Trwa ładowanie...

Bieganie po plaży boso – zalety i wady

Amatorów biegania jest coraz więcej. Zdrowy tryb życia wchodzi w krew. Urlop nad morzem to idealny czas, aby podczas treningu powdychać jod i rozkoszować się szumem fal. Czy warto biegać po piasku boso? Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania?

Zobacz film: "Co zjeść przed pójściem na plażę? 5 produktów na płaski brzuch"

1. Trening na plaży

Ciągnące się kilometrami plaże sprawiają, że w każdym biegaczu budzi się ochota, żeby odbyć trening. O wczesnych porach, kiedy nie ma jeszcze plażowiczów, jest to szczególnie przyjemne. Zakładać buty czy nie? Sprawa jest złożona. Pojawia się wiele głosów, by zrezygnować z obuwia i tyle samo, by jednak zostawić je na stopach.

Zalety

Biegając po plaży angażujemy więcej mięśni. Piasek lepiej amortyzuje przeciążenia, teoretycznie chroniąc stawy biegacza. Plaża jest niezwykle mało stabilnym podłożem. Dzięki temu, biegając ćwiczysz równowagę i prawidłową postawę. Piasek działa jak naturalny peeling. Pięty, po przebiegnięciu kilku kilometrów, będą gładsze.

Wady

Wiele osób korzysta z plaży. Ludzie zostawiają na niej kapsle od puszek, szkło, a czasami gubią biżuterię, co prowadzi do skaleczeń lub głębszych ran. Z powodu bólu, biegacz może nie mieć możliwości dotarcia do miejsca, gdzie rozpoczął trening. Biegając przy linii brzegowej, gdzie podłoże nachyla się ku wodzie narażasz się na kontuzję. Powinno unikać się biegania w ciągu dnia, gdzie plaże są pełne. Upalne dni także nie sprzyjają wysiłkowi fizycznemu – nie można schronić się w cieniu, co grozi udarem słonecznym i oparzeniami.

Niebezpieczne plażowanie. Zobacz, jakie bakterie kryją się w piasku
Niebezpieczne plażowanie. Zobacz, jakie bakterie kryją się w piasku [6 zdjęć]

Wycieczka na plażę to idealny sposób na spędzenie letniego popołudnia. Ale szukając miejsca, w którym...

zobacz galerię

Podczas plażowego treningu można połączyć dwie metody. Będzie to idealne rozwiązanie. Biegaj boso maksymalnie 4 km – większy dystans może grozić otarciami. Wybieraj wczesne godziny poranne i zabierz ze sobą buty, w których bezpiecznie będzie można wrócić do miejsca startu.

2. Jak ćwiczyć podczas upałów?

Trening podczas upalnych dni powinien być dostosowany do Twoich możliwości. Nie upieraj się przy pobiciu rekordu życiowego – to nie jest dobry czas. Lepiej postawić na ćwiczenia rozciągające i regenerację. Podczas upałów lepiej ćwiczyć w klimatyzowanej sali na siłowni i odpowiednio się nawadniać (zapobiegnie to groźnemu odwodnieniu). Biegaj wieczorem lub rano, gdy temperatura spada.

3. Czy dzieci powinny chodzić boso po plaży?

Dzieci uwielbiają chodzić boso. Ciężko jest sobie wyobrazić, że na plaży powinny nosić obuwie. A jednak, lekarze rekomendują, aby zabezpieczyć wrażliwe stopy przed goracym piaskiem, skaleczeniami i bakteriami. Z pomocą przychodzą przewiewne buty ze specjalną elastyczną podeszwą. Dzięki nim, dziecko nie zrani stopy wchodząc do wody lub biegając po piasku. Ten, nie dość, że gorący to pełen szkła. Stopy dziecka należy zabezpieczyć także przed bakteriami, posożytami, grzybami i psimi glistami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.