Mama założyła firmę i uczy rodzicielstwa bliskości. Przez social media

Darina Asiedu wie, jak tworzyć wartościowe i bliskie relacje z dziećmi. Firmę, która miała w tym pomagać rodzicom założyła… 13 dni przed wybuchem pandemii. Biznes uratowały media społecznościowe. W jeszcze skuteczniejszym wykorzystywaniu ich narzędzi i usług wsparli właścicielkę Mocy Relacji eksperci Facebooka, w ramach programu #FirmaNaNowo z Facebookiem.

Mama założyła firmę i uczy rodzicielstwa bliskości. Przez social mediaMama założyła firmę i uczy rodzicielstwa bliskości. Przez social media

Materiał powstał we współpracy z Facebookiem.

Pandemia trwale zmieniła relacje. Z jednej strony stworzyła nowy trend – social distancing, czyli utrzymywanie bezpiecznej odległości od innych, by zmniejszyć rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Z drugiej przeniosła spotkania rodzinne, towarzyskie i biznesowe do sieci. Takie pojęcia jak zdalna edukacja, praca czy rozrywka na stałe wpisały się w nasze życie. Koncerty, pokazy filmowe, szkolenia i warsztaty w formie online stały się normą.

Obraz

Natomiast dzięki platformom do webinariów i wideokonferencji, a także mediom społecznościowym, jak Facebook czy Instagram, mogliśmy nie tylko być w stałym kontakcie z bliskimi i współpracownikami, ale też – pomimo lockdownu – pracować i prowadzić biznes.

Tak jak Darina Asiedu, mama dwóch córek, właścicielka firmy Moc Relacji, uczestniczka programu #FirmaNaNowo z Facebookiem. To inicjatywa skierowana do małych i średnich przedsiębiorców, którzy planują rozpoczęcie przygody z e-commerce lub zajmują się sprzedażą online i chcą ulepszyć swój biznes w sieci za pomocą narzędzi Facebooka.

Darina Asiedu jest edukatorką pozytywnej dyscypliny, propagatorką rodzicielstwa bliskości, z wykształcenia socjolożką. Prywatnie także mamą dwóch dziewczynek, kilku- i kilkunastoletniej.

#FirmaNaNowo: Moc relacji

"Wezmę udział"? To za mało

– Pomagam rodzicom tworzyć wartościowe relacje z dziećmi, budować więź pełną zrozumienia. Uczę dorosłych uważności, odczytywania emocji i wspierania rozwoju dziecka. Dzielę się też z nimi pomysłami na zmierzenie się z wychowawczymi wyzwaniami – tłumaczy.

W jaki sposób? Prowadząc warsztaty i indywidualne spotkania dla tych, którym bliska jest idea świadomego rodzicielstwa i którzy chcą wychowywać swoje dzieci z łatwością i miłością.

Firmę Moc Relacji Pani Darina założyła… 13 dni przed wybuchem pandemii koronawirusa. A to wymusiło szybką weryfikację dotychczasowych założeń biznesowych.

– Stwierdziłam, że nie mogę się poddać. I choć początkowo zamierzałam prowadzić warsztaty dla rodziców i opiekunów stacjonarnie, to szybko musiałam z tego pomysłu zrezygnować i przenieść się do sieci. Pierwszym wyzwaniem, z którym przyszło mi się zmierzyć było przełamanie wewnętrznej bariery przed prowadzeniem zajęć w interakcji z innymi przez internet – zdradza Darina Asiedu.

Zgłaszając się do udziału w programie #FirmaNaNowo z Facebookiem, właścicielka Mocy Relacji szukała przede wszystkim odpowiedzi, jak może pozyskać klientów na organizowane przez siebie szkolenia i jak budować jeszcze lepszy kontakt z osobami śledzącymi jej fanpage.

Czy treści, które publikuje na Facebooku i Instagramie, mogą się powielać?

Gdzie i jak się reklamować?

Czy musi zainwestować w specjalistyczny sprzęt, by móc publikować wartościowe treści i tworzyć reklamy?

I – nad czym zastanawia się wielu przedsiębiorców – co zrobić, by posty lajkowali nie tylko znajomi, by zainteresowani wydarzeniami rzeczywiście stali się ich uczestnikami, a nie tylko klikali "wezmę udział"?

Obraz

Wsparciem dla Dariny Asiedu w programie #FirmaNaNowo z Facebookiem była Sylwia Barthel de Weydenthal, Client Partner CEE w firmie Facebook, wcześniej dyrektor marketingu z 20-letnim doświadczeniem. Prekursorka Lean In w Polsce, organizacji zapoczątkowanej przez Sheryl Sandberg (COO Facebooka) i wspierającej równe traktowanie kobiet w biznesie oraz ich rozwój na najwyższych stanowiskach w organizacjach.

– Moc Relacji to bardzo ciekawy biznes z dużym potencjałem. Tym bardziej cieszę się, że mogłam doradzić jego właścicielce, jak dalej się rozwijać i docierać do nowych klientów. Sugerowałam Darinie przede wszystkim założenie profesjonalnego konta na Instagramie, przyjrzenie się gronu rodziców obserwujących ją na profilach w różnych mediach społecznościowych i dostosowywanie treści do potrzeb i oczekiwań konkretnych grup rodziców - inne tematy będą przecież interesować tych z nas, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym, inne tych wychowujących nastolatków – zwraca uwagę Sylwia Barthel de Weydenthal.

Ekspertka przygotowała Darinie Asiedu szereg rekomendacji odnośnie m.in. komunikacji z odbiorcami, analizy poszczególnych grup docelowych oraz tworzenia atrakcyjnych treści i reklam.

Zbuduj firmę na nowo z Facebookiem

Jak wynika z badania Ipsos, 63 proc. właścicieli małych i średnich firm w Polsce przyznaje, że korzystanie z Facebooka zapewnia im lepszy dostęp do nowych klientów.

Co drugi twierdzi, że serwis przyczynia się do poprawy satysfakcji klientów. Pomimo to, wciąż niewielu przedsiębiorców potrafi w pełni wykorzystywać narzędzia i usługi, które oferuje im platforma.

To właśnie z myślą o nich stworzono program #FirmaNaNowo z Facebookiem.

– Facebook oferuje polskim przedsiębiorcom wiele możliwości rozwoju w zakresie prowadzenia biznesu online, m.in. cykle bezpłatnych szkoleń czy webinariów. Ostatnie miesiące jednak znacznie wpłynęły na rynek firm działających w świecie online, ponieważ pojawiły się nowe wyzwania i potrzeby. Wszystko dzieje się bardzo dynamicznie. Formuła nowego programu #FirmaNaNowo z Facebookiem wpisuje się w ten krajobraz biznesowy – przekonuje Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii.

Podczas spotkań z ekspertami Darina Asiedu i pozostali uczestnicy programu dowiadują się, jak za pomocą Facebooka rozwijać biznes online. W przyjaznej i luźnej atmosferze wspólnie szukają też rozwiązań dla wyzwań, z którymi się mierzą.

Efekt? Wideoprzewodniki dostarczające wiedzy o sprzedaży online dla przedsiębiorców – zarówno doświadczonych właścicieli e-biznesów, jak i firm, które dopiero zaczynają internetową przygodę.

Obraz

Dla każdego, kto ma pomysł na biznes

Darina Asiedu jest bohaterką drugiego odcinka programu. W pierwszym wystąpili Małgorzata i Kamil Purowie, właściciele Omega Skydive, jednej z najstarszych w Polsce szkół spadochronowych. Z kolei w trzecim przyjrzymy się bliżej firmie Bäckerei Bytom, marce miejskich, kolorowych i ekologicznych ubrań z lnu

Gospodarzem każdego odcinka jest Karol Paciorek, popularny twórca internetowy z 10-letnim doświadczeniem w branży, autor programów "Imponderabilia" i "Lekko Stronniczy".

Dwa wideoprzewodniki po świecie e-biznesu są już dostępne na stronie Przestrzeń From Facebook. Premiera kolejnego wkrótce.

Pod koniec czerwca ruszyła także seria bezpłatnych webinarów dla małych i średnich firm. Szkolenie "Zbuduj swoją obecność na Facebooku i Instagramie" można obejrzeć na stronie Przestrzeń From Facebook.

Kolejne spotkanie na temat tego, jak zwiększyć świadomość klientów dotyczącą marki i zarządzać obecnością w sieci, odbędzie się już 7 lipca. Start o godz. 13.

Materiał powstał we współpracy z Facebookiem.

Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące