadnienie to interesuje od dawna wielu psychologów i pedagogów, którzy wskazują, że bicie dzieci nie tylko sprawia im ból, upokarza je, niszczy poczucie własnej wartości i zaburza relacje rodzinne, ale też ma następstwa neurofizjologiczne, np. skutkuje rozwojem zaburzeń poznawczych.

Zobacz film: "Jak wygląda współczesna rodzina i jaka jest jej rola w życiu dziecka?"

Z kolei nie ma żadnych dowodów naukowych na to, że kary cielesne w jakikolwiek sposób pozytywnie wpływają na wychowanie dzieci.

Rośnie odsetek ludzi, którzy są świadomi prawnego zakazu stosowania przemocy wobec dzieci. Zdaje sobie z niego sprawę połowa Polaków (mimo iż funkcjonuje on od 2010 roku).

 

Przeczytaj koniecznie

2. Klaps bez usprawiedliwienia

Mimo to wiele osób nadal znajduje usprawiedliwienie dla stosowania kar cielesnych. 28 proc. respondentów wskazało, że lanie jest wskazane, gdy dziecko sięga po używki, a 25 proc. ankietowanych – gdy popełni przestępstwo, np. kradzież.

15 proc. badanych uznało, że klaps należy się dziecku niegrzecznemu. Dla wielu zła ocena czy wagary dalej są dobrymi powodami, aby wymierzyć karę cielesną.

 

7 rzeczy, których uczysz dziecko, stosując klapsy
7 rzeczy, których uczysz dziecko, stosując klapsy [9 zdjęć]

Przemoc rządzi światem. Z każdej strony atakują nas informacje mrożące krew w żyłach. Ale czy tak powinno

zobacz galerię

Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka – prof. Ewa Jarosz z Uniwersytetu Śląskiego – wskazuje ponadto, że niepokój pedagogów wzbudzają również inne zachowania rodziców, które noszą znamiona przemocy. Wystarczy wspomnieć o grożeniu dziecku biciem, do czego przyznaje się 40 proc. dorosłych.

Respondenci jako element wychowawczy aprobowali również ignorowanie dziecka, a co dziesiąty rodzic pozwalał sobie na ciągniecie swojej pociechy za włosy. Przyznawano się również do obrażania dziecka poprzez stosowanie określeń typu „głupek”, „osioł”.

Mimo iż wyniki tegorocznego monitoringu są nieco lepsze niż w latach ubiegłych, w zakresie kultury pedagogicznej dorosłych wiele jest jeszcze do zrobienia.

Rzecznik Praw Dziecka wskazuje na potrzebę upowszechniania prawnego zakazu bicia dzieci i promocję pozytywnego rodzicielstwa. Mają w tym pomóc programy edukacyjne dla dzieci i dorosłych.

Badanie Rzecznika Praw Dziecka „Przemoc w wychowaniu – odwrót od tradycji?” wykonał TNS Polska. Ankiety przeprowadzono w dniach 1-7 września 2016 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej grupie Polaków. Jej wyniki prezentowane są przy okazji Międzynarodowego Dnia Zapobiegania Przemocy Wobec Dzieci (19 listopada), Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka (20 listopada) i 27. rocznicy uchwalenia Konwencji o prawach dziecka (20 listopada).

Następny artykuł: Krzyczenie na dzieci
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze