„Kwiecień miesiącem świadomości autyzmu – Arche Hotel Krakowska dzieciom”
Materiał prasowy Arche Hotel Krakowska
Kwiecień to nie tylko czas wiosennych porządków, to przede wszystkim okazja do poszerzenia wiedzy na temat autyzmu i wsparcia osób, które zmagają się z tym zaburzeniem. 2 kwietnia przypadał Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony w 2008 r. Jego głównym założeniem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu oraz budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. Autyzm, lub też spektrum autyzmu, charakteryzują się trudnościami w nawiązywaniu relacji z otoczeniem.
Mieszczący się w Warszawie przy Alei Krakowskiej - Arche Hotel Krakowska, obiekt będący częścią hotelowo-deweloperskiej Grupy Arche z polskim kapitałem, to nie tylko miejsce biznesowych spotkań, o czym wie każdy, kto choć raz miał okazję wziąć udział w wewnętrznych eventach realizowanych przez to miejsce. Ostatnia realizacja, której celem było zwiększanie świadomości społecznej odbyła się 25 kwietnia i był nią event dedykowany najmłodszym pt. „Kwiecień miesiącem świadomości autyzmu – Arche Hotel Krakowska dzieciom”.
-„W miniony wtorek (25.04) Arche Hotel Krakowska w Warszawie odwiedziły dzieci z dwóch różnych placówek przedszkolnych: Przedszkola Niepublicznego „Nutka” w Łomży, gdzie kształcą się dzieci wymagające szczególnej opieki edukacyjnej oraz z Publicznego Przedszkola nr 49 „Pluszowy Miś” z Warszawy. Takie spotkanie to dla nas wszystkich niesamowicie piękna przygoda, która nie tylko pozwala na spełnienie małych, dziecięcych marzeń, ale przede wszystkim pozwala nam być częścią licznych inicjatyw realizowanych na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji osób ze spektrum autyzmu oraz ich rodzin.” – przekazała Małgorzata Gipsiak, Dyrektor Generalna Arche Hotel Krakowska i Arche Hotel Geologiczna.
W programie zorganizowanym przez Arche Hotel Krakowska nie mogło zabraknąć atrakcji, które na zawsze miały zapisać się w pamięci maluchów. Spotkanie rozpoczęło się uroczym powitaniem z animatorkami w rolę których wcieliły się Finalistki Konkursu Miss Polonia 2023. Wszystkie dzieci miały okazję skorzystać z przestrzeni przygotowanej do wspólnej zabawy. W specjalnie przygotowanej strefie dzieci mogły na dużym ekranie oglądać swoje ulubione bajki, pomalować buźki, stworzyć wspólnie kolorowe obrazki, skorzystać z wielu innych przygotowanych dla nich animacji, a także zwiedzić obiekt. Jednak największą atrakcją okazał się „niebieski pokaz mody”, który był wyrazem integracji z dziećmi wymagającymi szczególnej opieki edukacyjnej. W rolę modelek wcieliły się Finalistki Konkursu Miss Polonia 2023, które wraz z maluchami zaprezentowały się na czerwonym dywanie. Dzieci miały okazję poczuć się jak prawdziwe gwiazdy, pozować do zdjęć i bawić się w towarzystwie pięknych modelek. Była to niezapomniana przygoda zarówno dla nich, jak i dla organizatorów eventu. Pokaz mody był nie tylko formą rozrywki, ale także sposobem na pokazanie, że osoby z autyzmem są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i mają prawo do radości i spełnienia. Wydarzenie to pokazało również, że piękno nie ma jednej definicji i, że każdy jest piękny na swój sposób, co warto szerzyć i pokazywać światu.
-„Miesiąc Świadomości Autyzmu to czas, w którym powinniśmy zwrócić uwagę na potrzeby osób z autyzmem oraz ich rodzin, ale również nauczyć się, jak w codziennym życiu możemy im pomóc. Wspieranie inicjatyw takich jak m.in. zorganizowany przez nas mini pokaz mody jest jednym z kroków w kierunku zwiększenia świadomości na temat autyzmu oraz pomocy osobom z autyzmem w pełnym i aktywnym udziale w życiu społecznym. Bardzo się cieszę, że mogliśmy zrealizować tego typu spotkanie. Jesteśmy otwarci na potrzeby każdego naszego gościa, również tego najmłodszego. Minione wydarzenie pokazało nam, że każda inicjatywa, której celem jest zwiększanie świadomości społecznej to doskonała okazja do tego, by dzielić się tym, co dobre i słuszne. ” – podsumowała spotkanie Małgorzata Gipsiak, Dyrektor Generalna Arche Hotel Krakowska i Arche Hotel Geologiczna.
Dziecięcy event z pewnością na zawsze zapisze się w pamięci maluchów, które miały okazję wziąć w nim udział i dla których wycieczka do Warszawy, była pierwszą, dłuższą wyprawą w ich życiu.
„25 kwietnia dzieci z Przedszkola Niepublicznego NUTKA w Łomży miały okazję wybrać się na wycieczkę do Warszawy do Arche Hotel Krakowska. To pierwszy w historii przedszkola wyjazd do stolicy. Należy wspomnieć, iż aktywność poza salą przedszkolną jest jedną z podstawowych form edukacji , dlatego też z chęcią wybraliśmy się na taką „wyprawę”. Niewątpliwie wycieczka, którą zaplanowaliśmy, była ogromnym wyzwaniem zarówno dla nauczycieli jak i naszych przedszkolaków. Dzieci były pełne emocji i chęci wyjazdu, wręcz nie mogły się jej doczekać. Takie wyjazdy dają rewelacyjne efekty w rozwoju maluchów. W pamięci dzieci na zawsze pozostaną wspomnienia z wycieczki do stolicy Począwszy od jazdy autokarem, bowiem większość z przedszkolaków nie miało wcześniej takiej możliwości, przejazd przez miasto, a niektóre z nich pierwszy raz były w Warszawie, aż po cudowne spotkania z Finalistkami Konkursu Miss Polonia, które zapewniły naszym podopiecznym wiele atrakcji: animacje, malowanie twarzy, zwiedzanie hotelu, niebieski pokaz mody, oraz możliwość przymierzenia korony - nasze dziewczynki poczuły się jak prawdziwe „księżniczki. W imieniu swoim, kadry i dzieci jeszcze raz z całego serca chciałbym podziękować Dyrekcji Arche Hotel Krakowska oraz wszystkim osobom zaangażowanym w realizację spotkania za zaproszenie oraz wspaniale spędzony czas. To był niewątpliwie dzień pełen wrażeń i niezapomnianych chwil, które pozostaną kadrze i dzieciom na zawsze w pamięci” – przekazała Justyna Milewska – Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Nutka” z Łomży.
Za organizację dziecięcego wydarzenia odpowiedzialni byli: Anna Kurządkowska-Kosińska: Public Relations Manager, Tomasz Wójcik: Młodszy specjalista ds. Marketingu oraz Julia Bąk: Animator społeczności, którzy przygotowali cały program wydarzenia, a także zaangażowali do współpracy partnerów spotkania: Fundację Anny Rytel, Ubojnię Rytel, Literkowo w Łomży – dekoracje balonowe na każdą okazję, producenta kawy - Don Caruso Caffe Italiano, firmę Trefl S.A. – polskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją puzzli, gier planszowych, zabawek oraz książek dla dzieci oraz Novacelar – polską markę derkomokosmetyków.
Materiał prasowy Arche Hotel Krakowska