Jak wybrać odpowiednią wodę dla dziecka?

Chcesz, żeby twoje dziecko piło wodę, ale nie wiesz, jaką wybrać? Przede wszystkim zwróć uwagę na zawartość składników mineralnych. Dobra woda powinna zawierać wapń i magnez. Ich niedobór prowadzi do problemów w rozwoju ciała i umysłu malucha.

1. Niezbędne pierwiastki

Dlaczego magnez i wapń są takie istotne w rozwoju dziecka? Są jednymi z najważniejszych minerałów. Magnez uczestniczy w ponad 50 proc. wszystkich procesów biochemicznych, które w każdej chwili zachodzą w ludzkim organizmie.

Przede wszystkim pierwiastek ten wspomaga pracę mózgu – stabilizuje funkcje układ nerwowego, usprawnia pracę szarych komórek, rozwijając procesy logicznego myślenia. Działając osłonowo, zmniejsza u dzieci nadpobudliwość, poprawia pamięć.

Zobacz film: "Jak twój maluszek rozwija się w brzuchu?"

Wspomaga także pracę układu naczyniowo-sercowego, a u dorosłych przeciwdziała osteoporozie.

Ubytek magnezu u dziecka jest niebezpieczny. Objawia się przede wszystkim problemami z układem nerwowym. Mogą pojawić się: nadpobudliwość psychoruchowa, agresja, częste zmiany nastroju, problemy z pamięcią i myśleniem logicznym oraz ogólne osłabienie.

Z kolei wapń stanowi podstawowy budulec kości i zębów. Gdy w organizmie jest go za mało, pojawia się ryzyko krzywicy, szczególnie u dzieci. Dlatego właśnie pediatrzy zwracają uwagę na prawidłowe ilości dostarczanego do organizmu wapnia, szczególnie zalecając spożywanie nabiału, bogatego źródła tego pierwiastka.

2. Dobra woda zdrowia doda

Tymczasem nie tylko nabiał jest bogatym źródłem wapnia. Także wysokozmineralizowane wody mineralne są pomocne w dostarczaniu tego pierwiastka do organizmu dziecka. Można je pić już od 3. roku życia.

Takie wody zawierają od 1500 mg do 4000 mg składników mineralnych na litr. Każda informacja znajduje się na etykiecie. Należy ją dokładnie przeczytać.

3. Kilka porad

Przed zakupem wody dla dziecka, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii:

  • woda źródlana a woda mineralna – pierwsza jest neutralna dla organizmu, druga – bogata w sole mineralne, nawadniająca,
  • przyjrzyj się niektórym składnikom: Mg to magnez, Na – sód, K – potas, Ca – wapń. Zwróć uwagę na stosunek magnezu do wapnia,
  • kto będzie ją pił? Jeśli kupujesz wodę do przygotowywania posiłków dla niemowląt, wybierz tę niskozmineralizowaną, wodę o średniej zawartości minerałów mogą pić już roczniaki,
  • gazowana czy nie – dietetycy twierdzą, że lepsza dla zdrowia jest woda bez gazu.

    4. Sód i chlor

Spacjaliści nie mogą dojść do porozumienia: pić wodę z sodem czy bez? Jedni twierdzą, że należy wybierać te niskosodowe, ponieważ dieta człowieka jest bogata w ten pierwiastek, inni – że należy ją w sód wzbogacać, ponieważ jest on niezbędny do utrzymania równowagi elektrolitowej w organizmie. Jedno jest pewne – wodę warto zmieniać.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!