Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Anna Czupryniak

Jak nagradzać dziecko?

Avatar placeholder
09.12.2015 14:45
Jak nagradzać dziecko?
Jak nagradzać dziecko? (Zdjęcie dzieci / Shutterstock)

Pełne uznania spojrzenie rodziców, brawa czy spontaniczny okrzyk: „Ale jesteś wspaniały!” – to wszystko sprawia, że dziecko chce uczyć się codziennie czegoś nowego. Twoje gesty i słowa także mogą być zachętą do pokonywania trudności. Ale nie tylko. Mają również motywować do stosowania się do ustalonych przez ciebie zasad. Nagradzanie powinno być adekwatne do osiągnięcia i zrozumiałe dla małego zucha. Zorientujcie się, czego dzieci pragną. Jakie przywileje i ustalenia specjalne są dla nich szczególnie ważne?

spis treści

1. Mądre nagradzanie

Samo nagradzanie dzieci jest bardzo popularną metodą nie tylko wychowawczą, ale i niezłym środkiem motywacyjnym. Nagrody trzeba jednak stosować według ogólnie ustalonych zasad, odnoszących się do wszystkich domowników. Jeśli na przykład nagradzasz dzieci za to, że posprzątają swój pokój, uczysz je, że jeśli nie będzie nagrody, to nie muszą tego robić. Każdą nagrodę należy także dostosować do wieku dziecka i sytuacji, w jakiej chcemy podkreślić jej znaczenie. Ponadto ważnym komunikatem dla dziecka powinno być, że wraz z rosnącym wiekiem pewne rzeczy staną się jego obowiązkiem, np. wspomniane sprzątanie pokoju. Za dobre wypełnianie obowiązków można dziecko pochwalić i tym samym podkreślić jego samodzielność lub skomplementować jego zdolności manualne.

Niezwykle ważne jest, aby nagroda została przyznana zaraz po sytuacji. Możecie na przykład pochwalić dziecko, ale uważajcie, aby pochwała nie brzmiała jak krytyka, np.: „No, nareszcie udało ci się dokładnie posprzątać pokój”. Takim komunikatem zamiast docenić sukces, dajesz do zrozumienia, że masz malucha za fajtłapę, której jakimś cudem udało się posprzątać pokój. Nie warto też pomniejszać sukcesów innych osób, żeby docenić to, co zrobiło dziecko, dlatego że w ten sposób miarą jego sukcesu będą porażki innych. Dziecko uczy się wprawdzie, że są zwycięzcy i pokonani, ale trafniejszym sposobem jest takie zauważenie jego osiągnięć, który jest wyróżniającym się na tle sukcesów innych.

2. Jakie nagrody stosować?

Zobacz film: "Jak wzmocnić odporność dzieci?"

Nagroda nie musi mieć formy materialnej. Może być nią pochwała słowna, wyróżnienie na tle innych członków rodziny, wspólne z dzieckiem spędzenie czasu w formie innej niż dotychczas lub przyznawanie punktów o drobnej wartości materialnej. Na przykład jeden punkt może mieć wartość złotówki. Ale ważne, abyście także ustalali zasady zbierania tych punktów i ich „wydatkowania”. Powiedzmy, że po uzbieraniu określonej liczby punktów razem z dziećmi ustalacie, że wydajecie je na wyjście do kina. To wszystko zależy od tego, w jakim wieku jest dziecko i za co zamierzasz je nagradzać. Przy materialnych nagrodach przeznaczonych dla dzieci trzeba także pamiętać, że uczymy je w ten sposób podstaw ekonomii. To, czy przekażemy im wiedzę o tym, że za powiedzenie komuś „dzień dobry” należy się punkt, zależy od nas. Tylko warto zastanowić się nad przyszłymi konsekwencjami takiego postępowania. Czego nauczymy w ten sposób nasze dziecko? Czy będzie ono umiało rozróżnić przysługę od obowiązku? Czy będzie wiedziało, że pieniądze trzeba także wydać na coś niekoniecznie związanego z przyjemnością? A jeśli dostaje nagrodę rzeczową, to czy jej wartość jest adekwatna do wykonanego zadania?

Nagradzanie smakołykami to niezbyt trafiony pomysł, bo jest bliskie tresurze psów i wykształca w dziecku nawyk, że słodkości otrzymuje się za coś. A przecież jedzenie ma zaspokajać głód, a nie stanowić bodziec do realizowania poleceń rodziców. W rodzinie istnieje wiele możliwości uzgodnienia z dzieckiem innych sposobów nagradzania. Wchodzą tutaj w grę przede wszystkim wspólne przedsięwzięcia, jak na przykład: wycieczka na weekend, wieczór gier, popołudnie bez obowiązków domowych, godzina spędzona wyłącznie z jednym z rodziców, przeczytanie przez opiekunów bajki na dobranoc. Mniejsze nagrody to np.: możliwość wybrania przez dziecko dania na deser, zatroszczenia się o zwierzątko domowe, śniadanie dostarczone do pokoju przez wybranego członka rodziny etc.

Następny artykuł: Jak uczyć dziecko?
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze