Rodzice zszokowani a branża beauty zaciera ręce. Pokolenie alfa ma obsesję na tym punkcie
Kiedy byliśmy dziećmi, marzyliśmy o tym, aby dostać pod choinkę nową lalkę, misia lub grę planszową. Dzisiejsze dzieci są jednak inne i to, co cieszyło młode pokolenie 20 czy 30 lat temu, dziś zupełnie się nie sprawdza. Pokolenie Alfa (osoby urodzone po 2010 roku) skupia się nie tylko na technologii, ale także na... pielęgnacji skóry. Nowy trend obecny jest w mediach społecznościowych i zapewne bardzo cieszy branżę beauty.
1. Pielęgnacja skóry u dzieci
Łatwy dostęp do sieci i duży udział mediów społecznościowych w życiu młodych ludzi sprawia, że współczesne dzieci wyznają inne wartości niż ich rodzice w przeszłości.
Pokolenie Alfa szuka inspiracji w Internecie i nierzadko chce naśladować influencerów. Młodzież zwraca także ogromną uwagę na wygląd zewnętrzny. Zapewne z tego powodu wzrosło zainteresowanie świadomą pielęgnacją skóry.
Producenci kosmetyków wychodzą zaś naprzeciw oczekiwaniom i coraz częściej można spotkać w drogeriach serie kosmetyków przeznaczonych dla młodych osób. Ten nowy trend spowoduje zapewne wzrost sprzedaży takich produktów w okresie przedświątecznym.
2. Jej córka marzy o kosmetykach pielęgnacyjnych
Melissa Fuentes pochodzi z Coral Springs na Florydzie w USA i ma 31 lat. Jej 9-letnia córka Tatiana nie myśli już o zabawkach dla dzieci. Mama zdziwiła się, gdy usłyszała, że jej dziecko marzy o kosmetykach pielęgnacyjnych.
"Nigdy bym nie przypuszczała, że kupię krem nawilżający dla dziecka" - powiedziała kobieta dla stacji CNBC. "Ma obsesję na punkcie nawilżania… Tylko tym się teraz interesuje" – dodała.
3. Zainteresowanie kosmetykami
Zainteresowanie kosmetykami zapewne nie wzięło się znikąd. Współcześni młodzi ludzie nie oglądają już telewizji. Zamiast tego spędzają czas w mediach społecznościowych. Na TikToku czy Youtubie nie brakuje zaś influencerów, którzy bardzo często wspominają, jak ważna jest prawidłowa pielęgnacja skóry.
Zjawisko to nasiliło się w trakcie pandemii koronawirusa. Ludzie przestali wtedy wychodzić z domu, więc kobiety rezygnowały z wykonywania makijażu. Zamiast tego zaczęły interesować się pielęgnacją skóry. Trend ten uderzył nie tylko w tzw. millenialsów i pokolenie Z, ale również w pokolenie Alfa.
Zdaniem stacji CNBC już teraz widać kosmetyki dedykowane najmłodszemu pokoleniu. Fascynacja nimi przyczyni się zapewne do wzrostu sprzedaży w sezonie świątecznym. Dzieci, zamiast prosić Mikołaja o rower czy hulajnogę, będą wspominały o kosmetykach pielęgnacyjnych – koniecznie takich pokazywanych przez influencerów. Już teraz młodzi ludzie potrafią mieć większą wiedzę na temat kosmetyków pielęgnacyjnych, aniżeli ich rodzice.
Szacuje się, że od 2019 do 2022 roku wydatki związane z pielęgnacją skóry wyniosły 8 mld dolarów (w poprzednich latach wynosiły 6,6 mld). Sprzedaż kosmetyków pielęgnacyjnych zwiększyła się natomiast do 9,2 mld dolarów, z 7,8 mld.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl