Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: mgr Marta Zaleska

Ojców po pięćdziesiątce jest coraz więcej

 Ewa Rycerz
28.12.2017 11:32
Ojców po pięćdziesiątce jest coraz więcej
Ojców po pięćdziesiątce jest coraz więcej (Źródło: 123rf)

Z roku na rok przybywa ojców po pięćdziesiątym roku życia. To znak naszych czasów - kobiety coraz później decydują się na pierwsze dziecko, ojcowie idą w ślad za nimi. Kolejnym zaskoczeniem jest fakt, że różnica wieku między partnerami jest coraz większa: coraz więcej jest małżeństw, w których mężczyzna jest starszy od partnerki o 20 lat.

Piękno ojcostwa utrwalone na zdjęciach
Piękno ojcostwa utrwalone na zdjęciach [11 zdjęć]

Ojciec odgrywa bardzo ważną rolę w życiu swojej pociechy, która nie należy do najłatwiejszych. Jest

zobacz galerię

Dane na ten temat podaje "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na statystyki pochodzące z Głównego Urzędu Statystycznego. Według tych informacji w 2014 roku na świat w Polsce przyszło 2647 dzieci, których ojcowie ukończyli pięćdziesiąty rok życia. Liczba ta jest większa aż o 71 procent w stosunku do 2004 roku.

– To między innymi wynik tego, że kobiety rodzą dzieci w coraz późniejszym wieku – ocenia prof. Piotr Szukalski z Uniwersytetu Łódzkiego. Jak wyjaśnia, panie coraz częściej odkładają macierzyństwo na później, wiele z nich rodzi po 35 lub 40 roku życia. Najpierw decydują się na karierę, dopiero później na ciążę. – Samoistnie zwiększa się więc szansa na to, że mężczyźni, którzy są zazwyczaj starsi od partnerek, zostają ojcami w późniejszym wieku – dodaje prof. Szukalski.

Zobacz film: "Jak zadbać o prawidłowe relacje z dzieckiem?"

Z danych GUS wynika też, że rośnie także liczba ojców, którzy ukończyli sześćdziesiąty rok życia. W 2002 roku było ich 102, natomiast w roku 2014 - już 224. To ponad 50 procent więcej.

Dodatkowo wzrosła również liczba zawartych związków małżeńskich, w których żona jest młodsza od męża o ponad 20 lat. W wielu przypadkach panowie są właśnie po pięćdziesiątce.

Jak podaje GUS latach 2000-2014 zawarto ponad 20 tysięcy takich związków. W nich także przychodzą na świat dzieci.

Zobacz także:

Ojciec spełnił marzenie umierającej córki

Jest ojciem i wujkiem swojego syna równocześnie

W wieku 70 lat został po raz pierwszy ojcem  Jak wykazały wcześniejsze badania, przeprowadzone przez Instytut Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, jednym z głównych powodów, przez które Polki nie decydują się na dzieci, obok chęci samorealizacji czy braku stabilizacji finansowej, jest także brak odpowiedniego partnera. Panie sugerują, że wśród ich rówieśników brakuje kandydatów, którzy sprawdziliby się w roli ojca. Być może jest to również jedna z przyczyn, dla których młode kobiety szukają mężów w starszym pokoleniu.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze