Zagadka sprzed lat. Rozwiąż test na inteligencję z 1950 roku
Działania matematyczne, jeśli uda nam się je rozwiązać poprawnie, dają dużo satysfakcji i motywacji do dalszej nauki. Jaki powinien być wynik zagadki, którą stworzono ponad 70 lat temu?
1. Co nam dają zagadki matematyczne?
Rozwiązywanie zagadek matematycznych i internetowych testów na inteligencję ma wiele korzyści, które wykraczają daleko poza czysto rozrywkową wartość. Przede wszystkim takie aktywności doskonale stymulują nasz umysł, rozwijając umiejętność logicznego myślenia, spostrzegawczości i wyciągania wniosków.
Rozwiązywanie zagadek matematycznych angażuje lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za myślenie analityczne i rozwiązywanie problemów. Dzięki temu poprawia się nasza zdolność do przetwarzania informacji, a także zdolności analityczne, które mają zastosowanie w codziennym życiu i w pracy.
Kolejnym atutem jest rozwój cierpliwości i wytrwałości. Trudne zagadki często wymagają czasu i wysiłku, co uczy nas podejścia "krok po kroku". Regularne mierzenie się z trudnościami wzmacnia też nasze poczucie pewności siebie - za każdym razem, gdy uda nam się znaleźć rozwiązanie, nasza samoocena rośnie, a satysfakcja dodaje nam motywacji do dalszej nauki i samorozwoju.
Internetowe testy na inteligencję mogą być również dobrym narzędziem do sprawdzenia swoich umiejętności w kontekście szerszym niż tylko matematyka. Testy tego typu często obejmują elementy z zakresu logiki, pamięci czy wiedzy ogólnej.
Choć wyników testów online nie można traktować jako wyznacznika naszej inteligencji, pozwalają one poznać swoje mocne strony i obszary do rozwoju. Zrozumienie, że inteligencja jest wielowymiarowa, pomaga nam lepiej zarządzać własnymi zdolnościami i potencjałem.
Wreszcie, rozwiązywanie zagadek oraz testów na inteligencję rozwija kreatywność. Wymaga od nas poszukiwania niestandardowych rozwiązań, co pomaga w codziennym życiu, w pracy i nauce.
2. Zagadka sprzed lat
Poniżej prezentujemy zagadkę z 1950 roku. Nastręcza wiele trudności osobom, które nie pamiętają o kolejności rozwiązywania działań. Jeśli jednak znamy tę zasadę, jej rozwiązanie nie powinno być problemem.
Działanie jest następujące: 8 + 8 ÷ 8 + 8 ⋅ 8 - 8 =?
3. Jaki jest prawidłowy wynik?
Aby go poznać, najpierw należy wykonać dzielenie i mnożenie: 8 ÷ 8 = 1, 8 ⋅ 8 = 64, a więc 8 + 1 + 64 - 8 = ?
Następnie należy dodać i odjąć: 8 + 1 = 9; 9 + 64 = 73; 73 - 8 = 65
Rozwiązanie zagadki to więc 65.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl