10 naturalnych sposobów na pozbycie się porannych mdłości

Poranne mdłości to najczęstsze objawy towarzyszące ciąży. Są one związane z ochroną dziecka, które nie akceptuje niektórych substancji przyjmowanych przez matkę. Dzięki wymiotom organizm oczyszcza się, a tym samym zmniejsza się ryzyko zatrucia pokarmowego.

Odpowiedzialne za powstawanie mdłości w ciąży są hormony ciążowe, a zwłaszcza estrogeny oraz hCG, czyli gonadotropina kosmówkowa. Dzięki nim komórka jajowa jest chroniona, zatem kobiety odczuwające mdłości są mniej narażone na poronienie.

Dowiedz się, jak naturalnie złagodzić poranne mdłości.

Zobacz film: "Czego unikać w ciąży?"

1. Naturalne sposoby na poranne mdłości:

  • Spróbuj jeść mniej, ale częściej. Małe przekąski jedzone co dwie godziny sprawią, że twój żołądek zacznie lepiej pracować. Przyspieszysz również trawienie. Zarówno zbytnie przejadanie, jak i niejedzenie nasila nudności.
  • Warto rano, jeszcze przed wstaniem z łóżka, przegryźć coś małego, np. krakersy. Przed snem natomiast zjedz musli z mlekiem lub jogurtem.
  • Wybieraj chłodną żywność: sałatki, jogurty, owoce i zimne zupy. Możesz także powoli pić napoje z lodem. Ciepłe potrawy mocniej pachną, przez co wymioty mogą się nasilić.
  • Nawadniaj organizm. Jeżeli sama woda mineralna powoduje u ciebie odruch wymiotny, dodaj do niej plasterki owoców lub listki mięty. Możesz także wybrać wodę gazowaną z dodatkiem ulubionego syropu czy soku owocowego.
  • Miej zawsze przy sobie słodki owoc, np. pomarańczę lub samodzielnie przygotuj słodkie przekąski z ich dodatkiem np. żelki lub lody. Słodki smak w ustach pomoże zahamować wymioty. Zadziała także imbir, najlepiej świeży i pokrojony w plasterki.
  • Znajdź produkt, który nasila nudności. Może to być np. sałatka z jajkiem, brukselka, kawa albo tuńczyk. Będziesz wiedziała czego unikać.
  • Zmień swoje kosmetyki. Najlepsze będą bezzapachowe mydła oraz żele pod prysznic. Morską bryzę czy kwiatowe aromaty zostaw na czas po porodzie.
  • Poranne mdłości nasilają się poprzez zmęczenie oraz stres. Ucinaj sobie krótkie drzemki w ciągu dnia.
  • Gdy czujesz, że mdłości nadchodzą, zatkaj lewą dziurkę nosa. Spokojne oddychanie jedną stroną ukoi cały system nerwowy.
  • Unikaj potraw smażonych, tłustych oraz ostrych. Ciężkostrawne posiłki jeszcze bardziej nasilą nudności.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!