Dieta dobra dla mózgu

Bardzo często zdarza się, że zbyt szybkie tempo życia, długotrwałe zmęczenie i stres mogą prowadzić do osłabienia fizycznego i psychicznego. Dlatego bardzo ważne jest, aby nasz mózg i układ nerwowy działały poprawnie. Do tego potrzebne są składniki odżywcze dostarczane codziennie nie tylko z dietą.

Bardzo duże znaczenie ma: magnez, lecytyna, witaminy z grupy B i kwasy tłuszczowe omega- 6 i omega-3. Najważniejsza jest właściwie zbilansowana dieta. Nieprawidłowy jadłospis i inne destrukcyjne czynniki mogą doprowadzić nie tylko do zaburzeń pracy układu nerwowego, ale także mózgu. Wymienione składniki powinny znaleźć się w codziennych posiłkach oraz w suplementach diety. Tego rodzaju preparaty dostępne są w wielu aptekach. Istotny jest tryb życia i sposoby pracy nad swoim zdrowiem. Należy znaleźć więc metody radzenia sobie ze stresem, warto polepszać koncentrację, pamięć i szybkość reagowania.

Zobacz film: "Ciekawe gry i zabawy dla całej rodziny"

1. Jaki suplement diety wybrać?

  • Suplementy diety na mózg zawierają nie tylko magnez, ale również witaminy z grupy B. Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem, który ma wpływ na właściwe przewodzenie impulsów nerwowych, decyduje o pracy mięśnia sercowego, wytwarza energię w komórkach.
Suplementy diety na mózg zawierają wiele witamin, dlatego warto je stosować
Suplementy diety na mózg zawierają wiele witamin, dlatego warto je stosować (123RF)
  • Jak objawia się niedobór magnezu? Pojawią się problemy ze snem, może dojść do stanów depresyjnych. Mogą pojawić się zaburzenia koncentracji i pamięci. Niestety, przy większym i długotrwałym stresie dochodzą do innych objawów zaburzenia pracy mięśnia sercowego.

  • Na niewłaściwą pracę układu nerwowego może mieć wpływ niedobór witamin z grupy B, ale także zbyt mała ilość niacyny i kwasu foliowego.

Zepsute jedzenie, które warto włączyć do diety
Zepsute jedzenie, które warto włączyć do diety [7 zdjęć]

Kapusta kiszona ma mnóstwo witamin C, B i K. Zawiera też probiotyki, które pozytywnie działają na florę...

zobacz galerię
  • Przy dłuższym niedoborze witaminy B1 może dojść do dysfunkcji mózgowych i morfologicznych w układzie nerwowym.

  • Brak witaminy B6 prowadzi do wczesnego starzenia się neuronów, co może niestety doprowadzić do zaburzeń neurologicznych, np. do depresji.

  • Niedobór witaminy B12 może również doprowadzić do nieodwracalnych zmian w pracy mózgu.

Musisz to wiedzieć

  • Zbyt mała ilość niacyny przyczynia się nie tylko do demencji, ale także do schizofrenii.

  • Lecytyna występuje w mózgu i jest odpowiedzialna za idealne funkcjonowanie układu nerwowego.

  • Suplementacja lecytyny pomaga procesom kojarzenia i myślenia i znacznie zwiększa wydolność umysłu.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!