Pokazały ciała bez retuszu. Reklama uznana za wulgarną i prowokującą

Reklama, której bohaterkami zostały świeżo upieczone mamy, została uznana za wulgarną, obsceniczną i prowokującą. Powód? Na zdjęciach pojawiły się niewyretuszowane fragmenty ciał kobiet po porodzie i w połogu.

Młode matki wystąpiły w kampanii reklamowej znanej markiMłode matki wystąpiły w kampanii reklamowej znanej marki
Źródło zdjęć: © Instagram

Prowokacyjna i wulgarna reklama?

Australijska firma Bare Mum zajmuje się sprzedażą akcesoriów przydatnych w czasie ciąży, porodu, czy w okresie połogu. Z okazji Dnia Matki, który w Australii przypada na 14 maja, stworzyła nową kampanię reklamową. Na zdjęciach kobiety dumnie prezentują swoje poporodowe ciała. Obok znajdują się podpisy z informacją o trudnościach, jakie dana modelka spotkała w czasie ciąży. Fotografie wywołały burzę w sieci.

Przedstawiciele marki twierdzą, że dostają liczne wiadomości, z których wynika, że reklama została uznana za prowokującą, wulgarną i seksualną. Kolejny zarzut odbiorców jest taki, że zdjęcia są nieestetyczne. Bare Mum miało stać się obiektem internetowego hejtu.

Bare Mum zajmuje się również edukacją. Marka w swoich materiałach wyjaśnia, m.in. jak powinna przebiegać ciąża i poród, jak podczas tych procesów ciało kobiety się zmienia.

Najnowsza kampania miała te zmiany pokazać.

Zdjęcia przedstawiają świeżo upieczone mamy, które pokazują, jak wyglądają ich ciała po porodzie. Bez filtrów i retuszu. Kobiety pozują nago, ale newralgiczne miejsca zakryte są kwiatami i liśćmi. Tematem przewodnim sesji było hasło: "Mums in Full Bloom", co po polsku oznacza "mamy w pełnym rozkwicie".

Prawdziwe kobiece ciała i cenzura

Amelie Cazzulino, twórczyni marki, która również niedawno została mamą, twierdzi, że celem kampanii było podzielenie się prawdziwymi i szczerymi obrazami tego, jak wygląda okres poporodowy.

Ciało kobiety po porodzie się zmienia. I to jest całkowicie naturalne.

- Od miękkości łona, rozstępów, blizn, do grudek i zgrubień - tu nie ma wad. To tylko mapa unikalnej historii, historia życia, które stworzyły i nadal pielęgnują każdego dnia - zaznacza Cazzulino cytowana przez portal honey.nine.com.au.

Jedak chyba nie wszyscy się z tym zgadzają.

Trzy razy urodziła bliźnięta - to zdarza się raz na 500 tys. przypadków

Gdy firma Bare Mum próbowała udostępniać nieedytowane zdjęcia na swoich stronach na Instagramie i Facebooku, zaczęły pojawiać się problemy. Okazało się, że marka musi ocenzurować części ciała kobiet. Powód? Zostały one uznane za "nieakceptowalne".

Dopiero po ocenzurowaniu fotografii mogły one zostać opublikowane.

Cazzulino uważa, że filozofia, którą kieruje się firma Meta, która obecnie posiada Instagram i Facebooka, nie jest przyjazna dla prawdziwych i realnych ciał kobiet po porodzie.

- Meta musi iść z duchem czasu. Kobiety, a w szczególności matki, na całym świecie pragną bardziej autentycznej reprezentacji kobiecego ciała w mediach - wyjaśnia właścicielka firmy.

Bare Mum
Bare Mum © Instagram

- Było nam niezwykle trudno pozostać wiernym wartościom naszej marki z powodu ciągłych i nieuzasadnionych problemów z cenzurą od momentu uruchomienia kampanii nieco ponad rok temu - dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące