Kupujesz owoce w kolorowych siatkach? Tak oszukują mózgi klientów

Okazuje się, że to, że cytryny są zwykle sprzedawane w żółtych siatkach, a pomarańcze - w pomarańczowych, nie jest przypadkowe. Dzięki temu owoce wydają się bardziej dojrzałe, a my chętniej je kupujemy.

Chemik wyjaśnia, dlaczego owoce są sprzedawane w kolorowych siatkachChemik wyjaśnia, dlaczego owoce są sprzedawane w kolorowych siatkach
Źródło zdjęć: © Getty Images, Instagram
Marta Słupska

Efekt konfetti

Konrad Skotnicki, prywatnie doktor chemii, jest znany w sieci pod nazwą "Doktor z TikToka". Na swoich kanałach, na których popularyzuje naukę, obserwują go setki tysięcy internautów.

W jednym ze swoich ostatnich filmów ekspert wyjaśnił, że to, że owoce w supermarketach sprzedawane są zwykle w siatkach określonego koloru, to nie przypadek.

"Dlaczego siatki na pomarańcze są pomarańczowe, a te na cytryny żółte? To sprytna strategia marketingowa" - pisze pod wideo.

Jak myć warzywa i owoce?

Skotnicki wyjaśnia, że celem takiego zabiegu jest oszukanie mózgów klientów, ponieważ dzięki takiemu zabiegowi owoce wydają się bardziej dojrzałe.

- To zjawisko nazywa się efektem konfetti, w którym postrzeganie kolorów jest silnie uzależnione od otaczającego kontekstu - mówi ekspert, pokazując na dowód trzy zdjęcia pomarańczy. Te, które znajdują się w pomarańczowej siatce lub są pokryte pomarańczowymi liniami wydają się dużo bardziej pomarańczowe niż w rzeczywistości.

Popularne chwyty marketingowe w sklepach

Pod filmikiem chemika znalazło się wiele komentarzy internautów, którzy zwracają uwagę na jeszcze inne chętnie wykorzystywane w sklepach zabiegi mające na celu zwiększenie sprzedaży. Jednym z nich jest kolor światła montowanego w lodówkach czy w dziale z owocami i warzywami.

Oto wybrane komentarze:

"A światło w lodówkach z mięsem jest zawsze trochę różowe, żeby mięso wyglądało na świeższe!".

"Jeszcze dodatkowo to światło zamontowane na dziale z owocami - zawsze sztucznie podkręca kolor".

Inne chwyty marketingowe, które można wymienić, to m.in.: ustawianie droższych produktów na linii wzroku, a tańszych - na najniższych lub najwyższych półkach, ustawianie często kupowanych produktów takich jak chleb czy mąka, na końcu sklepu (dojście do nich zwiększa szansę na to, że włożymy do koszyka coś nieplanowanego), ustawianie drobnych kolorowych zabawek i słodyczy blisko kas (zwracają uwagę dzieci), fałszywe promocje (przeklejanie cen, tworzenie iluzji darmowego lub tańszego gratisu itp.), * rozpylanie odpowiedniego zapachu w sklepie, co zwiększa apetyt i sprawia, że kupujemy więcej (np. aromat pieczonego chleba).

Marta Słupska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródła

  1. Instagram
Źródło artykułu: WP Parenting
Wybrane dla Ciebie
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Odkryli jedną z możliwych przyczyn poronień. Naukowcy wskazali na rolę metabolizmu
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Gorączka bez objawów? Eksperci tłumaczą, co może się za tym kryć
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Kobiety w patowej sytuacji. Odstawienie tych leków przed ciążą zwiększa ryzyko tycia
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Emoji jako wołanie o pomoc. KidsAlert ujawnia ukryty język dzieci w internecie
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Dwulatek po hipotermii wrócił do zdrowia. "Cud zespołowej pracy"
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Przełomowe wytyczne dotyczące cukrzycy w ciąży. 27 kluczowych rekomendacji WHO
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Dwa produkty dla dzieci wycofane z dużych sieciówek. Stanowią realne zagrożenie
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Liczba dzieci z nadciśnieniem się podwoiła. Eksperci alarmują
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Barwniki w żywności zagrażają zdrowiu dzieci. Naukowcy alarmują o skali problemu
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Oglądanie TV a późniejsze objawy ADHD. Brytyjczycy doszli do ciekawych wniosków
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Finlandia uczy tego już przedszkolaków. Dlaczego Polska powinna wziąć z niej przykład?
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące
Autyzm a COVID-19. Naukowcy odkryli powiązanie, wyniki są niepokojące