Ważna zmiana na Instagramie. Kara za złamanie zakazu to nawet 2 miliony złotych

Czy nadchodzi koniec reklamowania zabiegów i produktów medycyny estetycznej? Wszystko wskazuje na to, że tak. Za złamanie zakazu będą groziły gigantyczne kary.

Influencerzy zapłacą gigantyczne kary?Influencerzy zapłacą gigantyczne kary?
Źródło zdjęć: © Getty Images

Influencer - nowy idol

Każde pokolenie ma swoich idoli. Ulubieńcami dzisiejszych nastolatków są bez wątpienia influencerzy - internetowi twórcy, bijący rekordy popularności na takich serwisach jak YouTube, Instagram czy TikTok. Dzieci chcą żyć jak oni, wyglądać tak samo i prowadzić życie pełne przygód.

Jednak czasami takie ślepe podążanie za idolem może mieć tragiczne skutki.

Influencerzy posiadają ogromny wpływ na nastolatków. Coraz częściej tworzą własne marki, biorą udział projektach komercyjnych bądź zawierają kontrakty reklamowe.

Koniec reklamowania zabiegów medycyny estetycznej
Koniec reklamowania zabiegów medycyny estetycznej © Getty Images

Coraz częściej promują również poprawianie wyglądu. A najmłodsi, patrząc na idealnych idoli, również chcą się pozbyć swoich kompleksów.

Badania pokazują, że swoje ciało krytycznie oceniają już uczniowie szkół podstawowych. Kilkuletnie dziewczynki wyznają, że chciałyby być szczuplejsze, a chłopcy - wyżsi i umięśnieni.

Zmagające się z kompleksami i niską samooceną dzieci bardzo łatwo ulegają medialnym manipulacjom np. wyretuszowanym zdjęciom i chcą "naprawiać" swój wygląd.

Reklama usług medycyny estetycznej w internecie nie była dotąd uregulowana.

Koniec reklamowania zabiegów medycyny estetycznej

7 kwietnia 2022 roku w życie weszła nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku nie będzie można, m.in. wykorzystywać wizerunków lekarzy w materiałach promujących takie produkty.

Nowelizacja będzie też wpływała na branżę medycyny estetycznej. Od 1 stycznia nie będzie można promować w sieci i mediach tradycyjnych m.in. sprzętów specjalistycznych.

Jak informują "Wirtualne Media", nowe przepisy dotyczące promocji medycyny estetycznej znajdują się w tej samej nowelizacji, która dotyczy wyrobów medycznych.

Ustawa jasno zaznacza, że nie chodzi wyłącznie o reklamy i ogłoszenia w tradycyjnych mediach, ale również w całym internecie oraz social mediach.

Influencerzy mogą być niepocieszeni, ponieważ nie będą mogli promować m.in. laserów czy kwasu hialuronowego.

Zdarzało się, że influencerzy otrzymywali tańsze czy nawet darmowe zabiegi w zamian za promocję.

- I to szczególnie celebryci albo ich managerowie powinni zapoznać się w szczególności z nowymi przepisami. Ale z przepisami powinni się zaznajomić także mniejsi twórcy, którzy np. w osiedlowym gabinecie dotąd robili sobie korektę ust w zamian np. za opublikowanie kodu zniżkowego dla obserwujących - mówi dla Wirtualnemedia.pl Marta Soja - Bochenek, ekspertka influencer marketingu, realizująca kampanie z twórcami dla marek.

Jeśli internetowi twórcy nie dostosują się do nowego prawa, będzie im groziła kara w wysokości do 2 mln zł.

Większość zapisów z nowelizacji ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku będzie obowiązywała od 1 stycznia 2023 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące