Te imiona dla dziewczynek najrzadziej nadawano w 2022 roku. Wielu z nas nigdy o nich nie słyszało

W ostatnich latach prym wśród imion nadawanych dziewczynkom wiodą imiona tradycyjne, takie jak Zosia czy Zuzanna. Nie brakuje jednak także imion nieco bardziej oryginalnych, o których mało kto słyszał. Okazuje się, że w Polsce w 2022 roku jednymi z najrzadziej nadawanych imion były m.in. Syntia, Chrystyna czy Arnika.

Te imiona dla dziewczynek najrzadziej nadawano w 2022 roku. Wielu z nas nigdy o nich nie słyszałoTe imiona dla dziewczynek najrzadziej nadawano w 2022 roku. Wielu z nas nigdy o nich nie słyszało
Źródło zdjęć: © Getty Images

Najpopularniejsze imiona dla dziewczynek w 2022 roku

Na stronie dane.gov.pl przedstawiono listę imion nadanych dziewczynkom w pierwszej połowie 2022 roku. Dane zebrano na podstawie informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL. Okazuje się, że największą popularnością w 2022 roku cieszyły się imiona takie jak:

  • ZOFIA – 2860
  • ZUZANNA – 2832
  • HANNA – 2669
  • MAJA – 2570
  • LAURA – 2505
  • JULIA – 2489
  • OLIWIA – 2241
  • ALICJA – 2136
  • LENA – 2064
  • POLA – 2015

Najrzadziej nadawane imiona żeńskie w Polsce

Na liście można znaleźć także nieco bardziej wymyślne imiona dla dziewczynek. Wiele z nich na przestrzeni pierwszej połowy 2022 roku zostały nadane zaledwie dwóm noworodkom w całym kraju. Te imiona to:

  • INNA,
  • JUTRZENKA
  • DALIDA
  • CHRYSTYNA
  • ZŁATA,
  • FELICYTA,
  • LOLA,
  • IGNACJA,
  • SNIZHANA,
  • LATIKA,
  • ALIX,
  • ARNIKA,
  • SYNTIA,
  • KESJA,
  • DALIDA,
  • FILOMENA,
  • ESTELLA,
  • TEJA.

Przypominamy, że w 2021 roku ranking na imiona niecieszące się dużą popularnością wyglądał zupełnie inaczej. Wówczas na liście znalazły się takie imiona jak:

  • Jarosława,
  • Wiesława,
  • Dżasmina,
  • Nasturcja,
  • Radochna,
  • Jolanda,
  • Bibianna,
  • Henryka.

Zgodnie z polskim prawem dziecko można nazwać dowolnie, o ile imię nie ośmiesza dziecka i nie wprowadza w błąd względem płci. Imię nie powinno być obraźliwe i budzić złych skojarzeń. Urzędnicy oddalają więc takie propozycje jak Belzebub, Opieniek, Kurtyzana, Osama czy Ozzy.

Instytucją, która może wydawać opinię na temat tego, czy dane imię jest odpowiednie, jest Rada Języka Polskiego, która stoi na straży poprawności języka ojczystego. Członkowie rady udzielają rodzicom wskazówek dotyczących imion, natomiast nie mają one mocy prawnej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Nowe normy żywienia w szkołach. Takich produktów ma być więcej
Nowe normy żywienia w szkołach. Takich produktów ma być więcej
Ilu uczniów chodzi na edukację zdrowotną? Wymijająca wypowiedź Nowackiej
Ilu uczniów chodzi na edukację zdrowotną? Wymijająca wypowiedź Nowackiej
Dziecku przerzedza się czupryna? Winny może być niedobór ważnej witaminy
Dziecku przerzedza się czupryna? Winny może być niedobór ważnej witaminy
Dlaczego dziecko kaszle? Pediatra wskazuje 3 najczęstsze przyczyny
Dlaczego dziecko kaszle? Pediatra wskazuje 3 najczęstsze przyczyny
Jak odczytać potrzeby dziecka? Psycholog o tym, jak zatroszczyć się o emocje
Jak odczytać potrzeby dziecka? Psycholog o tym, jak zatroszczyć się o emocje
Barwnik nowej generacji. Może zrewolucjonizować operacje nowotworów u dzieci
Barwnik nowej generacji. Może zrewolucjonizować operacje nowotworów u dzieci
Rodzice wpadają w panikę. Ekspertka uspokaja: to nie choroba
Rodzice wpadają w panikę. Ekspertka uspokaja: to nie choroba
Przełomowe badanie. Niedobór plejotrofiny a objawy mózgowe zespołu Downa
Przełomowe badanie. Niedobór plejotrofiny a objawy mózgowe zespołu Downa
Korzysta tylko 1 na 10 dzieci. A to kluczowy element rozwoju
Korzysta tylko 1 na 10 dzieci. A to kluczowy element rozwoju