Światowy Dzień Życzliwości z kampanią Cartoon Network!

Trwa akcja Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj", która ma na celu wsparcie życzliwych postaw, dzięki którym powstaje atmosfera pełna radości i wzajemnego zrozumienia. Jak rodzice mogą dzieciom w tym pomóc? Udostępniamy bezpłatne materiały przygotowane na potrzeby kampanii!

ŻyczliwośćŻyczliwość
Źródło zdjęć: © Cartoon Network

Czy można nauczyć dzieci życzliwości?

Owszem! Pierwotnym wzorem życzliwości dla każdego dziecka są jego rodzice oraz sposób w jaki się z nim porozumiewają. Mistrzem tworzenia komunikacji opartej na uczuciach i potrzebach jest Marshall Rosenberg, autor ogólnoświatowej metody Porozumienia bez przemocy, czyli sposobu mówienia i słuchania opartego na życzliwości, akceptacji i zrozumieniu.

W ramach swojej metody wyróżnił on dwa rodzaje używanego przez ludzi języka: żyrafy i szakala. Przykłady takiej komunikacji na linii rodzic-dziecko można znaleźć w materiale przygotowanym w ramach kampanii Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj".

Optymiści są odporniejsi i żyją dłużej

Powyższe twierdzenie wynika z badań uczonych z Harvard School of Public Health. Naukowcy ci na podstawie przeprowadzonych analiz wcześniejszych badań psychologicznych wskazali istotną, dodatnią korelację pomiędzy stanem zdrowia, a optymistycznym nastawieniem.

- Oznacza to, że życzliwe dziecko nie tylko jest szczęśliwe i dobrze się czuje, ale w sposób efektywny wspiera własny układ odpornościowy. Okazuje się więc, że tajną mocą życzliwości jest ochrona przed chorobami współczesnej cywilizacji. Jest to o tyle istotne, że od dłuższego czasu psycholodzy obserwuję niepokojący i znaczący wzrost zaburzeń nastroju wśród dzieci i młodzieży – mówi Marta Żysko-Pałuba z Poradni Psychologicznej NINTU.

Kampania Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj"

Życzliwe dzieci tworzą mikroklimat, w którym panuje serdeczność i każdy ma prawo być sobą. W takim środowisku automatycznie spada ilość konfliktów i zachowań agresywnych.

Światowy Dzień Życzliwości z kampanią Cartoon Network!
Światowy Dzień Życzliwości z kampanią Cartoon Network! © Cartoon Network

W celu wsparcia nauczycieli i rodziców w promowaniu życzliwych postaw na stronie kampanii "Bądź kumplem, nie dokuczaj" zamieszczono bezpłatne materiały edukacyjne przygotowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej: scenariusze lekcji, przewodnik metodyczny, minizadania i miniprojekty dla uczniów szkół podstawowych.

Wszystkie pomoce są dostosowane do wariantu nauki zdalnej. Klasy, które przyłączą się do akcji, otrzymają certyfikat "Klubu Kumpli". Na stronie udostępniono również porady dla dzieci i rodziców przygotowane we współpracy z Pracownią Psychologiczną NINTU.

Partnerzy kampanii

Honorowy patronat nad kampanią Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj" objął Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.

W gronie partnerów znaleźli się: Librus, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Orange, LifeTube, Pracownia psychologiczna NINTU i klub sportowy Eve-nement. Patronami medialnymi zostali: Magazyn Kumpel, Victor Junior, WP, Mama:du, Dad:hero i Edunews.

Materiał partnera

Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące