Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Chłopiec znany z mema. Co u niego słychać?

Avatar placeholder
13.12.2018 09:42
Zdjęcie Sammy'ego zrobiło furorę na całym świecie
Zdjęcie Sammy'ego zrobiło furorę na całym świecie (www.facebook.com/SammySuccessKid)

Wszyscy znamy mema z małym chłopcem, który unosi zaciśniętą piąstkę. Jego gest w połączeniu z zawziętym wyrazem twarzy zrobił w internecie furorę. Czy wiesz, kim jest Summy znany jako ”Succes Kid”? Sprawdzamy, co u niego słychać.

1. Mały chłopiec z mema

”Succes Kid”, mały zawzięty chłopiec z zaciśniętą piąstką, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie memów. Dziecko zaistniało w sieci ponad 10 lat temu, w 2007 roku. Chłopiec nazywa się Sammy Griner. Jego twarz znana jest wszystkim użytkownikom internetu.

Wizerunek Sammy'ego znany jest na całym świecie
Wizerunek Sammy'ego znany jest na całym świecie (www.facebook.com/SammySuccessKid)

Oprócz żartobliwych memów, chłopiec swoją buzią firmował również szlachetne akcje. Został twarzą prowadzonej przez amerykański Biały Dom kampanii dotyczącej promocji reformy imigracyjnej.

Zobacz film: "12-latek przebiera się za dziewczynkę. Robi to dla siebie i swoich rodziców"

W 2015 roku wykorzystano wizerunek chłopca w celu promocji zbiórki funduszy na przeszczep nerki u jego ojca.

Elektroniczne gadżety dla dzieci - galeria
Elektroniczne gadżety dla dzieci - galeria [5 zdjęć]

Dzieci nie rozstają się ze swoimi telefonami komórkowymi.

zobacz galerię

2. Mama autorką mema z małym chłopcem

Laney Griner, mama małego Sammy'ego, umieściła w 2007 roku w sieci zdjęcie synka. Wykonała je podczas próby jedzenia piasku przez dziecko. Ktoś przerobił zdjęcie i podpisał ”Nienawidzę zamków z piasku”.

Internauci uznali jednak, że rezolutna mina malca to wyraz zadowolenia i zaczęli rozpowszechniać zdjęcie z innymi podpisami.

Matka dziecka była z tego bardzo zadowolona, ponieważ nie podobało jej się podpisywanie dziecka jako osoby nienawidzącej zamków z piasku. Po pierwsze wynikało to z faktu, że malec naprawdę lubił takie zamki, a po drugie, podpis o nienawiści sugerował, że chłopiec zniszczył czyjś zamek. Tymczasem Sammy'emu daleko było do bycia małym tyranem.

3. Prawa do wykorzystwania mema z chłopcem

Laney Griner udzieliła licencji na wykorzystywanie fotografii agencji Getty Images. Fotografia nadal była jednak rozpowszechniana w sieci, jak i poza internetem bez zezwolenia i oczywiście bez wypłaty jakiegokolwiek wynagrodzenia matce czy dziecku.

Złość mamy spotęgował fakt, że wizerunek chłopca wykorzystała firma, która produkowała fajerwerki. Po pierwsze zrobiono to bez zezwolenia, a po drugie w celu promocji produktu nieodpowiedniego dla dzieci.

Sammy dziś wygląda zupełnie inaczej, ale nadal chętnie pozuje
Sammy dziś wygląda zupełnie inaczej, ale nadal chętnie pozuje (www.facebook.com/SammySuccessKid)

Chłopca można było zobaczyć również m.in. w reklamie wody i telefonii komórkowej Virgin Mobile w Wielkiej Brytanii, w tych przypadkach jednak mama dziecka otrzymała wynagrodzenie.

Żeby uniknąć problemów związanych z tantiemami i prawami autorskimi, matka zatrudniła nawet menadżera Bena Lashesa, aby zajął się kontrolą nad memami z wizerunkiem jej synka. Zdjęcie pojawiło się wówczas m.in. na koszulkach i billboardach.

4. Mem z chłopcem pomógł w zbiórce na przeszczep nerki

Ojciec Sammy'ego cierpiał na niewydolność nerek jeszcze przed narodzeniem chłopca. Potrzebował dializ. W 2015 roku zdecydował się na zbiórkę funduszy, aby opłacić koszty leczenia i przeszczepu. Zdjęcie chłopca, wykorzystane do promocji tej zbiórki, pomogło zgromadzić potrzebne środki, szczególnie, że media nagłośniły tę historię. Justin otrzymał nową nerkę, dziś cieszy się zdrowiem.

Sammy pomógł zebrać fundusze potrzebne jego ojcu na przeszczep nerki
Sammy pomógł zebrać fundusze potrzebne jego ojcu na przeszczep nerki (www.facebook.com/SammySuccessKid)

Wiele osób krytycznie patrzy na poczynania rodziców chłopca. Laney i jej mąż Justin spotkali się z zarzutami, że wykorzystują dziecko, niszczą jego dzieciństwo i nie chronią wizerunku dziecka w sieci.

Na konferencji prasowej zwołanej w 2012 roku rodzice bronili się, twierdząc, że mem ze zdjęciem ich syna rozprzestrzenia się w sieci niezależnie od nich. Argumentowali też, że widok chłopca sprawia wielu osobom radość.

Mały Sammy dziś zmienił się nie do poznania. Nadal jednak chętnie pozuje rodzicom do zdjęć.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze