Gang Słodziaków w Biedronce. Sarenka Hania nie spodobała się rodzicom. Sieć odpowiada na pierwsze zarzuty
Wszystkie sieci handlowe walczą o klientów, jednak tylko jedna przywiązała do siebie kupujących przy pomocy maskotek. Po gigantycznym sukcesie, jakim okazał się Gang Świeżaków, sieć sklepów Biedronka wypuściła nowe pluszaki – Słodziaki.
1. Słodziaki – strona internetowa
Jeśli komuś wydaje się, że moda na zwykłe pluszowe zabawki już dawno minęła, to jest w błędzie. Co prawda, trzeba iść z duchem czasu, a najlepiej wiedzą to marketingowcy Biedronki, którzy nie tylko wymyślili genialne w swej prostocie Słodziaki, ale stworzyli im stronę internetową, na której znajduje się opis maskotek, aplikacja mobilna, bajki i piosenki.
Na stronie internetowej zapoznajemy się z imionami i cechami poszczególnych postaci. Wiemy, że dzięciołek Dominiczek chce być już duży jak dzięcioł Dominik, a pszczółka Pola zawsze pomoże swoim przyjaciołom.
Jest też borsuk Bartek, lisek Lucuś, zajączek Zuzia, sówka Zosia, a nawet nietoperze: Nikodem i Nikoś. Wśród gangu Słodziaków, a jak wszyscy wiedzą - gang trzyma się razem, więc lepiej, żeby dziecko miało wszystkie zabawki.
Do kolekcji należy też sarenka Hania i właśnie o tę bohaterkę leśnej polany toczy się największy spór, a problemem jest… imię maskotki. "Dlaczego Hania?" – pyta klientka na portalu społecznościowym.
Na fanpage sklepu wywiązała się taka dyskusja (zachowano pisownię oryginalną):
"Aleksandra: A jak chcę Sarenkę Hanię, ale nie chcę żeby nazywała się Hania, tylko Stefania, no bo jest Borsuk Bartek, Pszczółka Pola, Dzięcioł Dominik i to ma jakiś sens, a tu nagle Sarenka Hania. Nie pasuje. To można jakoś wymienić? Bo denerwuje mnie to imię Sarenki.
Biedronka: Aleksandro, jeżeli będziesz miała swoją sarenkę, to możesz nazwać ją wedle Twojego uznania.
Aleksandra: Biedronka, nie mam problemów z głową, nie będę Sarenki Hani nazywać Sarenką Stefanią. To Wy musicie zmienić. Może być na Świętosławę jak napisała Pani Katarzyna.
Biedronka: Bardzo nas to cieszy, że potrafisz się sama zdiagnozować. A nasza Sarenka pozostanie Hanią.
Aleksandra: Biedronka jak widać, racjonalne argumenty do Was nie docierają. Później zabraknie borsuków i zostaną same sarenki i będziecie się zastanawiać dlaczego".
Czy Biedronka spodziewała się zarzutów o imię jednej z maskotek? Prawdopodobnie tak, choć, jak zapewnia jedną z komentujących – może nazwać sarenkę, jak tylko chce.
Jedno jest pewne. Po sukcesie Świeżaków i pierwszej edycji Słodziaków, sklep zatrudnił speców od komunikacji z klientem.
2. Słodziaki - problemy klientów
Po opublikowaniu informacji, że rozpoczyna się akcja zbierania naklejek, które można wymienić na maskotki, na facebookowy fanpage Biedronki należy wchodzić na własną odpowiedzialność, a najlepiej kupić popcorn i czytać komentarze z przymrużeniem oka.
Akcja zbierania naklejek rozpoczęła się 26 sierpnia i potrwa do 17 listopada 2019 r. Do 1 grudnia br. Za 60 naklejek klienci mogą odebrać jedną z czterech dużych maskotek, a za 40 naklejek jednego z mniejszych pluszaków.
Okazuje się, że nie tylko w kasach Biedronki można znaleźć naklejki, klienci, którzy nie są zainteresowani wymianą naklejek na maskotki, handlują nimi w sieci. Takie przypadki zdarzały się przy pierwszej edycji zabawek, dlatego każda naklejka posiada numer identyfikacyjny, który uniemożliwia jej podrobienie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl