Trwa ładowanie...

Nutricia Polska z prestiżowym certyfikatem. Czego świadectwem jest B Corp?

Avatar placeholder
12.12.2024 11:28
Płatna współpraca z marką Nutricia Polska
Nutricia Polska z prestiżowym certyfikatem. Czego świadectwem jest B Corp?
Nutricia Polska z prestiżowym certyfikatem. Czego świadectwem jest B Corp? (Materiał Partnera)

Należąca do grupy spółek DANONE Nutricia Polska to pierwszy w kraju producent mlek modyfikowanych i żywności dla niemowląt i małych dzieci z prestiżowym certyfikatem B Corp. Firmy, które się nim legitymują są zaangażowane w wykorzystanie biznesu jako narzędzia do wdrażania pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych.

Ruch Benefit Corporations jest tworzony przez firmy realizujące strategię zrównoważonego rozwoju i używające siły biznesu do pozytywnego oddziaływania na świat. To organizacje gotowe podejmować innowacyjne, często pionierskie kroki. W tym gronie, od września br. znajdują się wszystkie wchodzące w skład grupy spółek DANONE w Polsce podmioty, w tym Nutricia Polska i Nutricia Zakłady Produkcyjne. Co więcej, spółki zobowiązanie o certyfikacji zrealizowały przed czasem. Zgodnie z zapowiedzią DANONE miały na to czas do końca 2025 r.

"Od ponad 120 lat oferujemy najlepszą opiekę żywieniową w najwrażliwszych momentach życia, w tym dla niemowląt i małych dzieci, także tych, które z różnych przyczyn potrzebują specjalistycznego żywienia " – podkreśla Artur Ludwiczak, dyrektor zarządzający Nutricia Polska. I dodaje: "W procesie certyfikacji wyróżniono nas dodatkowymi punktami w zakresie takiego prowadzenia biznesu, które maksymalizuje pozytywny wpływ na zdrowie oraz dobrostan pacjentów i konsumentów. Podkreśla to nasze zaangażowanie w tworzenie asortymentu o pozytywnym i trwałym wpływie na zdrowie w postaci żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, a także usług żywienia dojelitowego realizowanych w domach pacjentów przez spółki Nutrimed i Promedica. Przyznanie certyfikatu B Corp napawa nas dumą, jest także poświadczeniem, że naszą misję realizujemy skutecznie."

Artur Ludwiczak, dyrektor zarządzający Nutricia Polska
Artur Ludwiczak, dyrektor zarządzający Nutricia Polska (Materiał Partnera)

Prestiżowy certyfikat B Corp krok po kroku

Aby otrzymać certyfikat B Corp, czyli dołączyć do ruchu Benefit Corporations, należy przejść restrykcyjny proces zewnętrznej weryfikacji. W jego ramach, B Lab, czyli organizacja certyfikująca wyspecjalizowana w zakresie oceny czynników ESG (Environmental, Social, Corporate Governance), bada, jaki wpływ dana firma generuje we wszystkich obszarach działalności i wobec wszystkich swoich interesariuszy. Pod uwagę brane są: ład korporacyjny, pracownicy, społeczność, środowisko oraz konsumenci. Co ważne – w procesie certyfikacji, który trwa od kilku do kilkunastu miesięcy, nie wystarczy zadeklarować dane działanie, trzeba mieć konkretne dowody na jego skuteczne wykonanie.

Aby otrzymać certyfikat B Corp, trzeba uzyskać min. 80 pkt w ocenie B Impact Assessment. Wszystkie podmioty wchodzące w skład grupy spółek DANONE w Polsce, a więc nie tylko Nutricia Polska, ale też Nutricia Zakłady Produkcyjne, Nutrimed, Promedica, a także Żywiec-Zdrój oraz Danone, proces certyfikacji zamknęły imponującym wynikiem 108,7 pkt.

To jednak nie koniec - certyfikat przyznany jest na trzy lata. Po tym okresie potrzebna jest recertyfikacja, czyli przejście procesu certyfikacji od nowa. Dołączenie do ruchu Benefit Corporation jest więc nie tylko wyróżnieniem za dotychczasowe zaangażowanie, lecz także zobowiązaniem do dalszego podejmowania działań, które zwiększają pozytywny wpływ biznesu na otoczenie.

Nutricia Polska doceniona za wysokie standardy działania

Nutricia Polska, podczas restrykcyjnego procesu certyfikacji została doceniona przez B Lab za zrównoważone zarządzanie, rozbudowane portfolio produktowe oraz realizację działań będących odpowiedzią na realne potrzeby polskiego społeczeństwa i wyzwania środowiskowe.

Wyrazem takiego podejścia jest m.in. fakt, że spółki Nutricia Polska oraz Nutricia Zakłady Produkcyjne formalnie wprowadziły do umowy spółki zapisy, iż ich celem jest dążenie do osiągnięcia długofalowego sukcesu gospodarczego poprzez prowadzenie działalności gospodarczej w sposób, który wywiera istotny pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko, rozumiane jako całość. Na taki progresywny krok zdecydowało się do tej pory jedynie kilkanaście firm w Polsce.

Organizacja certyfikująca pozytywnie oceniła także działania producenta w zakresie troski o środowisko. W zakładach Nutricia Polska w Opolu oraz w Krotoszynie wdrożono standardy zarządzania środowiskowego ISO 14001. Grupa spółek DANONE korzystatakże w swoich fabrykach wyłącznie z energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł.

"Certyfikacja B Corp to dla nas ogromny powód do dumy, ale także poświadczenie, że realizując naszą strategię zrównoważonego rozwoju troszczymy się o społeczność i środowisko. I mamy na to konkretne, zweryfikowane dowody. To także zobowiązanie, że będziemy nadal podejmować aktywności, mające pozytywny wpływ na ludzi, w tym społeczności lokalne, środowisko, w którym żyjemy. Będziemy monitorować łańcuch dostaw, oferować produkty i usługi wspierające konsumentów w codziennym życiu, a także tworzyć przyjazne miejsca pracy, a nasze wartości i wysokie standardy nie zejdą na dalszy plan" – podsumowuje Artur Ludwiczak.

Dołączając do Benefit Corporations, Nutricia Polska wpisuje się w oczekiwania konsumentów, których świadomość w temacie zdrowego żywienia rośnie. Dziś już nie tylko szukamy produktów z "dobrym składem" – co w przypadku żywności dla dzieci jest podstawą - ale też interesujemy się, czy produkty danej marki powstają w sposób zrównoważony.

Jak wynika z badania "Zrównoważony rozwój produkcji żywności", przeprowadzonego w 2024 roku przez SW Research na zlecenie grupy spółek DANONE, aż 78,1 proc. polskich konsumentów deklaruje, że ważne jest dla nich, czy firma prowadzi swoją działalność z poszanowaniem ludzi i środowiska. Ponad połowa respondentów (60,3 proc.) jest zdania, że marki, które dbają o planetę, oferują zdrowsze produkty.

(Materiał Partnera)

Produkty z myślą o najmłodszych

Nutricia Polska jest liderem w sprzedaży produktów dla niemowląt i małych dzieci, a także żywności medycznej dla osób wymagających specjalnej diety. W ofercie firmy wśród produktów dla najmłodszych znaleźć można mleka modyfikowane marki Bebiko 2 i Bebilon 2, oraz żywność uzupełniającą BoboVita, tj. kaszki, posiłki czy owoce w słoiczkach oraz tubkach dopasowane do wieku malucha.

Nutricia Polska w swojej ofercie ma również żywność specjalnego przeznaczenia medycznego do podaży doustnej (m.in Nutridrink dla osob wymagających wsparcia w prawidłowym odżywieniu organizmu), a także przez zgłębnik (m.in. preparaty linii Nutrini i Nutrison).

Jak podkreśla producent, receptury wszystkich produktów oparte są o najnowsze osiągnięcia naukowe oraz szeroką wiedzę na temat składników odżywczych i ich roli w organizmie.

Pełną gamę produktów tworzonych przez Nutricia Polska można znaleźć tutaj.

Płatna współpraca z marką Nutricia Polska
Polecane dla Ciebie