Trwa ładowanie...

"Dziś tylko 100 dol., zgoda?". Dziewczynka ma tylko 10 lat

Avatar placeholder
19.08.2024 13:49
10-latka pokazała wieczorną rutynę pielęgnacyjną. Dziewczynka wydaje krocie na kremy
10-latka pokazała wieczorną rutynę pielęgnacyjną. Dziewczynka wydaje krocie na kremy (TikTok)

Matka dwójki dzieci chętnie publikuje nagrania, których bohaterką jest jej 10-letnia córka. Nie wszystkim się to podoba, zwłaszcza że dziewczynka ma nietypowe zainteresowania. Bez wahania wydaje pieniądze matki na kremy, maski, peelingi i kosmetyki do makijażu.

spis treści

1. Pokazała rutynę 10-latki

Amy Parvaneh w social mediach pokazuje swoje codzienne życie, w dużej mierze skupiające się na macierzyństwie. Bohaterką większości nagrań jest 10-letnia córka kobiety, która ma również osobne konto na YouTube. ValuableVal w tzw. shortsach pokazuje swoje kosmetyki, a na instagramowych postach także rutynę pielęgnacyjną dziewczynki. Amy często publikuje też tzw. haule zakupowe z drogerii, a jej córka prezentuje swoje ulubione kremy, toniki czy peelingi.

"Dziś tylko 100 dol., zgoda?" - pyta zza kamery mama, która nagrywa, jak 10-latka siedzi na fotelu u stylistki paznokci.

W jednym z dziewczynka nagrań pokazała, w jaki sposób dba o swoją skórę każdego wieczoru, stosując aż dziewięć różnych produktów. Preparaty oczyszczające, złuszczające, toniki i płyny micelarne, krem i masaż skóry rollerem. Internauci nie zostawili suchej nitki na matce.

Zobacz film: "Cyfrowe drogowskazy ze Stacją Galaxy i Samsung: część 3"

Oto wybrane komentarze:

"Ona ma 10 lat, jej skóra nie potrzebuje żadnej rutyny pielęgnacyjnej",

"Tylko nie dzieci Sephory. Nienawidzę tego pokolenia",

"Poczytaj o tych produktach, one są przeznaczone dla cery dojrzałej, nie dla dzieci!",

"W tym wieku dzieci powinny bawić się na dworze! A nie kręcić film na temat pielęgnacji skóry, zwłaszcza że jej cera nie jeszcze w pełni rozwinięta" - piszą oburzeni internauci w komentarzach pod tą i innymi rolkami na Instagramie.

2. Kim są "dzieci Sephory"?

Internauci zwracają uwagę, że dziewczynka żyje w bańce, w której każdy produkt jest na wyciągnięcie ręki. Bulwersuje ich rozrzutność matki, ale także brak świadomości na temat potrzeb skóry w tym wieku. Niektórzy zauważają, że dziewczynka kompletnie nie ma pojęcia o tym, jak używać niektórych kosmetyków czy gadżetów do pielęgnacji skóry.

Warto jednak wspomnieć, że córka Amy nie jest odosobnionym przypadkiem obsesyjnego dbania o urodę w młodym wieku. Zjawisko to nosi nazwę "pokolenia Sephora" czy "dzieci Sephory". Określenie odnosi się do nazwy francuskiej perfumerii, która cieszy się dziś ogromną popularnością w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i części Azji. Trend "pokolenia Sephora" dotyczy zwłaszcza nastoletnich dziewczynek urodzonych po 2010 r., które na TikToku publikują nagrania z przygotowania makijażu, zakupów w drogerii czy właśnie pielęgnacji skóry.

10-latka ma swoją wieczorną rutynę pielęgnacyjną. Internauci oburzeni
10-latka ma swoją wieczorną rutynę pielęgnacyjną. Internauci oburzeni (Instagram)

Wątpliwości budzi przesadna dbałość o urodę, wiek miłośniczek Sephory, ale też dobór kosmetyków. Nastolatki a nawet 10-letnie dziewczynki nie wahają się sięgać po kremy przeciwzmarszczkowe czy produkty do makijażu przeznaczone dla dorosłych kobiet.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze