Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Pierścień antykoncepcyjny

Pierścień antykoncepcyjny
Pierścień antykoncepcyjny

Od 2008 roku w Polsce dostępna jest nowa metoda antykoncepcji. Jest nią pierścień NuvaRing. To kolejna odsłona, po plastrach, pigułkach i zastrzykach antykoncepcji hormonalnej. Lekarze polecają pierścień wszystkim kobietom w okresie rozrodczym, prowadzącym aktywne życie seksualne, ale nie planują jeszcze dzieci, oraz tym paniom, które dobrze znoszą tabletki antykoncepcyjne.

spis treści

1. Co to jest pierścień antykoncepcyjny?

To niewielki, mniej więcej pięciocentymetrowej średnicy, bezbarwny, elastyczny pierścień dopochwowy, wydzielający hormony, których zadaniem jest zatrzymanie owulacji. Wewnątrz pochwy umieszcza się go (podobnie jak robi się to z tamponem) raz na trzy tygodnie, począwszy od pierwszego dnia cyklu. Na jego skuteczność nie ma wpływu położenie, w jakim się znajdzie w ciele kobiety.

Po 3 tygodniach należy go usunąć. Następnie należy zrobić siedmiodniową przerwę, w czasie której powinna wystąpić miesiączka. Po tym okresie należy założyć kolejny pierścień, w tym samym dniu tygodnia, co poprzedni. I według tego schematu (21 dni na 7) należy postępować dalej. W chwili gdy kobieta zechce zrezygnować z tej metody antykoncepcji, usuwa pierścień i nie zakłada nowego.

Pierścień po umieszczeniu w pochwie podobno nie jest wyczuwany przez zdecydowaną większość kobiet. Nie czuje go również partner. Nie ma też większych obaw, że może przez przypadek wypaść. Ponieważ w pierścieniu zawarta jest minimalna dawka estrogenu, nie powinny występować skutki uboczne przyjmowania antykoncepcji hormonalnej, takie jak bóle głowy, mdłości, tkliwość i ból piersi. Sporadycznie, jak na tą ilość estrogenu, pojawiają się nieprawidłowe krwawienia lub plamienia.

2. Skuteczność pierścienia antykoncepcyjnego

Zobacz film: "Najlepszy moment na zajście w ciążę"

W związku z tym, że NuvaRing to antykoncepcja hormonalna, o jego stosowaniu powinien zadecydować lekarz. Nie poleca się go m.in. w sytuacji, gdy kobieta cierpi na nawracające stany zapalne pochwy bądź szyjki macicy, źle reaguje na inne środki hormonalne.

Podstawową zaletą tej metody antykoncepcji, podkreślaną przez lekarzy, jest wyeliminowanie zagrożenia ciążą, jakie niesie ze sobą niewłaściwe, bo nieregularne przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych. Pomimo że ich teoretyczna skuteczność sięga niemal 100%, kobiety nadal zachodzą w ciążę w trakcie ich stosowania. Ma to związek głównie z niepamiętaniem o połknięciu pigułki. Używanie pierścienia sprawia, że ten problem przestaje istnieć. Zdecydowanie łatwiej pamiętać o usunięciu i założeniu pierścienia niż o tabletce. Pierścień dopochwowy to skuteczna antykoncepcja. Współczynnik Pearla wynosi od 0,25 do 1,75.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze