Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jak i czym obecnie lubią bawić się dzieci?

Jak i czym obecnie lubią bawić się dzieci?
Jak i czym obecnie lubią bawić się dzieci? (123RF)

Misie, klocki, a może piłka - dzieci kochają zabawki i uwielbiają przebywać w sklepach pełnych kolorowych upominków. Firma Mattel i grupa IPSOS sprawdzili jakie zabawki kochają maluchy,  jak się lubią bawić oraz z kim.

Dzieciństwo bez zabawek? To niemożliwe. Chociaż oczekiwania wraz z wiekiem ewoluują, a czasy się zmieniają, to dzieci wiąż kochają lalki, misie i samochody.

Dziecko potrafi świetnie samemu zorganizować sobie czas i wystarczają mu do zabawy proste przedmioty, ale pięknie opakowane, wymyślne zabawki są ważne.

Potwierdzają to roześmiane twarze dzieci. Wskazuje na to także groźna mina, gdy rodzic odmawia zakupu kolejnej piłki czy figurki super bohatera, a zdesperowane dziecko buntuje się w sklepie.

Zobacz film: "Katar u niemowlaka"

Zbliżają się święta. Wszystkie dzieci czekają na swoje wymarzone zabawki i zaczynają już pisać listy do świętego Mikołaja. Ten raport może być podpowiedzią dla rodziców, którzy nie mają pomysłu, jaki prezent wybrać swojemu potomkowi.

1. Zabawki na urodziny

Nie jedz tego w ciąży!
Nie jedz tego w ciąży! [9 zdjęć]

Są one niebezpieczne ze względu na możliwość zakażenia listerią. Dozwolone jest spożywanie owoców morza

zobacz galerię

45 proc. rodziców kupuje zabawki na specjalne okazje np. imieniny czy urodziny, a 21 proc. zamienia się w św. Mikołaja i obdarowuje dzieci prezentami na święta. 7 proc. kupuje upominki bez specjalnej okazji, zaledwie 3 proc. nie potrzebuje żadnej okazji, by zrobić dziecku przyjemność i podarować mu zabawkę.

53 proc. kupowanych prezentów to puzzle. Na drugim miejscu są książki - 50 proc. rodziców kupuje je dzieciom. Popularne są także klocki i gry planszowe. Listę prezentów zamykają lalki, kredki i piłki.

Przeczytaj koniecznie

2. Lubią bawić się samodzielnie

Na samodzielną zabawę 63 proc. naszych pociech w wieku od 3 do 9 lat poświęca w tygodniu średnio 2,7 godziny dziennie. W weekend mają znacznie więcej czasu. Przeznaczają więc na nią ponad 4 godziny.

3. Najlepiej z mamą

Dla 59 proc. dzieci najlepsza zabawa jest z ukochaną mamą. Na drugim miejscu jest tata. 29 proc. maluchów lubi spędzać czas z młodszym rodzeństwie. Z rówieśnikami bawi się 20 proc. dzieci.  Z dziadkami bawi się jedynie 16 proc. wnuków.

4. Chłopcy kochają klocki i samochody

Najpopularniejsze zabawki dla chłopów? Klocki i samochody. 48 proc. chłopców bawi się klockami, 40 proc. samochodami. Chłopcy lubią też puzzle. Zabawy manualne, które pozwalają przekształcać, przebudowywać i konstruować świetnie rozwijają wyobraźnię.

A jakie zabawki wybierają dziewczynki? Wnioski z raportu nie zaskakują. 45 proc. dziewczynek uwielbia bawić się lalkami, kreując różne scenariusze. 38 proc. lubi gry planszowe i puzzle, a 34 proc. z nich chętnie sięga po książki. Uwielbiają także kolorować. Pluszowe misie to ulubiona maskotka 21 proc. dziewczynek.

5. Elektroniczne gadżety

Uwagę współczesnego dziecka od twórczej zabawy odciągają gadżety elektroniczne. Po konsole do gier lub tablet czy smartfon najczęściej sięga 13 proc. dziewczynek i aż 24 proc. chłopców.

6. Zabawka ma dawać radość i rozwijać

Dzieci potrzebują zabawek i uwielbiają się bawić. Nie muszą to być drogie przedmioty. Wystarczy nawet zwykła łyżka - uważa Anna Siudem, psycholog. -Dzieci mają wielką wyobraźnię. W krajach skandynawskich tworzą swoje place zabaw - dodaje.

Dobra zabawka powinna mieć kilka funkcji. Ma nie tylko sprawiać dziecku przyjemność, ale musi rozwijać dziecko i zaspokajać jego potrzeby.

Musi być kreatywna i twórcza. Jednocześnie dziecko nie powinno się bać, że może ją zniszczyć - zaznacza psycholog. Ważne jest również kto obdarowuje dziecko. Zabawka będzie mu przypominać ukochaną osobę. Wzrośnie jej emocjonalna wartość.

  • Nie musimy kupować wielu ładnie opakowanych prezentów. Niech dziecko dostanie jedną zabawkę. Skupi się na niej, skoncentruje. Ten jeden upominek  ucieszy go. Są dzieci, które mają pełne półki zabawek i nie potrafią się nimi bawić.
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze