10-latki "terroryzują" drogerie. Problem widzą już nawet marki beauty

Coraz młodsze osoby sięgają po kosmetyki przeznaczone dla dorosłych. Trend jest tak powszechny, że zyskał już swoją nazwę: "Dzieci Sephory". Mimo tego, że stanowi żyłę złota dla marek kosmetycznych, wiele z nich próbuje powstrzymać narastające zainteresowanie dziewczynek m.in. kremami przeciwzmarszczkowymi.

"Dzieci Sephory" na celowniku marek kosmetycznych. Apelują, by nie kupować ich produktów"Dzieci Sephory" na celowniku marek kosmetycznych. Apelują, by nie kupować ich produktów
Źródło zdjęć: © TikTok

Obawa przed pozwami

O tym, że dzieci coraz chętniej sięgają po kosmetyki przeznaczone dla dorosłych, mówi się coraz częściej. Problem ten dotyczy dużej części Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Ukuto nawet określenie "dzieci Sephory" ("Sephora kids"), które nawiązuje do tego, że nastolatki tłumnie nawiedzają drogerie z kosmetykami, by je testować, kupować produkty lub po prostu spędzać tam czas.

Sieć pełna jest filmików nastolatków, na których używają kremów przeciwstarzeniowych, peelingów przeznaczonych dla cer dojrzałych czy produktów z witaminami. Masowe zainteresowanie produktami dla dorosłych przekłada się także na wzrost sprzedaży wielu kosmetyków.

Branża beauty zauważyła jednak zagrożenie, jakie wiąże się z tym niepokojącym zjawiskiem: pozwy ze strony rodziców za ewentualne problemy, jakie młodej skórze może wyrządzić stosowanie nieodpowiednich dla niej preparatów. Niektóre starają się zniechęcić dzieci do zakupu ich produktów.

Jak zadbać o prawidłowe relacje z dzieckiem?

Tak jak marka Kiehls’s, której właścicielem jest koncern L’Oréal, która na Instagramie zamieściła zdjęcie kilkulatki wymazanej lodami oraz grupki dzieci pokrytych błotem. Napisy przy fotografiach brzmią: "Jedyny krem przeciwstarzeniowy, który powinny kupować dzieci" i "Jedyna maska na twarz, którą powinny stosować dzieci".

Z kolei Dove uruchomiło kampanię z dziewczynką, która ma twarz pokrytą farbami i brokatem, a należąca do koncernu Estée Lauder marka The Ordinary opublikowała wpis, na którym można było przeczytać: "Nastolatki, nie potrzebujecie dziesięciu etapów".

"Bloomberg" podaje dane NielsenIQ: w ubiegłym roku amerykańskie gospodarstwa domowe z dziećmi w wieku od sześciu do 12 lat wydały na kosmetyki o 27 proc. więcej pieniędzy niż w poprzednim roku. W domach z dziećmi w wieku 13-17 wzrost był podobny.

Zakaz sprzedaży

Czy w najbliższym czasie coś się zmieni? Na razie nie zapowiada się, by tak było, chociaż temat odbija się szerokim echem w wielu krajach i bywa, że zyskuje zdecydowane reakcje.

Tak było w Szwecji, gdzie wiodąca sieć aptek Apotek Hjärtat wprowadiła ograniczenia w zakresie sprzedaży produktów przeciwzmarszczkowych dzieciom. Kosmetyków z kwasami AHA oraz BHA, witaminami A i C oraz peelingów enzymatycznych nie będą mogły ich nabyć osoby poniżej 15. roku życia.

Wygląda jednak na to, że póki działają nastoletnie influencerki beauty, które przekonują swoich młodych odbiorców do tego, że nie można wyjść z domu bez kilkuetapowego planu pielęgnacji twarzy, trend dalej będzie w rozkwicie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące