Atrakcyjna, zabawna i bezpłatna akcja #ZDROWOROSNA!
Akcja # Zdroworosna jest skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klas 1-3). Są one niezwykle ciekawe świata, lubią aktywnie poznawać otoczenie. Ludowe przysłowie mówi, że czym skorupka za młodu nasiąknie…, nawyki żywieniowe kształtują się właśnie w tym wieku.
Materiał Partnera: W. Legutko
Stąd zrodził się pomysł w firmie W.Legutko na kampanię promującą zdrowe odżywianie. Pomysł firmy nasiennej polega na pokazaniu dzieciom, jak ważne jest samodzielne uprawianie warzyw i ich spożywanie. #Zdroworosna inspiruje rodziców, rodzeństwo, dziadków i nauczycieli do postaw proekologicznych, kreatywności we własnym ogródku, zabawy i poczucia zadowolenia z udziału w ogrodniczym eksperymencie. Warto zatem zachęcać uczniów do aktywności fizycznej i zakładania w klasach lekcyjnych parapetowych warzywników.
Zasady dzięki, którym każdy uczeń i przedszkolak ma szanse wygrać
Regulamin akcji jest bardzo prosty. Dyrektorzy placówek zgłaszają klasy do udziału w akcji edukacyjno-ogrodniczej. Poprzez wysłanie zgłoszenia, zamawiane są bezpłatne zestawy na zajęcia (odebrać można je w najbliższym centrum ogrodniczym biorącym udział w akcji). Nauczyciele mogą skorzystać z dostępnych filmów edukacyjnych (materiały szkoleniowe), które pomogą w wykonaniu szkolnych ogródków parapetowych z uczniami.
Firma W. Legutko wymyśliła bardzo pożyteczną kampanię, krzewiącą prawidłowe nawyki zdrowego odżywiania. Dzięki zajęciom w szkole, dzieci rozpoczynają ciekawą przygodę z ogrodnictwem i uczą się odpowiedzialności i systematyczności w działaniu. Zabawa w uprawę roślin zaciekawi młodego człowieka. Każde z nich musi wysiać nasionka w doniczkę i dbać o nie.
Maluchom ogromną radość sprawiać będzie obserwacja wegetacji, możliwość opieki nad roślinkami, satysfakcja z uprawy. Niech zobaczą jakie to proste, a zarazem intrygujące zjawisko przyrodnicze- wzrost nasion w klasowym ogródku. Co więcej, własna uprawa zachęca do spróbowania ziół, warzyw, o które sami dbaliśmy. Dzieci pragną, aby dać im możliwość wykazania się. Jeżeli złapią ogrodniczego bakcyla, wówczas mogą sięgnąć po wiele ciekawych zestawów oznaczonych #zdroworosna.
Kampania #Zdroworosna dobrym pomysłem edukacji naszych dzieci.
Akcja ta zyskała aprobatę wielu podmiotów. Dlatego organizator (firma Legutko) jest również partnerem programu MasterChef Junior, w którym jego młodzi uczestnicy korzystają z produktów oznaczonych #zdroworosna! To wielkie wyróżnienie dla prowadzonej kampanii- nadaje jej prestiżu i rozgłosu.
Produkty, z których korzystają mali MasterChefowie, będzie można nabyć w wybranych centrach ogrodniczych lub w sklepie Internetowym W. Legutko. Z myślą o dzieciach, rozbudzaniu ich kreatywności i rozwoju nowych zainteresowań, przygotowano wiele ciekawych zestawów ogrodniczych, z których można korzystać w domu, na balkonie, w ogródku.
Akcji towarzyszy konkurs YouTuberski. Mogą w nim brać udział dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, których zadaniem jest nagranie krótkiego filmiku ( maks. 3 min. ) przedstawiającego tworzenie własnego ogródka, jego pielęgnację.
Szczegóły konkursu znajdują się na stronie https://www.legutko.com.pl/hobby/o-konkursie-zdroworosna/. Konkurs jest niezależny od akcji, odbywa się w 4 turach. Przesłane filmy publikowane są jako playlisty na kanale YouTube organizatora.
Zwyciężają autorzy 4 kreacji wideo, które mają największą ilość odsłon i są najwyżej ocenione przez Jury. Autorzy najciekawszych realizacji zostaną nagrodzeni zestawem Youtubera (wartość nagrody ponad 1000 zł) oraz prezentem od W. Legutko (zestaw produktów ogrodniczych o wartości 500 zł). Dodatkową atrakcją będzie wizyta MasterChefa Junior u laureata konkursu w szkole/ przedszkolu.
Materiał Partnera: W. Legutko