Fatalna pomyłka producenta Barbie. Firma Mattel wydała oświadczenie
Na opakowaniu nowych lalek firmy Mattel, producenta Barbie, znalazł się błędny link, który, zamiast do filmowej adaptacji musicalu prowadzi do strony studia pornograficznego. "Rodzice powinni mieć świadomość, że ta witryna nie jest przeznaczona dla dzieci" podkreśliła firma w opublikowanym oświadczeniu.
1. Błędne linki
Fatalna pomyłka firmy Mattel, producenta lalek Barbie. W nowych lalkach, które powstały w ramach promocji filmu "Wicked" z udziałem Ariany Grande i Cynthii Erivo, zamieszczono na opakowaniu nad kodem kreskowym adres strony internetowej. Link powinien prowadzić do filmowej adaptacji musicalu. Zamiast tego prowadzi jednak na stronę studia pornograficznego z siedzibą w Kalifornii Wicked Pictures.
Lalki były sprzedawane w amerykańskiej sieci Target. Błąd w linku do strony wyłapali internauci, a lalki, przeznaczone przecież dla dzieci, nie są już dostępne online, ale wciąż można je kupić w sklepach stacjonarnych. Nie wiadomo, ile zabawek z nieodpowiednim adresem www wysłano w sumie do sprzedaży.
W oświadczeniu firma Mattel napisała, że "głęboko żałuje tego niefortunnego błędu. Rodzice powinni mieć świadomość, że ta witryna nie jest przeznaczona dla dzieci".
W dalszej części komunikatu dodano, że firma podejmuje "natychmiastowe działania", by naprawić błąd.
"Konsumenci, którzy już mają produkt, powinni wyrzucić opakowanie produktu lub ukryć link i skontaktować się z działem obsługi klienta Mattel w celu uzyskania dalszych informacji" - zaznaczono w oświadczeniu.
2. Firma Mattel - od kiedy produkuje zabawki?
Mattel to jedna z największych i najbardziej znanych firm zabawkarskich na świecie, założona w 1945 roku w USA przez Harolda Matsona i Elliotta Handlera. Firma zdobyła popularność dzięki ikonicznym markom, takim jak Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price i American Girl, które stały się nieodłączną częścią dzieciństwa milionów osób na całym świecie.
Przełomem był rok 1959, gdy na rynku pojawiła się lalka Barbie - postać, która zrewolucjonizowała branżę zabawek, oferując dziewczynkom coś więcej niż tylko lalki niemowlęta. Barbie stała się symbolem aspiracji, stylu oraz wyrazem indywidualności.
Marta Słupska, dziennikarka Wirtualnej Polski
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl