Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Test na spostrzegawczość. Dzieci rozwiązują go szybciej

 Ewa Rycerz
07.03.2021 14:03
Na zdjęciu znajduje się pszczoła
Na zdjęciu znajduje się pszczoła (Swift Direct Blinds)

Łąka pełna kolorowych kwiatów, a na niej jedna mała pszczoła. Znajdziesz ją? Ten prosty test na spostrzegawczość dzieci rozwiązują w mgnieniu oka. Gorzej z dorosłymi. Sprawdź się.

spis treści

1. Spostrzegawczość u dzieci i dorosłych

Dzieci uwielbiają trenować swoją spostrzegawczość, choć robią to najczęściej nieświadomie. Zabawy w detektywa, tropienie szczegółów w książkach, porównywanie ilustracji i wyszukiwanie nieścisłości na nich, obserwacja zwierząt w lesie. Tego typu aktywności pozwalają nie tylko atrakcyjnie spędzić czas, ale przede wszystkim rozwijają zmysły.

Dorośli zazwyczaj tego typu zabawy uważają za... nudne. Dlatego właśnie umiejętność zaangażowanej obserwacji, czyli dostrzegania szczegółów, u dzieci jest bardziej rozwinięta.

Co więcej, na spostrzegawczość u osób dorosłych wpływa ciągłe przebodźcowanie. Informacje atakują nas z każdej strony. Jesteśmy stale online, mamy włączony Facebook, w tle gra radio, telewizja. Chcąc wiedzieć, co dzieje się w Polsce i na świecie, słuchamy różnych informacji, ale - jak się okazuje - przyswajamy tylko część z nich. Większość wypada z pamięci chwilę po zapoznaniu się z nimi.

Zobacz film: "Dr Grzesiowski o powrocie dzieci do szkół"

To wszystko powoduje, że uczymy się mniej i z większym trudem. Tymczasem umysł filtruje to, co jest mu zbędne. W efekcie coraz więcej przestrzeni, zdarzeń i obrazów postrzegamy jako całość.

Dzieci nie mają tak dużej potrzeby słuchania dużej ilości newsów, jak dorośli. Wykorzystując swoje zainteresowania, do zabawy i nauki wybierają najczęściej to, co je naprawdę interesuje. Dzięki temu oddzielają informacje ważne od tych mniej istotnych, częściej niż dorośli zwracają uwagę na szczegóły. A to z kolei sprawia, że ich spostrzegawczość jest lepsza.

2. Test na spostrzegawczość

Na obrazku widać setki wielobarwnych kwiatów. Rośliny są do siebie dość podobne, a ich kolory - zbliżone. Patrząc na obrazek, nie skupiamy się na szczegółach, postrzegamy go jako całość. A teraz spójrz na obrazek raz jeszcze i wyszukaj na nim to, co jest na pierwszy rzut oka niezauważalne. Ten test pokaże, jak pracuje twój mózg. Być może rozwiążesz go szybko i okaże się, że twoja spostrzegawczość nie jest taka zła, nic nie jest powiedziane.

Zadanie jest proste. Spójrz na obrazek z kwiatami i wyszukaj na nim pszczołę. Nie rezygnuj, jeśli nie zauważysz jej od razu, owad na pewno tam jest.

Na obrazku znajdź pszczołę
Na obrazku znajdź pszczołę (Swift Direct Blinds)

Zagadka została opracowana przez firmę Swift Direct Blinds. Jej autorzy przekonują, że nikt nie rozwiązał tego zadania szybciej, niż w 8 sekund. A dorośli, którzy już próbowali ją rozwiązać, twierdzą, że dzieci są w tym zdecydowanie lepsze. Jeśli chcesz to sprawdzić, pokaż zdjęcie swojemu potomkowi.

3. Nadmiar informacji uszkadza spostrzegawczość

Żyjemy w bardzo głośnym świecie, stale gdzieś się spieszymy, nie mamy czasu na odpoczynek. To przebodźcowanie dotyka nie tylko dorosłych, ale także dzieci. Jeśli dodamy do tego migające w tabletach i telefonach obrazki, otrzymamy przepis na zaburzenia percepcji. Eksperci podają, że dotykają one coraz większą liczbę ludzi młodych.

Aby nie wpaść w sidła zagrożeń współczesnego świata i uniknąć u dzieci trudności ze skupieniem uwagi, problemów w nauce, wycofania społecznego, spowolnienia mowy i kłopotów z nawiązywaniem relacji, warto nieco zwolnić i podążyć rytmem dziecka. Z pomocą przyjdzie tutaj dzienna rutyna, kontakt z przyrodą, sport, częste spacery. Warto także dowiedzieć się więcej o popularnym teraz minimalizmie, którego naczelnym hasłem jest "mniej znaczy więcej".

W przypadku dzieci chodzi głównie o zmniejszenie liczby zabawek, wyrzucenie "rozpraszaczy" oraz ograniczenie zbędnego hałasu. Dorośli mogą natomiast częściej skupiać się na tym, co jest "tu i teraz". Tego typu zabieg pozwoli ustalić priorytety i wprowadzi nieco porządku do życia.

A obrazek? Przyjrzyj mu się raz jeszcze, a później popatrz na wersję poniżej. Czy to właśnie w tym miejscu zauważyłeś zaginioną pszczołę?

Ten test dzieci rozwiązują bardzo szybko
Ten test dzieci rozwiązują bardzo szybko (Swift Direct Blinds)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze